Je bent hier: NIMAInspirationMarketing awardsNIMA AWARDSJury

Jury

Jury NIMA Awards

De jury van de NIMA Awards bestaat uit een afvaardiging van ervaren marketingprofessionals. Deze jury vormt een afspiegeling van het marketingvak en heeft zo alle benodigde expertise in huis om een deskundig oordeel te vellen.

We stellen de jury graag aan je voor:

Juryvoorzitter
Rupert Parker Brady – Rupert Parker Brady Media & Communications

Juryleden
Martijn Arts – Total Active Media
Guy van Liemt RM – van Liemt Marketing
Susanne Swinkels – BrandDoctors
Paul Moers RM – Strategic Marketing Services
Jeroen Pliester – ReNext
Jeanine Dijkhuis RM – PON
Noor Cloo – Ziggo
Daniëlle Overweg RM – Masterkey Holding
Marco Derksen – Marketingfacts

De cases
NIMA verzamelt vanuit haar achterban (leden, respondenten, partners, Register Marketeers en Senior Marketing Professionals, etc.) en vanuit de NIMA Awards jury per categorie alle mogelijke kanshebbers op een NIMA Award. Vakgenoten bepalen zo zelf wie er in aanmerking komt voor een NIMA Award.

Het juryproces
Voorafgaand aan de uitreiking van de NIMA Awards vinden er twee jurybijeenkomsten plaats. Tijdens de eerste jurybijeenkomst wordt de longlist met daarop alle bedrijven/cases door de jury beoordeeld en teruggebracht tot een shortlist van maximaal vijf genomineerden per categorie. Dit gebeurt per categorie aan de hand van criteria en randvoorwaarden die vooraf zijn opgesteld.

Voorafgaand aan de tweede jurybijeenkomst krijgt de jury een, door Senior Marketing Professionals (SMP’ers), uitgewerkte case van alle genomineerde bedrijven. Tijdens deze bijeenkomst wordt aan de hand van de cases bepaald welke bedrijven doorgaan als finalist.

Casebuilding
Om de jury de kans te geven de genomineerde bedrijven onderling te vergelijken wordt voor elke genomineerde een case gebouwd door een team van Senior Marketing Professionals (SMP). Aan de hand van een interview met de marketingeindverantwoordelijke van het genomineerde bedrijf, gebaseerd op een vooraf gedefinieerde vragenlijst onderbouwen zij waarom juist dit bedrijf in aanmerking komt voor een NIMA Award.

Klik verder

Klik verder

"Hutspot Amsterdam is het bewijs dat innovatie in de retail nog steeds kan én werkt." - Jury NIMA Awards, winnaar Marketing Launch

Klik verder

“Tony’s Chocolonely heeft sinds de start in 2005 laten zien dat het in een zwaar concurrentieveld toch een positie in het schap kan afdwingen als publiekslieveling met de verhaallijn ‘op weg naar slaafvrije chocolade." - Jury NIMA AWARDS 2013, winnaar Marketing Next