Neuromarketing

Sinds enkele jaren staat Neuromarketing sterk in de belangstelling. Mensen lijken rationeel hun keuzes te maken, maar vaker zijn keuzes het resultaat van onbewuste processen in het brein. De marketeer die beter begrijpt hoe dit werkt en welke factoren de besluitvorming beïnvloeden, heeft een enorme voorsprong.

De NIMA community Neuromarketing is nog in een opbouwfase. Momenteel zijn er zo’n 40 members die het delen van kennis en ervaring als doel hebben en elkaar willen inspireren op dit fascinerende vakgebied. Gezien het grote animo voor neuromarketing, verwachten we snel meer aanwas.

Sluit je bij onze community aan op LinkedIn! Klik hier voor onze LinkedIn groep.

In 2018 zullen er diverse events op de kalender staan. Hou deze pagina in de gaten, zo blijf je up-to-date!

Tijdens de verschillende NIMA Neuromarketing Inspiratie Events zullen we steeds wetenschap & onderzoek koppelen aan een specifiek toepassingsgebied binnen het brede marketing vak, te weten:

  1. marketingcommunicatie & advertising: Inspiratiesessie neuromarketing & effecitieve campagnes op 13 maart bij Tele2 in Diemen. Bekijk hieronder de terugblik:
  2. online conversie op 7 juni bij Oracle in Utrecht. Bekijk hieronder de terugblik:
  3. offline winkelgedrag & nudging, 2 oktober in Eindhoven, klik hier voor meer informatie.

Literatuur

  • Neuromarketing For Dummies: Stephen Genco, Andrew Pohlmann and Peter Steidl
  • De vijfde revolutie – Hoe hersenwetenschap onze wereld gaat veranderen: Lone Frank
  • Koop mij – Waarheid en leugens over ons koopgedrag: Martin Lindstrom
  • Branding with Brains (Engels) – The Science of Getting Customers to Choose Your Company: Tjaco Walvis
  • The Buying Brain (Engels) – Secrets of Selling to the Subconscious Mind: A.K. Pradeep
  • Uit de grijze massa – Waarom ons brein het ene merk boven het andere verkiest: Tjaco Walvis
  • Dan Ariely (2008). Predictably Irrational: The Hidden Forces That Shape Our Decisions. New York: HarperCollins.
  • Robert B. Cialdini (2007). Influence: The Psychology of Persuasion. New York: Harper Collins Publishers Inc.
  • Ap Dijksterhuis (2007). Het slimme onbewuste: Denken met gevoel. Amsterdam: Bert Bakker.
  • Mark Earls (2007). Herd: How to change mass behaviour by harnessing our true nature. West Sussex: John Wiley & Sons.
  • Malcolm Gladwell (2005). Blink: The Power of Thinking Without Thinking. New York: Little, Brown and Company.
  • Daniel Kahneman (2011). Ons feilbare denken: Thinking, fast and slow. Amsterdam: Uitgeverij Business Contact.
  • Maurits Kaptein (2012). Digitale verleiding: hoe beïnvloedingsprofielen de online marketing op z’n kop zetten. Amsterdam: Uitgeverij Business Contact.
  • Victor Lamme (2010). De vrije wil bestaat niet: Over wie er echt de baas is in het brein. Amsterdam: Bert Bakker.
  • Arne Maas (2013). De Redenloze Consument over framing in marketing. Rotterdam: Rotterdam University Press.
  • Richard. H. Thaler & Cass R. Sunstein (2008). Nudge: Improving Decisions About Health, Wealth and Happiness. New Haven: Yale University Press.
  • Paco Underhill (1999). Why We Buy: The Science of Shopping. New York: Simon & Schuster.

Publicaties, Platforms & Blogs

Filmpjes

Contact
Ben jij neuromarketeer of heb je interesse in neuromarketing?
Wil je via e-mail op de hoogte gehouden worden van de activiteiten, meer weten over dit platform, actief deelnemen of contact met het bestuur? Stuur dan een email naar Floris van Dam of bel 020 – 503 93 53.

Lysander van der Sluis SMP
Manager New Business

Natalie Troost
Customer Journey specialist | Experience marketeer | Neuromarketeer

Vladimir den Baars
Client Director bij Neurensics

Desiree van Wieren SMP
Marketing Manager

Anyta Cox NQL
Senior Researcher & Lecturer Marketing Research & Innovation bij Hogeschool Utrecht

Patricia Heemskerk SMP NQL
Experience Designer | Marketing | Adviseur | Manager | Docent | Strategie | Online | Neuro | project & interim bij Deap DM

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X