Van Bockel spreekt voor Marketing Executives van de Top Marketing Club

2 mei 2016
-

‘Instead of asking: How can we make sure ‘consumers’ will like us, how can we make them buy us? How can we target them? We should turn this around. We should ask ourselves: what can we do for the people that are important to us?’

Wel uit het oog, maar bepaald niet uit het hart: Het eerste Marketing Executive Diner van dit jaar, exclusief voor beslissers in marketing van de NIMA Top Marketing Club, aangevuld met een aantal bijzondere introducees en hoofdrolspelers in het marketingvak, haalt een verloren gewaande zoon van marketing-Nederland terug. Zoals de aangesloten leden van TMC van NIMA gewend is, heeft het team Business Members ernaar gestreefd in een aansprekende ambiance een échte marketing game changer uit te nodigen.

picture-huib

Waar het vorig jaar Byron Sharp wist over te halen de halve wereld over te vliegen om zijn revolutionaire insights op marketingwetenschap met de beslissers van de Top Marketing Club te delen, is NIMA dit jaar bijzonder verheugd met de komst van een échte praktijkman die in alles onconventioneel en origineel speelt met marketingwetten en de commerciële actualiteit. Red Bull’s marketingdirecteur voor Groot-Brittannië Huib van Bockel verliet ruim een jaar geleden zijn werkgever en startte een eigen consultancy. Na eerst vier jaar voor Red Bull Nederland te hebben gewerkt, werkte Van Bockel sinds 2011 voor de Britten. Naast zijn werk voor het Oostenrijkse energiedrankje richtte hij zijn eigen fashion brand Dr Finkelbaum op. Van Bockel begon zijn loopbaan bij Unilever. In Engeland vergaarde hij roem met spraakmakende evenementen zoals de Red Bull Air Race op Ascot, de Red Bull Soapbox Race en het Red Bull Culture Clash music event.

De in Engeland woonachtige Van Bockel, die in lijn met zijn mediaschuwe ‘brand’ Red Bull zelden met media sprak of op events verscheen – ‘the Bull never talks’- kwam vorig jaar tweemaal opvallend in het nieuws. In de eerste plaats om zijn nieuwe biologische energydrink Tenzin aan te kondigen, maar hij baarde in het Verenigd Koninkrijk vooral opzien met zijn Manifesto for Change. Onder de ronkende titel ‘Stop the War’ publiceerde hij een manifest waarin hij stelde dat marketing moet stoppen zijn relevantie af te lezen uit metrics.

Het Marketing Executive Diner vindt plaats op 9 juni.

WordPress Themes
X
X
X