(Analyse) NMD-bezoek: marketeers willen vooral betere marketeers worden

25 juni 2019
-

Career writing

Een onderzoek uitvoeren onder Nederlandse marketeers is zo makkelijk nog niet. Kost geld, tijd, iemand moet het voortouw nemen en de populatie is best lastig in beweging te krijgen. Maar een onderzoekje, dat we met een nogal vrijblijvend mailtje uitstortten over de aanstaande bezoekers aan de NIMA Marketing Day, leverde zonder veel getrek en gepeur zomaar tweehonderd respondenten op. En de uitkomst is minder voorspelbaar dan het op voorhand lijkt: marketeers willen meer marketing studeren, en liefst nog snel ook.

Eerst even dat onderzoek. NCOI, één van de partners van de NMD (je mag het ook een sponsor noemen, maar zo werkt dat bij NMD niet) is opleider tot onder meer de beruchte NIMA Diploma’s. Vraag die er lag was eigenlijk of er onder het NMD-publiek de íntentie bestond op niet al te lange termijn een marketingstudie op te pakken. En if so: welke studie dan?

Desire

Legitieme vraag uiteraard en eentje waar we als NIMA ook wel graag een antwoord op hebben, want die A-, B-, C-Examens haal je bij NIMA. De opleiding wordt verzorgd door de opleiders. Hetzelfde verschil als tussen een rijschool (opleider) en het CBR (NIMA), maar dan zonder de wachttijden. NIMA is een beroepsvereniging: het heeft permanente educatie van zijn leden – en niet leden – als object of desire, dus zo’n vijf vragen voorleggen aan NMD-bezoek over marketingeducatie leek ons zinvol. Dat er dan op een kleine duizend m/v ruim tweehonderd reageren, is in dit hoekje van de onderzoekswereld is nogal wat.

Lees dit artikel op 

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X