Specialisaties

De activiteiten die onze specialisatie platformen organiseren zijn gericht op een heel specifiek thema of zijn geschikt voor marketeers werkzaam binnen een bepaalde branche. De leerzame, inspirerende en verbindende netwerkactiviteiten hebben uiteraard altijd een link met marketing, communicatie en/of sales.


B2B

Business-to-business marketing (B2B) brengt geheel andere marketingprocessen met zich mee dan business-to-consumer marketing (B2C). De interesse in B2B groeit onder NIMA leden. Daarom startte in 2009 het expertiseplatform NIMA B2B. Deze groep vormt hét platform voor senior professionals die voortdurend zoeken naar optimalisering van B2B-marketing. Door kennis en ideeën uit …

Lees meer ▸

Communicatie

NIMA Communicatie is een van de nieuwe platforms binnen NIMA. De focus van NIMA is om het communicatie platform aan te haken bij de reeds bestaande marketing en sales platformen, deze vakgebieden zijn immers onlosmakelijke met elkaar verbonden. Waar gaat NIMA communicatie zich concreet op richten: De internationale opererende communicatie …

Lees meer ▸

Digital Marketing & Communicatie

Het doel van het NIMA Digital Marketing & Communicatie platform is het inspireren, enthousiasmeren en delen van kennis. Het leren van vakgenoten, het valideren en challengen van denkwijze, signaleren van nieuwe ontwikkelingen, het creëren en delen van relevante online marketing stromingen en het organiseren van relevante sessies.   Voor wie …

Lees meer ▸

Experience Marketing

NIMA Experience Marketing draait om de beleving van een product. Het expertiseplatform bestaat uit zo’n vijfhonderd geïnteresseerden. De naam van dit expertiseplatform zegt het al: experience marketing draait om beleving. Dus, wil je meer weten over de imagination society en storytelling? Wil je zien hoe je een authentiek verhaal voor een  merk …

Lees meer ▸

Financial Services

Sinds de financiële crisis zijn marketeers binnen de financiële wereld veel te stil geweest. Reputatiemanagers werden aangesteld om de schade beperkt te houden. Binnen de sector leek het velen verstandig om tijdelijk een pas op te plaats te maken op het gebied van marketing. Wat ons betreft is dit onterecht! …

Lees meer ▸

Foodchain & Agrimarketing

NIMA Foodchain- en Agrimarketing is dé community voor het delen en vergroten van jouw inzichten op het gebied van branding, marketing en communicatie in de agri- en foodbusiness. De specifieke vraagstukken en uitdagingen die foodchain- en agrimarketing met zich meebrengen vormen de voedingsbodem voor de activiteiten van NIMA FAM. Onze …

Lees meer ▸

Internal Branding

Denk jij ook dat een merk sterker wordt als de merkwaarden ook door de organisatie worden nageleefd? En ben je benieuwd hoe anderen dat voor elkaar krijgen binnen de organisatie? Check dan de agenda onderaan deze pagina voor de komende activiteiten van het NIMA Internal Branding platform. Voor wie is …

Lees meer ▸

Marketing in de Zorg

De NIMA Marketing in de Zorg community focust zich op zorgvraagstukken, innovatieve ideeën en het marketinggedachtegoed in de hele zorgketen. Staat bij jou vooruitgang op patiëntniveau op de eerste plaats? Zie jij ook voordeel in een netwerk van professionals dat als klankbord fungeert? Blijf dan op de hoogte van zorgmarketing door je …

Lees meer ▸

Mature Marketing

NIMA Mature Marketing Platform “Life before 50 is nothing but a warm-up.” Hoeveel procent van jouw doelgroep is nu al ouder dan 50 jaar? De 'traditionele markt' in de marketingwereld met de leeftijdscategorie 25 tot 49 wordt in hoog tempo kleiner en dat terwijl de leeftijdscategorie 50-plus in een enorm tempo toeneemt. Vergrijzing …

Lees meer ▸

Neuromarketing

Sinds enkele jaren staat Neuromarketing sterk in de belangstelling. Mensen lijken rationeel hun keuzes te maken, maar vaker zijn keuzes het resultaat van onbewuste processen in het brein. De marketeer die beter begrijpt hoe dit werkt en welke factoren de besluitvorming beïnvloeden, heeft een enorme voorsprong. De NIMA community Neuromarketing is …

Lees meer ▸

Retail Marketing

NIMA is in november 2015 gestart met een platform speciaal voor retailprofessionals. De belangrijkste kennisstromen die binnen dit vakgebied kunnen worden benoemd en zullen door dit platform worden behandeld tijdens netwerkbijeenkomsten/inspiratiesessies. …

Lees meer ▸

Sales

In de hedendaagse wereld van agile change, de intrede van de Buyer 2.0 en door de toepassingen en adaptie van nieuwe technologieën -zoals Internet of Things, Kunstmatige Intelligence en bewustwording van Neuroscience in Sales & Marketing-  is Sales een nog uitdagender vak geworden, zowel voor Sales Leaders als voor Sales …

Lees meer ▸

Sport

Al geruime tijd blijkt er een grote achterban te zijn van geïnteresseerden in de sportmarketing. Ook de speciale LinkedIn groep wordt door veel marketeers actief gebruikt. Voor dit nieuwe bestuur hebben wij sport-marketeer pur sang Bob van Oosterhout bereid gevonden om als voorzitter de kar te trekken. Hij is een creatieve en …

Lees meer ▸

Wereldmarketeers

De grote maatschappelijke veranderingen brengen nieuwe uitdagingen voor het marketeers met zich mee. Door in te spelen op maatschappelijke thema’s kunnen merken zich scherper, met een purpose, positioneren en ontstaan er kansen voor innovatie, business development en voor hechtere relaties met klanten. Daardoor worden ook nieuwe eisen gesteld aan activatie …

Lees meer ▸
WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X