Vorige maand kwam marketingprofessor Mark Ritson met het volgende statement: “It’s time for ‘share of search’ to replace ‘share of voice’. Share of voice (SOV) is al jaren een belangrijke metric in marketingland dat simpel gezegd aangeeft welk deel van een gesprek over jou gaat. Lang heeft het idee standgehouden dat een grotere SOV direct gelinkt was aan een groter marktaandeel. Maar deze metric dient, volgens Ritson, nu dus vervangen te worden door ‘share of search’ (SOS), een metric die aangeeft welk deel van de zoekopdrachten binnen jouw branche naar jou of je concurrentie zoekt. Wat houdt deze metric in, hoe bereken je het en wat kan je ermee?
02/11/2020 · Door Alva van Beek
Wat is Share of Search en wat moet ik ermee?
Meer gerelateerde artikels
Olieslagers derde studiogast bij NIMA Toekomst van Marketing – Strategie (14 mei – 12.00 uur)
de Redactie
Lees meer
Bij de aanstaande ‘NIMA Toekomst van Marketing’-live lunchwebinar verwelkomen we Rozemarijn Koopmans, Maud Olieslagers en Emilie Huber – geef je nu op!
Succesvolle datamarketeer is beetje nerd en beetje kunstenaar
de Redactie
Lees meer
een data driven – of datagedreven–organisatie ontstaat niet wanneer je zoveel mogelijk data binnenhaalt, maar wanneer de transformatie naar een succesvolle datagedreven marketingorganisatie gestalte krijgt. Wat heb je nodig?
‘Als iedereen AI gebruikt, bestaat het risico op middelmaat’
de Redactie
Lees meer
De vooruitgang op het gebied van AI en GPT-technologieën opent immers nieuwe deuren voor marketeers en bieden geheel nieuwe mogelijkheden voor klantinteractie en veranderen de manier waarop marketing en communicatie worden uitgevoerd.