Jaarlijks verschijnen er verschillende marketingboeken. Samen met de NIMA Register Marketeers brengen we je op de hoogte over welke boeken je echt gelezen moet hebben en welke je misschien wel kunt overslaan. De NIMA Register Marketeers schrijven regelmatig boekrecensies om je op de hoogte te brengen over de kwaliteit de laatste marketingboeken.
Alle boekrecenties zijn te lezen op Marketingfacts
Volgens PIM behandelen de genomineerden voor de Marketingliteratuurprijs 2024 essentiële marketingthema’s
Het boek is geschikt en bruikbaar voor studenten op zowel mbo- hbo als masterniveau én voor studenten die zich voorbereiden op marketingexamens NIMA A-B-C
‘Het boek is een feest om te lezen. Je gaat de ontwikkeling van reclame beter begrijpen. De vraag of reclame schadelijk is of juist een zegen blijft in het midden.’
Over hoe je denkfouten in hedendaagse ontwerpen fileert, obstakels ontdekt en die voor je laat werken.
Van de contentplanning tot het ontwikkelen van een persona, van het ontwikkelen van een contentstrategie tot het daadwerkelijk produceren van content.
De auteur geeft je opdrachten, verwijst naar sprekers en podcasts. Mijn ervaring is ook, doe dat vooral.
Een Customer Leader ben je door wat je doet, niet door wat je denkt of belooft. Dit boek is een inspiratie voor marketingstrategie als geheel.
NIMA houdt het hele jaar de vakliteratuur in de gaten. Soms zitten daar echte pareltjes tussen, dat zijn de marketingboeken die je als professional in dit vak niet mag missen. Iedere drie maanden roepen we zo’n must-read uit tot het marketingboek van het kwartaal. Voor het laatste kwartaal van dit jaar is de keuze gevallen …
…is eindelijk hier: ‘De kunst van gedrag ontwerpen’ door Astrid Groenewegen. Mensen zijn complex en gedragsverandering is dat ook, maar je kunt méér doen dan veel mensen – ook marketingprofessionals – denken. Als je maar begrijpt hóe mensen beslissingen nemen, heb je goud in handen. Al dat goud bij elkaar is voor het eerst eens …