Blogs & Columns

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende blogs & columns geschreven door en voor NIMA leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

Een dame die aan het brainstormen is over nieuwe blogs & columns.

  • Bekijk
Jolanda Bakker (Nuon): “Klantbeleving rondom energie wordt steeds emotioneler” Alva van Beek

Stroom, wat is daar nou aan? Het moet gewoon werken! “Een primaire reactie die ik bij consumenten vaak hoor, maar als je gaat kijken waarom ze een bepaalde leverancier kiezen, heeft dat toch steeds vaker met beleving te maken”, aldus Jolanda Bakker, Directeur Marketing Operations bij Nuon, over de nieuwe beleving rondom energie. “Behoeften rondom energie verschuiven …

Lees meer
RET: Reizigersbeleving creëer je van binnen uit Alva van Beek

Internal branding bij een OV-bedrijf dat binnen neerzet wat het buiten wil uitstralen. Tekst: Barbara Hameleers Begin dit jaar sleepte openbaar vervoerder RET de Internal Branding Jaarprijs in de wacht. Het bedrijf dat volgens de landelijke OV-klantenbarometer het beste grootstedelijke OV-bedrijf van Nederland is, gelooft dat niet langer technische innovaties, maar mensen het verschil maken in …

Lees meer
Bibliotheek Eindhoven: merkdenken zonder winstoogmerk Alva van Beek

Internal branding bij een bibliotheek die moest bezuinigen. Tekst: Sabine van Roon-Orgelist SMP* Voor mij is een bibliotheek een ‘gebouw met boeken’. Niet ‘t eerste waar je aan denkt bij branding en interne merkbeleving. Toch is de noodzaak van een scherpe klantfocus en medewerker betrokkenheid ook voor de bieb aan de orde van de dag. …

Lees meer
Mission Zero: the power of purpose Alva van Beek

Hoe een gedurfd doel kan leiden tot bevlogen medewerkers, loyale klanten en een verdubbeling van omzet. Tekst: Barbara Hameleers De tijd dat merken en marketing gingen over de producten en diensten die organisaties verkopen, is voorgoed voorbij. Merken houden zich bezig met de grote vragen in het leven en de uitdagingen waar we als maatschappij …

Lees meer
Dus je meet je NPS, maar hoe goed doe je het nu écht in b2b? Alva van Beek

Auteur: Reg van Steen, TNS Nipo Ze bestaan nog hoor, old school business-to-business organisaties waar de snelle jongens van sales de meeste aandacht krijgen, terwijl de collega’s van account en marketing op het tweede plan komen. Maar de panelen zijn aan het schuiven. Dat zien we in de groeiende rol van marketeers binnen b2b (niet …

Lees meer
Account Based Marketing Brings Client Value Back to Center Stage Alva van Beek

Auteur: Reinier Willems RM, bestuurslid NIMA B2B Account Based Marketing (ABM) is a strategic marketing approach aimed at engaging key customers and prospects in a highly personalized manner with one overriding focus: customer value. Also known as ‘key account marketing’, this approach is being put into practice by an increasing number of companies to reach …

Lees meer
Account Based Marketing. Terug van weggeweest? Alva van Beek

Auteur: Reinier Willems RM, bestuurslid NIMA B2B De laatste maanden komt de term ‘Account Based Marketing’ weer prominenter bovendrijven. Zowel qua ranking in Google searches, maar ook in bijvoorbeeld de toevoeging van de categorie ‘Account Based Marketing’ bij de UK B2B Marketing Awards. Wat is er gaande? In deze blogpost een korte verkenning. Wat is …

Lees meer
Betere relevantie richting klanten in B2B door big data bij Deli XL Alva van Beek

Auteur: Anouk Beeren SMP, bestuurslid NIMA B2B ‘Het draait in 2015/2016 om relevantie richting klanten, maar ook zeker richting sales en marketing’, zegt Anouk Beeren Manager E-commerce & Merchandising bij Bidvest Deli XL. Een prachtig statement natuurlijk, maar wat bedoelt Anouk hier nou mee? Wij zijn toch als bedrijf altijd relevant, als klanten besluiten om …

Lees meer
Met hagel schieten kan altijd nog! Alva van Beek

Arthur Simonetti, bestuurlid/voorzitter NIMA B2B Net als veel van mijn collega’s in marketing en sales geloof ik in pragmatisme. Daarom zie je, zeker in een groot bedrijf, diverse initiatieven op het gebied van digital marketing. Van verkoop ondersteunende apps, tot prijs calculator tools en van social media campagnes tot big data analyses. De meeste initiatieven gedreven …

Lees meer