Marketingadviseur en Register Marketeer Jeanine Dijkhuis probeert actuele boeken bij te houden en als het even kan te laten recenseren door Recensieteam RM; het clubje Register Marketeers dat met ijzeren regelmaat op Marketingfacts marketingliteratuur bespreekt. Er glipt ook wel eens een management- of zakelijk mindfullnessboek door. Als het maar relevant lijkt voor de marketeer. Geduldig werk, maar dankbaar vanwege het verrassend hoge aantal clicks ook een beetje verslavend. Dijkhuis is vaak mild maar soms ook streng: “Sommige boeken zijn eerder een ingebonden powerpoint: een presentatie waarmee een consultant succes heeft gehad en naar de uitgever is gestapt.”
26/09/2019 · Door Alva van Beek
(Interview Jeanine Dijkhuis) De ondraaglijke lichtheid van marketingliteratuur
Meer gerelateerde artikels
NIMA Senior Marketing Professionals krijgen exclusieve mini-NMD op NMD24
de Redactie
Lees meer
Rond de lunch hebben de seniors een soort ‘SMP mini NMD’, met een bijzondere ‘senior gast’, een lunchmoment en een spraakmakend – licht hilarisch – programmaonderdeel, waarin de aanwezigen gaan afrekenen met ‘de eeuwige irritaties in het marketingvak’.
#NMDay24-Update: Mylene Samuels van ABN Amro
de Redactie
Lees meer
Graag deel ik mijn reis met marketeers, over hoe ik het fascinerende vakgebied van de gedragswetenschap in de praktijk toe pas en anderen overtuig van de werking van Behavioural Design.
Verheijen (Hema), Smith (Kruidvat), Hensen (Odido), Mentrop (McDonalds) of Van Santvoort (Holie) CMO of the Year 2024
de Redactie
Lees meer
Nieuw dit jaar is de betrokkenheid van NIMA via een afgevaardigd jurylid en de uitnodiging aan de aanstaande CMO van het Jaar om als Nederlandse afvaardiging deel te nemen aan de verkiezing voor de Europese CMO van het Jaar.