Je bent hier: NIMAQualificationOriënterenVoordelen NIMA Diploma

De voordelen van een NIMA Diploma

Een NIMA Diploma helpt je verder in je commerciële carrière. Waarom? Wij zetten het op een rij.

Het NIMA Diploma is het onafhankelijke bewijs van bekwaamheid
NIMA is de enige instantie die onafhankelijk examineert in marketing, sales, communicatie en marktonderzoek. De examens toetsen het inzicht, de kennis en de vaardigheden die nodig zijn om succesvol te functioneren in het bedrijfsleven. Het diploma geeft zo een helder en onafhankelijk bewijs van het niveau van bekwaamheid.

Het NIMA Diploma brengt je verder in de commerciële wereld
Veel grote bedrijven en werving en selectiebureaus vragen in hun vacatures voor commerciële functies om een NIMA Diploma. In advertenties van ANWB, SNS Reaal, Univé, USG Capacity, DHL, AEGON, Vakcentrale CNV, Telfort en Heineken komt u bijvoorbeeld regelmatig tegen dat een specifiek NIMA Diploma vereist is. Zorg dus dat je in het bezit bent van het officiele diploma!

Ook intern in de organisatie vergroot het diploma jouw kansen
Het NIMA Diploma biedt niet alleen voor een nieuwe baan perspectieven. Ook binnen je huidige organisatie kan het je verder helpen. Het is een bewijs van jouw interesse, ambitie en kennisniveau.

NIMA gediplomeerden stromen makkelijk in en door in internationale organisaties
Alle NIMA Diploma’s zijn internationaal geaccrediteerd, wat inhoudt dat aan elk diploma een European Qualification Framework (EQF) niveau is toegekend. Dit framework is opgesteld door de European Marketing Confederation (EMC) en gaat uit van acht verschillende niveaus. De NIMA B Diploma’s zijn bijvoorbeeld ingeschaald op EQF level 6. Dit betekent dat als je met zo’n diploma op zak bijvoorbeeld in Groot-Brittannië, Frankrijk of Zuid-Afrika gaat solliciteren, ze daar ook weten dat je bent opgeleid op het niveau van marketing- sales- of communicatiemanager.

banner

Vind een opleider

NIMA maakt examens, maar verzorgt geen opleidingen! Hiervoor kunt u terecht bij diverse opleiders.

Lees verder