NIMA C

NIMA C

NIMA C gediplomeerden zijn strategische marketeers die binnen een onderneming op het hoogste niveau de marketingfunctie kunnen koppelen aan andere beleidsterreinen.

Opleiding

Wil je je goed voorbereiden op het examen? Doe een NIMA opleiding bij één van onze opleiders, die vind je onderaan deze pagina. Vervolgens doe je bij NIMA het examen.

Niveau

Wie het NIMA C examen wil doen heeft vier jaar relevante werkervaring, waarvan twee jaar in een marketingfunctie op strategisch of beleidsmatig niveau. Het niveau van het NIMA C examen is vastgesteld op EQF niveau 7. Dat is vergelijkbaar met WO/Master niveau. Meer informatie over het niveau vind je hier.

Exameninhoud

Voordat je aan het NIMA C examen kunt deelnemen, dien je eerst jouw kennis op NIMA C niveau te hebben getoetst bij een erkende opleider. Het gaat om kennis van hedendaagse commercieel strategische theorieën en technieken en de vaardigheid waarmee je de kennis kan toepassen bij commercieel strategische vraagstukken.

Om het NIMA C diploma te behalen dien je twee modules succesvol af te ronden:

  • NIMA C1: schrijven van een zelfgeschreven strategisch plan, dat bestaat uit een analyse tot en met strategische opties en is gericht op het oplossen van een commercieel strategisch vraagstuk.
  • NIMA C2: een mondeling examen waarbij je het strategisch plan én de uitwerking hiervan verdedigt.

Wil je precies weten wat er van je verwacht wordt? Bekijk de exameneisen en literatuurlijst.

Waar kan ik deze opleiding volgen?

  • Landelijk
  • Meer dan €4500
  • 0-20 dagen
  • Max. 20 deelnemers | Zelfstudie
    • Praktijkgerichte aanpak
    • Docenten uit de praktijk
    • Dag- en avondopleidingen
  • Landelijk
  • Meer dan €4500
  • 16-20 dagen
  • Max. 20 deelnemers
    • Ervaren begeleiders
    • Inspirerende sfeer
    • Oefenen met examencases
  • Landelijk
  • Meer dan €4500
  • 6-10 dagen
  • Max. 20 deelnemers
    • Praktijkgericht
    • Ervaren docenten
    • Hoogste slagingspercentage
WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X