Boekrecensies

Jaarlijks verschijnen er verschillende marketingboeken. Samen met de NIMA Register Marketeers brengen we je op de hoogte over welke boeken je echt gelezen moet hebben en welke je misschien wel kunt overslaan. De NIMA Register Marketeers schrijven regelmatig boekrecensies om je op de hoogte te brengen over de kwaliteit de laatste marketingboeken.

Alle boekrecenties zijn te lezen op Marketingfacts

  • Bekijk
Max Kohnstamm: ‘Waarom iedereen Steven van Belleghem moet lezen’ Alva van Beek

Is Steven van Belleghem er wederom in geslaagd een inspirerend en baanbrekend boek te schrijven? Of is er net als bij de nieuwe boeken van Byron Sharp, Seth Godin, Kim & Mauborgne en Robert Cialdini slechts sprake van een veredelde herhaling van zetten? ‘Customers the day after tomorrow’, het vorige boek van Steven van Belleghem, …

Lees meer
(Boekrecensie Register Marketeers) ‘Bíjna alles wat je zou willen weten over de platformrevolutie’ Alva van Beek

Zoals het ritme dat de drummer aangeeft in een band essentieel is voor de samenwerking tussen de overige bandleden, zo is Martijn Arets al jaren een constante factor die de ontwikkelingen in de platformeconomie aangeeft en duidt. Als consultant, als expert via de media en via zijn eigen nieuwsbrieven. De drummer is misschien niet de …

Lees meer
‘Boekrecensie Register Marketeers) ‘Op jacht naar de perfecte klant’ Alva van Beek

Op jacht naar de perfecte klant is het nieuwste boek in de serie van de makers van Sprout. Sprout gelooft dat ondernemers zorgen voor een betere wereld en wil ze daarbij helpen met kennis, inspiratie en een netwerk van ambitieuze groeiondernemers. Nu dus met een methodische groeigids voor startups en scaleups; dát belooft een lekker …

Lees meer
(Recensie Register Marketeers) ‘Hoe kun je klantperceptie voor je laten werken?’ Alva van Beek

De titel ‘Reframe’ wordt verklaard door de ondertitel: ‘Breng je klant in beeld met perceptiemanagement’. Reframe betekent voor mij: opnieuw kaderen. Dat is volgens mij ook wat de auteur ook bedoelt. Ervan uitgaand dat het beeld dat klanten nu van jouw organisatie hebben of jij van je klanten hebt, niet overeenkomt met de werkelijkheid. Inhoudelijk …

Lees meer
(Recensie Register Marketeers) ‘Hoe Bob Iger het businessmodel van Disney omver schopte’ Alva van Beek

Het eerste dat ik doe als ik een nieuw boek in handen krijg, is het snel van binnen bekijken. Hoe zit het in elkaar? De inhoudsopgave geeft een idee wat me te wachten staat. Tevens kijk ik naar de eerste pagina en lees ik de eerste tien regels. Bij ‘De rit van mijn leven’, de biografie …

Lees meer
(Boekrecensie Register Marketeers) ‘E-Commerce & E-business’ Alva van Beek

Recensent:         Eric van Arendonk, Register Marketeer Inmiddels is dit alweer de tweede druk van dit studieboek omtrent E-commerce en E-business. Een veelomvattend boek dat je inzicht geeft in de inmiddels brede materie van E-commerce en E-business. Het boek heeft een goede opbouw en steeds een duidelijk uitleg van alles wat de onderwerpen behelst. Gelukkig …

Lees meer
(Boekrecensie Registermarketeers): De intelligente datagedreven organisatie Alva van Beek

We leven in een maatschappij en een wereld waarin data steeds meer een rol spelen in de besluitvorming. Op meerdere niveaus, van operatie, marketing en organisatie. Voor elk niveau en voor elke invalshoek geldt dat data voor een groot deel, als niet het geheel, de besluitvorming bepalen. Die beweging zorgt ervoor dat wanneer je dat …

Lees meer
(Boekrecensie Register Marketeers) “KPI-denken: hou je strategie meetbaar” Alva van Beek

Auteur Coen de Bruijn durft het aan om een boek te schrijven over een onderwerp waar elke marketingprofessional van zegt dat het belangrijk is. Maar als puntje bij paaltje komt hebben we als professionals best moeite om aan te geven wat het resultaat of de performance van een strategie gaat worden en daarop aangesproken te …

Lees meer
(Boekrecensie Register Marketeers) Eerste hulp bij contentrecht De redactie

Voorwaarden, contracten, aansprakelijkheid, licenties; marketeers zijn er over het algemeen niet echt dol op. Nauwelijks bekomen van de AVG-wetgeving en bijbehorende processen, zijn we overgegaan tot de orde van de marketingdag. Toch is het raadzaam dat we ons, nu we steeds meer content produceren, verdiepen in de (on)geschreven regels van onze rechten en plichten als …

Lees meer