Blogs & Columns

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende blogs & columns geschreven door en voor NIMA leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

Een dame die aan het brainstormen is over nieuwe blogs & columns.

  • Bekijk
Op gelul bouw je geen merken de Redactie

Om met de deur in huis te vallen: inhoudelijk komt ons vak te kort en gemiddeld spannen we ons te weinig in om bij te blijven. We kijken liever een uurtje koffiedik dan dat we een wetenschappelijke studie lezen. We scrollen liever door de pdf van een trendrapport dan dat we serieus vakboek lezen.

Lees meer
Wie was beter dan Bever? de Redactie

NIMA is op zoek naar dergelijke bedrijven en daar heb jij als marketeer waarschijnlijk veel beter zicht op dan Team NIMA in z’n ivoren torentje, dus tip onze vakjury’s!

Lees meer
Een goed verhaal hoef je niet door te duwen de Redactie

Veel mensen hebben weleens last van dat ‘gebrek aan overtuigingskracht’, maar er is goed nieuws: De technieken om je boodschap kracht bij te zetten en te laten landen zijn te leren en communicatie zó inzetten dat het allemaal gaat zoals jij dat in gedachten hebt, kán.

Lees meer
Marketeer, je reclame raakt me niet de Redactie

(Gastblog door NIMA-docent Adriaan Oomen) Want je bent bezig met de verkeerde dingen. Tuurlijk, ik weet heus wel dat je heel hard werkt, dat je tig bordjes in de lucht moet houden. Dat je baas resultaten wil zien. Dat Sales leads nodig heeft (die zo goed moeten zijn, dat ze er zelf geen moeite meer …

Lees meer
Vak in transitie op NIMA Marketing Day Lotte Berk

Tijdens de zevende hoogmis voor het marketingvak werd eens temeer duidelijk dat marketing met al zijn facetten en specialismen in staat is zichzelf opnieuw uit te vinden. Opnieuw. Ruim 1500 marketing-specialisten zijn op donderdag 15 juni bijeen gekomen in de Fabrique in Utrecht voor een opnieuw zonovergoten ‘Dag waarop alles Marketing is’. In ruim vijftig …

Lees meer
Het succesverhaal van Lars Yvonne Nicasie

Wil je weten hoe ze dat doen? Ben je zelf aan het denken om een NIMA C opleiding te volgen, maar heb je twijfels hoe je dit moet aanpakken en wat je er allemaal voor moet doen? Laat je dan informeren door kandidaten die je voorgingen. Zij geven een volledig maar authentieke beschrijving over wie …

Lees meer
Vergroot je marketing kennis! Yvonne Nicasie

Emerce100 2023 heeft NIMA uitgeroepen tot één van de beste top 10 bedrijven die trainingen verzorgd in digital business, marketing en e-commerce! Bij NIMA werk je aan je eigen ontwikkeling. We hebben een divers aanbod aan trainingen, verschillend in lengte en inhoud. Van eendaagse masterclasses over pricing of neuromarketing tot een vijfdaagse mastercourse over digital …

Lees meer
Lone Wolf B2B marketeer – Gebruik je data als goudmijn De redactie

Tijdens de afgelopen B2B Exchange bij AFAS in Leusden stond ik tijdens de ronde-tafel-sessies binnen B2B bij het onderwerp data science. Tijdens de sessie werden er allerlei mooie systemen benoemd die aan elkaar gekoppeld kunnen worden, zoals Marketing automation, CI en CDP (Customer Data Platform). Als kers op de taart hebben m’n tafelgenoten ook nog eens een team …

Lees meer
Marketeers van duurzame producten en diensten zijn helden! De redactie

Onlangs zat ik in een jury voor prijzen voor onder anderen de beste reclamecampagnes in Nederland. Ik probeerde toen bij een collega belangstelling te wekken voor het idee om een speciale categorie in het leven te roepen voor duurzame producten en diensten. Mijn belangrijkste reden hiervoor is dat de marketing hiervan nog een graadje moeilijker …

Lees meer