Blogs & Columns

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende blogs & columns geschreven door en voor NIMA leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

Een dame die aan het brainstormen is over nieuwe blogs & columns.

  • Bekijk
NIMA Business for Better: ‘Bestaat er zoiets als marketing zónder manipulatie…?’ de Redactie

Kunnen en durven we als marketing manipulatieve technieken los te laten maar óók onze beïnvloeding? Wat zou dat betekenen voor de consument?

Lees meer
Neuromarketing & B2B, a match made in hell? de Redactie

Precies in de meest ingewikkelde zakelijke aankoopprocessen
wordt vaak complet voorbijgegaan aan de psychologie van de ‘unit’ die de ‘decision’ moet maken.

Lees meer
(Blogpost) Lone wolf B2B-marketeer: Laat vaker je tanden zien en bijt van je af de Redactie

Samenwerking tussen de sales-tijgers en marketing-wolven is superbelangrijk. Maar dat betekent niet dat dominante salestijgers de overhand mogen krijgen in de marketingroedel.

Lees meer
NIMA Senior Marketing Professional: ‘Seth Godin hopt van volksdans naar love brand’ de Redactie

‘De drijfveren van mensen: Wat los je voor ze op? Seth Godin is een voorvechter van die marketinggedachte: ‘waarde toevoegen’.

Lees meer
(Blogpost) ‘Boost je sales én je salescollega’s in deze zakelijke talentenjacht’ de Redactie

En pas wanneer die Mont Blanc aan informatie is doorgespit, besluit de ‘DMU-jury’ eindelijk welke leverancier de X-factor heeft. Het kan zelfs wel een jaar duren voordat je als leverancier eindelijk het felbegeerde contract binnensleept. Of… met lege handen achterblijft.

Lees meer
NIMA Business for Better: ‘Vinted laat zien wat marketing for the better kan zijn’ de Redactie

Op het pad tussen idealen en daadwerkelijk gerealiseerde impact hebben juist marketeers de noodzakelijke rol om de vragen te blijven stellen. Om de obstakels te identificeren en bruggen te bouwen met wat klanten en markten willen en doen in de praktijk.

Lees meer
‘Meer Fawlty Towers in marketing en reclame!’ de Redactie

Basil Fawlty gaf graag de schuld aan Manuel, de Spaanse ober. Zo gemakkelijk kunnen we ons er niet van afmaken. Veel marketeers en bureaus lijken ook de kunst verleerd om merken te bouwen.

Lees meer
NIMA Business for Better: ‘De rol van marketing in een ecologisch veranderende wereld’ de Redactie

Wat is de rol van marketing in deze veranderende ecologische wereld?

Misschien zijn marketeers in dit vraagstuk harder nodig dan ooit. Naast dat de overheid en de consument stevig moeten gaan veranderen, zijn bedrijven een sleutel in dit vraagstuk.

Lees meer
(Blogpost) Growth hacking of growth wrecking? Een ongemakkelijke waarheid de Redactie

En ja, deze manier van werken klinkt in eerste instantie inderdaad geweldig. Tóch gaat het in de praktijk vaak gruwelijk mis

Lees meer