Boekrecensies

Jaarlijks verschijnen er verschillende marketingboeken. Samen met de NIMA Register Marketeers brengen we je op de hoogte over welke boeken je echt gelezen moet hebben en welke je misschien wel kunt overslaan. De NIMA Register Marketeers schrijven regelmatig boekrecensies om je op de hoogte te brengen over de kwaliteit de laatste marketingboeken.

Alle boekrecenties zijn te lezen op Marketingfacts

  • Bekijk
(Recensie) THE WOW STARTS NOW Alva van Beek

Elk goed idee heeft een onvergetelijk verhaal Auteur: Theo Hendriks Uitgeverij: A.W. Bruna Uitgevers B.V., Amsterdam 2018 ISBN:  978-94-005-0884-2 Eerste druk: 1e oplage 2018 Kernwoorden: Ideeën, Verhalen, storytelling, gereedschappen, Wow-momenten, pitch Boekrecensie door Irene Grotendorst, Register Marketeer I mei 2018 In iedere branche – profit en non-profit – gaat het momenteel over startups innovatie en …

Lees meer
(Recensie) Power to the people – Marketing in de zorg Alva van Beek

Auteur: Marian Draaisma, Sjors van Leeuwen Uitgeverij: Pluryn ISBN:  978-90-823403-1-0 Eerste druk: 1e oplage 2018 Kernwoorden: strategie, management, beleid, marketing, online marketing, digitale marketing, marktwerking, zorgmarketing, zorginnovatie, zorgondernemer, e-health   Boekrecensie door Irene Grotendorst, Register Marketeer* – april 2018 Er is en er wordt terecht veel over online marketing geschreven. De wereld verandert door digitalisering …

Lees meer
(Recensie) De logica van geluk – Ontdek de formule Alva van Beek

Auteur: Mo Gawdat Uitgeverij Brandt ISBN: 978 94 92037 657 Eerste druk: juli 2017 Geen marketingboek. Een persoonlijke analyse met ervaringen in de zoektocht naar geluk. Boekrecensie door Jeanine Dijkhuis RM, maart 2018 Als een voormalig Chief Business Officer van Google (X) een formule heeft bedacht om 10 miljoen mensen gelukkig te maken, weet je dat …

Lees meer
(Recensie) Co2ntent! Alva van Beek

‘Voor de rollen, processen en mensen die de contentcultuur creëren. Al met al is dit boek een maatstaf voor de professional om zijn contentarchitectuur te bepalen en tot een goed contentplan te komen. Voor overige marketeers is het een standaardwerk die alle hedendaagse smaken, stijlen en middelen van marketingcommunicatie beschrijft.’ Auteur: Antal de Waij Uitgever: …

Lees meer
(Recensie) Klanten, wat moet je ermee? Alva van Beek

Auteur: Marijn van der Starre Uitgever: Klantfocus ISBN: 9789491197734 | NUR 801 Eerste druk: 2017 Boekrecensie door Eric van Arendonk, Register Marketeer – Februari 2018 Klanten, wat moet ik ermee? Op zich een rare vraag, het klinkt bijna wanhopig. Wie vraagt zich dit nu af? Dit boek doet een poging om uit te leggen wat klanten …

Lees meer
(Recensie) The future of shopping Alva van Beek

Auteurs:           Jorg Snoeck & Pauline Neerman Uitgever:       Van Duuren management/Lannoo Campus EAN:                 978908254227 – Eerste druk 2017 Trefwoorden:  Retail, management, marketing Boekrecensie door Eric van Arendonk, Register Marketeer | Januari 2018     De subtitel luidt ‘waar iedereen een retailer is’. Is het nu een …

Lees meer
(Recensie) Voorbij de startup mania Alva van Beek

Auteurs:           Jan-Willem van Beek, Rutger Huizenga Uitgever:       Businesscontact ISBN:                978 90 470 10647 Eerste druk:    2017 Kernwoorden: innovatie, startup Boekrecensie door Jeanine Dijkhuis, Register Marketeer –  januari 2018 De titel en ondertitel van dit boek hadden beter omgekeerd kunnen zijn. Om …

Lees meer
Marketing 4.0 Alva van Beek

De verschuiving van traditioneel naar digitaal centraal

Lees meer
Contrarian Branding Alva van Beek

Hoe kun je als merk onderscheidend zijn ten opzichte van je concurrent.

Lees meer