Blogs & Columns

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende blogs & columns geschreven door en voor NIMA leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

Een dame die aan het brainstormen is over nieuwe blogs & columns.

  • Bekijk
Met hagel schieten kan altijd nog! Alva van Beek

Arthur Simonetti, bestuurlid/voorzitter NIMA B2B Net als veel van mijn collega’s in marketing en sales geloof ik in pragmatisme. Daarom zie je, zeker in een groot bedrijf, diverse initiatieven op het gebied van digital marketing. Van verkoop ondersteunende apps, tot prijs calculator tools en van social media campagnes tot big data analyses. De meeste initiatieven gedreven …

Lees meer
Cultuurmarketing: hoe word je leidend in de ‘raak-industrie’? Alva van Beek

Parktheater: “Alle medewerkers zijn marketeer!” Auteur: Anja Bekkers, bestuurslid NIMA Zuid De afgelopen jaren is het Parktheater in Eindhoven overladen met prijzen: Theater van het jaar in 2014, de Gouden Struis in 2010 en 2012 en de Zilveren Struis in 2015, Beste Brabantse Werkgever 2011 en Slimste Bedrijf van Nederland in 2012. Stond dit theater na …

Lees meer
Peijnenburg focust op penetratie: 4 pijlers voor merkgroei Alva van Beek

Zorg voor een drumbeat: wij geloven in eenvoud en routines   Auteur: Anja Bekkers, bestuurslid NIMA Zuid Stel, je werkt voor een oerhollands A-merk met een marktaandeel van 60 procent. Hoe ga je dan zorgen voor groei? Deze vraag stond onlangs centraal tijdens de NIMA Zuid-bijeenkomst bij Peijnenburg. Hoe blijft dit merk belangrijk voor consumenten en …

Lees meer
Groeien met focus. Hoe doe je dat? Alva van Beek

Op 8 maart was NIMA Marketing in de Zorg op bezoek bij TopSupport in Eindhoven. Deelnemers werden meegenomen in het succesverhaal van deze organisatie. Door de marktwerking wordt binnen steeds meer zorginstellingen inhoud gegeven aan het begrip marketing en merkpositionering. Hoe versterk je de marktpositie van een ziekenhuis of zorginstelling in een snel veranderende omgeving. Hoe …

Lees meer
Hier zijn 6 internal branding-tips van Hallmark Alva van Beek

Sinds de komst van managing director Jan Willem Koch in het najaar van 2014, is een nieuw geluid te horen op de gangen van Hallmarks Europese hoofdkantoor in Capelle aan den IJssel. In Kochs kamer, waar voorheen in alle rust top-down gemanaged werd, klinkt rumoerigheid. Door Sabine van Roon-Orgelist SMP – Het is dinsdagmiddag 12.30 …

Lees meer
Hoe kan een ziekenhuis zich onderscheiden? Alva van Beek

Als ‘gastvrij’, ‘lief’, ‘innovatief’ of ‘sportief’? Als gevolg van de marktwerking wordt binnen steeds meer zorginstellingen inhoud gegeven aan het begrip marketing. Hoe versterk je de marktpositie van een ziekenhuis of zorginstelling in een snel veranderende omgeving? Hoe bouw je een sterk merk waarmee je met vertrouwen de toekomst in kan? Het zijn cruciale vragen …

Lees meer
Succesvolle kickoff NIMA Sport tijdens ABN AMRO World Tennis Tournament Alva van Beek

Auteur: Martijn Siebelink SMP, bestuurslid NIMA Sport Door het organiseren van leerzame en inspirerende events wil NIMA Sport het bedrijfsleven interesseren voor het domein sportmarketing en haar verbinden met sport. Het eerste event van NIMA Sport was op woensdag 10 februari 2016 en vond plaats tijdens het ABN AMRO World Tennis Tournament in Rotterdam. Met …

Lees meer
Marketing meets MVO…. Eindelijk of alweer? Alva van Beek

De themasessie ‘Marketing meets MVO’ gaat de brug slaan tussen deze twee werelden. Het gaat je helpen MVO te verbinden met de core business. Dat is de doelstelling van de masterclass op woensdag 24 juni 2015. De opzet van de sessie is om MVO adviseurs en Marketeers inzichten te geven in de drempels, de succesfactoren …

Lees meer