Marketingkennis

NIMA en haar leden publiceren volop interessant materiaal. Zoals marketingboeken, columns, rapporten, whitepapers en artikelen in bladen als Tijdschrift voor Marketing en SalesManagement.

Zoeken naar Publicaties

Kies een categorie en vul eventueel een zoekterm in

Artikelen

Regelmatig verschijnen er inhoudelijke artikelen afkomstig uit het NIMA Netwerk. De artikelen variëren van thema tot praktijkcase.

Lees verder

Downloads voor leden

Presentaties die tijdens events zijn gegeven en andere downloads zijn beschikbaar voor de NIMA Leden op de speciale download pagina.

Lees verder

 

Resultaten 1 - 5 van 280 voor alle categorieen

  • Verslag NIMA Master Class: herpositionering

    Verslag NIMA Master Class: herpositionering

    6 mei 2014 vond de NIMA Master Class “Herpositioneren” plaats o.l.v. Drs. Guy van Liemt. Hij schetste hierbij de emotionele kant van herpositioneren door een focus op “Purpose”. De 5e P volgens Philip Kotler. Dr. Onno Maathuis (De Positioneerders) reikte verschillende modellen en cases aan voor het herpositioneren van merken. Drs. Mary Hoogerbrugge lichtte tot slot enkele succesvolle EFFIE cases toe. Lees verder

  • Paper NIMA Master Class: business model innovatie

    Paper NIMA Master Class: business model innovatie

    Tijd doet veranderen, zowel marktomgevingsfactoren als de consument gaan hier hard in mee. Veel organisaties stellen zich hier niet goed op in, oftewel het oorspronkelijke business model is niet meer houdbaar. Dit leidt onder andere tot prijsdruk en lagere rendementen (denk bijvoorbeeld aan telefonie en de Free Record Shop). Lees verder

  • Expert Paper: purposeful positioning

    Expert Paper: purposeful positioning

    Op 17 december vond de laatste NIMA Expert Class van 2013 plaats met als onderwerp purposeful positioning. Letterlijk vertaald betekent dit zoiets als doelgericht of doelbewust positioneren. De ondertitel van deze class – ‘over de maatschappelijke betekenis van het merk’ – maakt meteen duidelijk dat dit doelgerichte een specifieke invulling krijgt. Het vertrekpunt van deze Expert Class is dat merken die bijdragen aan een hoger maatschappelijk doel aantrekkelijker worden gevonden door klanten en daardoor succesvoller zijn. Het bepalen en tot leven brengen van de maatschappelijke betekenis van merken vormt daarmee een nieuwe strategische uitdaging voor marketeers waarmee deze ‘shared value’ kunnen creëren. Lees verder

  • Expert Paper: marketing & sales alignment

    Expert Paper: marketing & sales alignment

    De inkoop binnen B2B verandert sterk. De DMU's van klanten zijn steeds meer online gefocust. Ze halen informatie via Google en de bedrijfswebsites en vragen peers om referenties. Sparren wil men met de experts van de leverancier om oplossingen te vinden voor businessvraagstukken. De traditionele verkoper die zijn rondje langs de klanten maakt heeft geen of weinig toegevoegde waarde meer. De traditionele marketeer die druk is met brochures en het organiseren van evenementen evenmin. Het spel en de rollen zijn veranderd en marketing en sales moeten samen meeveranderen om succesvol te kunnen blijven of worden in acquisitie, retentie en cross-selling. Lees verder

  • Expert Paper: neuromarketing

    Expert Paper: neuromarketing

    Marketeers richten zich met hun activiteiten op het bewuste besluitvormingsproces van de consument, terwijl slechts 5% van onze besluiten bewust wordt genomen. Daarom is het voor marketeers van groot belang om beter te begrijpen wat er in het onderbewustzijn van ons brein omgaat en hoe beslissingen daar worden genomen. Lees verder

Heb je ook een interessante publicatie die NIMA in deze bibliotheek onder de aandacht zou moeten brengen? Laat het weten via inspiration(at)nima.nl!

Klik verder

Word ook lid

Bekijk hier alle voordelen van het NIMA Lidmaatschap.

Lees verder

banner