RM - Register Marketeer

Register Marketeer

“Register Marketeer is dé titel voor ambitieuze marketeers met hoogwaardige kennis en ervaring op strategisch marketingniveau.”

Nederland telt nogal wat marketingprofessionals. Maar omdat iedereen zich marketeer mag noemen ontbreekt, zeker voor buitenstaanders, het zicht op kwaliteit. De titel Register Marketeer (RM) is een internationaal erkend kwaliteitskeurmerk dat hooggekwalificeerde marketeers herkenbaar maakt. 

Strategisch marketing niveau
Register Marketeers zijn opgeleid op strategisch marketing niveau en hebben veel werkervaring. De titel Register Marketeer wordt alleen gegeven aan marketeers die aan de strenge normen voldoen. Zij mogen de titel RM achter hun naam voeren. Na het behalen van het certificaat zijn Register Marketeers verplicht om hun kennis en ervaring jaarlijks up-to-date te houden. De certificering wordt iedere vijf jaar opnieuw beoordeeld.

Internationale titel
NIMA voert als onafhankelijke organisatie de persoonscertificatie uit voor de titel Register Marketer. Zij is hiertoe geaccrediteerd door de European Marketing Confederation (EMC) te Brussel. De internationale norm ISO/IEC 17024 heeft als uitgangspunt gediend voor persoonscertificering tot RM.

NIMA wordt tweejaarlijks aan een audit onderworpen door het EMC, die erop toeziet dat NIMA de certificering uitvoert conform de bovengenoemde, door EMC vastgestelde, standaards voor professional marketing qualifications.

Personen die als RM worden gecertificeerd, mogen ook de internationaal geldende titel EMP (Expert Marketing Professional) voeren. 

Quickscan RM

RM'ers uitgelicht!

We stellen je graag voor aan de Register Marketeers uit ons netwerk!

Klik verder

Michel van Roon RM

"Als retail specialist ervaar ik elke dag dat (strategische) marketing de kurk is waarop “een winkel” drijft. Het uitdragen en verrijken van mijn kennis en vaardigheden op het marketingvlak heeft mij doen besluiten om een actief Register Marketeer te worden."

Klik verder

Klik verder

Joop Rutte RM

"Mijn belangrijkste motivatie om RM'er te worden is om te vernemen wat er op ons vakgebied “leading” is. Niet alleen via de media, maar ook via (in)formeel contact met vakgenoten uit andere branches. Deze titel geeft wat mij betreft een juiste lading aan waar ik als marketeer voor sta!"