Koffiedik Kijken mag met enig recht tot de evergreens van de vaderlandse marketingcommunicatie-events worden gerekend. Met liefst vijf organiserende partijen is het gezelschap dat komt opdraven voor trends in reclame en media redelijk omvangrijk en ook behoorlijk gemêleerd: vakgenoten die bij bureaus zijn aangesloten, zelfstandigen, ‘mediamensen’, uitgesproken onlinies. Er liep zelfs een autocoureur tussen. Ánder typisch gegeven is het losse, bijna baldadige karakter: het gaat hier niet om diepgravende duiding van hardcore onderbouwde trends, maar er worden gewoon vier professionals op het podium getrokken om uit de heup wat verwachtingen uit te spreken over het verloop van het prille jaar. Daar kwamen trouwens nog redelijk wat opmerkelijke voorspellingen uit, maar daarover later meer.
13/01/2020 · Door Alva van Beek
(Event-verslag) ‘Dikke mik op Koffiedik’
Meer gerelateerde artikels
NIMA Senior Marketing Professionals krijgen exclusieve mini-NMD op NMD24
de Redactie
Lees meer
Rond de lunch hebben de seniors een soort ‘SMP mini NMD’, met een bijzondere ‘senior gast’, een lunchmoment en een spraakmakend – licht hilarisch – programmaonderdeel, waarin de aanwezigen gaan afrekenen met ‘de eeuwige irritaties in het marketingvak’.
#NMDay24-Update: Mylene Samuels van ABN Amro
de Redactie
Lees meer
Graag deel ik mijn reis met marketeers, over hoe ik het fascinerende vakgebied van de gedragswetenschap in de praktijk toe pas en anderen overtuig van de werking van Behavioural Design.
Verheijen (Hema), Smith (Kruidvat), Hensen (Odido), Mentrop (McDonalds) of Van Santvoort (Holie) CMO of the Year 2024
de Redactie
Lees meer
Nieuw dit jaar is de betrokkenheid van NIMA via een afgevaardigd jurylid en de uitnodiging aan de aanstaande CMO van het Jaar om als Nederlandse afvaardiging deel te nemen aan de verkiezing voor de Europese CMO van het Jaar.