Blogs & Columns

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende blogs & columns geschreven door en voor NIMA leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

Een dame die aan het brainstormen is over nieuwe blogs & columns.

  • Bekijk
NIMA Business for Better: ‘De andere zelf van marketing’ de Redactie

Marketeers zouden kritischer kunnen zijn in welke producten ze vermarkten en voor welke klanten ze willen werken.

Lees meer
(Blogpost) nieuwe campagne Rabobank: Gaap de Redactie

‘Dat de bank naar haar leden luistert, is toch zeker relevant zou je kunnen zeggen, dus wat is nou je punt, Adriaan?’

Lees meer
(Blogpost) Waarom iedere B2B-marketeer Disneyland zou moeten bezoeken de Redactie

Disney begrijpt het spel van de DMU als geen ander en speelt daar meesterlijk op in: het is zelden de eindbeslisser die bepaalt welke aankopen gedaan worden.

Lees meer
Marketing in Retail; de moeder aller marketing de Redactie

Je bent zelf consument, wanneer je voor een schap staat te dralen en moet kiezen tussen chipssoorten, koffiemerken, shampooflessen, verstelzaagbakken of potplanten.

Lees meer
Peggy Kaal van SNS Bank derde gast bij NIMA Lunchwebinar over Customer Experience de Redactie

SNS Bank veroverde in juni met haar team de award voor ‘Beste Marketingbedrijf van Nederland’, juist vanwege de bijzondere, gewaagde en succesvolle manier van écht luisteren naar de klantwens.

Lees meer
(Blogpost) ‘Ja hallo Jumbo?!?!’ de Redactie

Het is niet echt chique om je rechtstreeks op een concullega te richten. De P van ‘Prijs’ is slechts één van de instrumenten in je marketingpalet.

Lees meer
Maak van je wilde vakantievoornemens een actielijstje – Vijf tips de Redactie

Voor alle beroepsgenoten die met een licht gevoel van onbehagen staren naar de Things To Do-some day-lijst en de ene zoomcall alweer afwisselen met de volgende teamvergadering.

Lees meer
(Blogpost) Social Media is voor marketeers zonde van de tijd! de Redactie

‘Ik heb een haat-liefde verhouding met Social Media. Ik raak daarvan in de war.’

Lees meer
Redt de customer journey uit de ‘sea of sameness’ de Redactie

In een tijd waarin echt slechte producten en diensten bijna niet meer bestaan, onderscheidend vermogen tussen merken minimaal is en zij (noodgedwongen) steeds meer op prijs concurreren, is het zaak meer te sturen op de daadwerkelijke waarde voor je klant. Functioneel, sociaal én emotioneel.

Lees meer