NIMA C

NIMA C Marketing

Stop jij niet voordat je de top in het marketingvak hebt bereikt? Ben je de commerciële beleidsbepaler van een organisatie of merk, of ambieer je deze functie? Dan is NIMA C Marketing jou op het lijf geschreven. Je gaat commerciële uitdagingen vanuit een helikopterview analyseren en vertaalt de uitkomsten naar een slagvaardig strategisch marketingbeleid.

Bewijs van vakbekwaamheid

De opleiding NIMA C Marketing en het examen zijn op wo/masterniveau. Het NIMA C Marketing Diploma staat zeer hoog aangeschreven en is een internationaal erkend bekwaamheidsbewijs voor de strategische marketeer.

Met NIMA C Marketing ga je jouw strategische visie en inzicht in het marketingvak substantieel verbeteren. De meest recente ontwikkelingen komen aan de orde en er wordt diep ingegaan op strategische marketingplanning en analyse. Dit resulteert in het opstellen van een strategisch marketingplan, bij voorkeur voor de eigen organisatie.

Niveau

Wie het NIMA C Examen wil doen heeft vier jaar relevante werkervaring, waarvan twee jaar in een marketingfunctie op strategisch of beleidsmatig niveau. Het niveau van het NIMA C Examen is vastgesteld op EQF-niveau 7. Dat is vergelijkbaar met wo/master niveau. Meer informatie over het niveau vind je hier.

Exameninhoud

Voordat je het NIMA C Examen kunt afleggen, moet je jouw marketingkennis op NIMA C-niveau hebben getoetst bij een erkende opleider. Daarnaast wordt verwacht dat je vier jaar relevante werkervaring hebt, waarvan twee jaar in een marketingfunctie op strategisch of beleidsmatig niveau.

NIMA is een onafhankelijk exameninstituut. Het examen dat je aflegt bij NIMA bestaat uit twee onderdelen:

  • NIMA C1 Marketing; je schrijft een strategisch plan dat bestaat uit een analyse, tot en met een uitwerking van de strategische opties. Het plan is gericht op het oplossen van een commercieel strategisch vraagstuk.

Wanneer jouw plan is goedgekeurd, kun je deelnemen aan het volgende examenonderdeel, het mondelinge examen.

  • NIMA C2 Marketing; tijdens dit mondelinge examen verdedig je jouw strategische plan en de uitwerking ervan. Je richt je tijdens de presentatie op je strategische keuze en operationele uitwerking van deze keuze; welke strategische optie heb je gekozen en waarom, hoe implementeer je deze optie en wat is de fall-back optie?

Bekijk de exameneisen en literatuurlijst voor meer informatie over wat er van je wordt verwacht.

Waar kan ik deze opleiding volgen?

  • Landelijk
  • €5605
  • 0-20 dagen
  • Max. 20 deelnemers | Zelfstudie
    • Praktijkgerichte aanpak
    • Docenten uit de praktijk
    • Dag- en avondopleidingen
  • Landelijk
  • €5605
  • 16-20 dagen
  • Max. 20 deelnemers
    • Hoogste slagingspercentage
    • Marketingspecialist
    • Do-it weekend
  • Landelijk
  • €7823
  • 6-10 dagen
  • Max. 20 deelnemers
    • Praktijkgericht
    • Ervaren docenten
    • Hoogste slagingspercentage
WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X