Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende blogs & columns geschreven door en voor NIMA leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
De term Employer Branding wordt massaal gebruikt maar in de wereld van recruitment is ‘merk bouwen’ meer uitzondering dan regel. Het overgrote deel van de recruitmentcommunicatie wordt volgens decennia oude informatieve en emotieloze formats en kanalen uitgezet. En als er al wat gevoel wordt toegevoegd, dan lijkt het allemaal op elkaar. Van onderscheidend vermogen is …
Bijna een jaar geleden werd ik door NIMA geïnterviewd over ‘hoe de Marketing Academy van Rabobank werkt’. Luuk Ros heeft hier een mooi artikel over gepubliceerd op Marketingfacts.nl. Op basis van dit artikel en een aantal mooie inspiratiesessies die ik via NIMA heb mogen verzorgen, kwam al snel de vraag of ik niet met meer regelmaat iets …
Van ROI tot kosten per acquisitie: het vakjargon dat binnen marketing wordt gebruikt kan vaak verwarrend zijn, al ben je nog zo slim. Tijd voor de broodnodige duidelijkheid. Drie jaar geleden heb ik een van de slimste mensen die ik ooit heb ontmoet, aangenomen. Ze is gewoon heel slim. En niet op die verbijsterende ivoren …
Wat is nou eigenlijk het fundamentele verschil tussen digitalisering en digitale transformatie? Digitale transformatie gaat over van A naar Anders. Afgelopen maand was ik te gast bij De Technoloog, de podcast van BNR over technologische ontwikkelingen en de impact op onze samenleving waar ik een mooi gesprek had met Herbert Blankesteijn en Ben van der Burg …
Gea Barth, voorzitter van het NIMA Senior Professionals-bestuur, heeft afgelopen januari de Workshop: Creatieve Concepten Beoordelen gevolgd. In deze workshop leer je hoe je buikgevoel en ratio combineert en hoe je effectieve, creatieve voorstellen krijgt. We hebben haar gevraagd om een eerlijk oordeel te geven over de workshop. Hieronder lees je waarom ze voor de …
Erzsi Eleveld en Rick Boersen zijn respectievelijk Client Service Director en Consultant Brand & Sustainability bij marktonderzoekbureau Kantar. Zij presenteren samen tijdens NIMA Marketing Day 2022. Een korte kennismaking. De titel van de presentatie luidt: Duurzaamheid; raak jij als merk de juiste snaar? ‘Als merk wil je, moet je zelfs, aan de slag met duurzaamheid. Veel merken …
Roderick van den Brink is Account Director Superunie bij Vrumona (Heineken). Tijdens NIMA Marketing Day 2022 spreekt hij over de kracht van cultuur en internal branding. Een korte kennsimaking. Van den Brink heeft een brede commerciële ervaring met verschillende sales-, trademarketing- en marketingrollen bij Heineken en Vrumona. Hij gelooft dat de basis voor succes ligt …
Kostprijs voor deelname ligt niet vast maar wordt eerst via veiling onderzocht. Op donderdag 7 juli viert het team van NIMA Academy (de korte update-opleidingen over zo ongeveer álles wat marketing is) z’n jaarlijkse feestje in de vorm van ‘The Best of NIMA’: Alle aangeboden trainingen krijgen een score. Eén keer per jaar maakt NIMA …
Jeroen Hermans is Senior Research Consultant bij Ruigrok NetPanel en Sophie Kromhof Head of User Engagement bij Otrium. Samen presenteren zij tijdens NIMA Marketing Day 2022. Een korte kennismaking. De titel van de presentatie luidt Hoe Otrium zijn marketingstrategie bouwt op grondige kennis van de doelgroep. Hermans: ‘Otrium is een Nederlandse tech/fashion scale-up die volop in …