Communities

Communities

Make that change

Wij zijn er, voor jou

NIMA stimuleert marketing-, communicatie en salesprofessionals om zich voortdurend te blijven ontwikkelen. Hiervoor organiseren we onder meer in samenwerking met actieve leden binnen de NIMA Communities diverse activiteiten binnen specialisaties, regio’s of voor speciale carrière groepen.
Ontdek hier de 24 communities en sluit je aan!

B2B

Business-to-business marketing (B2B) brengt geheel andere marketingprocessen met zich mee dan business-to-consumer marketing (B2C). De interesse in B2B groeit onder NIMA leden. Daarom startte in 2009 het expertiseplatform NIMA B2B.

Digital Marketing & Communicatie

Het doel van het NIMA Digital Marketing & Communicatie platform is het inspireren, enthousiasmeren en delen van kennis. Het leren van vakgenoten, het valideren en challengen van denkwijze, signaleren van nieuwe ontwikkelingen, het creëren en delen van relevante online marketing stromingen en het organiseren van relevante sessies.

Experience Marketing

De naam van dit expertiseplatform zegt het al: experience marketing draait om beleving. Dus, wil je meer weten over de imagination society en storytelling? Wil je zien hoe je een authentiek verhaal voor een merk naar buiten kunt brengen? Hoe je beleving, belevenis en ervaring – kortom, een experience – creëert?

Financial Services

In een onrustige periode zijn goede marketeers de aangewezen personen om de financiële sector weer op een goede manier op de kaart te zetten. Er zijn nieuwe marketeers nodig om deze uitdagende sector weer de goede kant op te sturen.

Foodchain & Agrimarketing

NIMA Foodchain & Agrimarketing is hét expertiseplatform waar je nieuwe inzichten kunt opdoen op het gebied van marketing van de food- en agribusiness.

Internal Branding

Denk jij ook dat een merk sterker wordt als de merkwaarden ook door de organisatie worden nageleefd? En ben je benieuwd hoe anderen dat voor elkaar krijgen binnen de organisatie? Check dan de NIMA Internal Branding community.

Marketing in de Zorg

De NIMA Marketing in de Zorg community focust zich op zorgvraagstukken, innovatieve ideeën en het marketinggedachtegoed in de hele zorgketen.

Mature Marketing

Hoeveel procent van jouw doelgroep is nu al ouder dan 50 jaar? De ‘traditionele markt’ in de marketingwereld met de leeftijdscategorie 25 tot 49 wordt in hoog tempo kleiner en dat terwijl de leeftijdscategorie 50-plus in een enorm tempo toeneemt.

MEC

Het MEC is een uniek netwerk, exclusief voor marketingprofessionals en ondernemers eindverantwoordelijk voor organisatie, merk en marketing. Het is dé ontmoetingsplek voor inspiratie en kennisuitwisseling op het gebied van merk en marketing.

Midden (regio)

NIMA Regio Midden biedt marketing-, communicatie- en salesprofessionals werkzaam (of woonachtig) in Midden Nederland een platform om kennis te delen, ervaringen uit te wisselen, te leren van praktijkcases uit het bedrijfsleven en natuurlijk een regionale netwerkmogelijkheid.

Neuromarketing

Sinds enkele jaren staat Neuromarketing sterk in de belangstelling. Mensen lijken rationeel hun keuzes te maken, maar vaker zijn keuzes het resultaat van onbewuste processen in het brein. De marketeer die beter begrijpt hoe dit werkt en welke factoren de besluitvorming beïnvloeden, heeft een enorme voorsprong.

Noord (regio)

NIMA Regio Noord biedt marketing-, communicatie- en salesprofessionals werkzaam (of woonachtig) in Noord-Nederland een platform om kennis te delen, ervaringen uit te wisselen, te leren van praktijkcases uit het bedrijfsleven en natuurlijk een regionale netwerkmogelijkheid.

Noordwest (regio)

NIMA Regio Noordwest biedt marketing-, communicatie- en salesprofessionals werkzaam (of woonachtig) in Noordwest-Nederland een platform om kennis te delen, ervaringen uit te wisselen, te leren van praktijkcases uit het bedrijfsleven en natuurlijk een regionale netwerkmogelijkheid.

Oost (regio)

NIMA Regio Oost biedt marketing, communicatie en sales professionals werkzaam (of woonachtig) in Oost-Nederland een platform om kennis te delen, ervaringen uit te wisselen, te leren van praktijkcases uit het bedrijfsleven en natuurlijk een regionale netwerkmogelijkheid.

Register Marketeers

NIMA biedt Register Marketeers (RM’ers) een omgeving waarin het uitwisselen van ideeën over de ontwikkelingen in het vak vanzelfsprekend is. Deze groep en de activiteiten zijn alleen toegankelijk voor de gecertificeerde marketeers.

Sales

De NIMA Sales Community vormt het platform voor alle Sales Leaders en Sales Professionals die zich willen blijven ontwikkelen, nieuwsgierig zijn naar nieuwe trends in het Sales-vak, gelijke tred willen houden met agile change en zich realiseren dat de volgende Sales-Olympische spelen al volgend kwartaal zijn!

Senior Marketing Professionals (SMP)

NIMA biedt samen met het SMP bestuur haar Senior Marketing Professional titelhouders gedurende het jaar diverse activiteiten aan. Van SMP on Tours tot Round Table sessies over diverse onderwerpen.

Sport 

Al geruime tijd blijkt er een groot gedeelte van de NIMA achterban geïnteresseerden te zijn in de sportmarketing. Ook de speciale LinkedIn groep wordt door veel marketeers actief gebruikt.

Wereldmarketeers

Wereldmarketeers is een platform voor en door marketeers, die elkaar helpen en inspireren maatschappelijke uitdagingen om te zetten in kansen voor zichzelf, hun bedrijf en de wereld. Zo zorgen we ervoor dat grote en vaak urgente, maatschappelijke problemen sneller worden opgelost.

Young Professionals

Als jonge marketeer wil je graag alles uit jezelf halen en tegelijkertijd heb je de behoefte aan fun en informele contacten met gelijkgestemden buiten je werk. Met het NIMA Young Professionals Membership til je jouw carrière op een toffe manier naar ‘the next level’!

Zuid (regio)

NIMA Regio Zuid biedt marketing-, communicatie- en salesprofessionals werkzaam (of woonachtig) in Zuid Nederland een platform om kennis te delen, ervaringen uit te wisselen, te leren van praktijkcases uit het bedrijfsleven en natuurlijk een regionale netwerkmogelijkheid.

Zuidwest (regio)

NIMA Regio Zuidwest biedt marketing-, communicatie- en salesprofessionals werkzaam (of woonachtig) in Zuidwest Nederland een platform om kennis te delen, ervaringen uit te wisselen, te leren van praktijkcases uit het bedrijfsleven en natuurlijk een regionale netwerkmogelijkheid.


B2B

Business-to-business marketing (B2B) brengt geheel andere marketingprocessen met zich mee dan business-to-consumer marketing (B2C). De interesse in B2B groeit onder NIMA leden. Daarom startte in 2009 het expertiseplatform NIMA B2B. Deze groep vormt hét platform voor senior professionals die voortdurend zoeken naar optimalisering van B2B-marketing. Door kennis en ideeën uit …

Lees meer ▸

College Register Marketeers

NIMA biedt Register Marketeers (RM'ers) een omgeving waarin het uitwisselen van ideeën over de ontwikkelingen in het vak vanzelfsprekend is. Deze groep en de activiteiten zijn alleen toegankelijk voor de gecertificeerde marketeers. Op dit moment zijn er ruim 110 Register Marketeers. Zij sparren met elkaar via het NIMA netwerk van Register Marketeers …

Lees meer ▸

Digital Marketing & Communicatie

Het doel van het NIMA Digital Marketing & Communicatie platform is het inspireren, enthousiasmeren en delen van kennis. Het leren van vakgenoten, het valideren en challengen van denkwijze, signaleren van nieuwe ontwikkelingen, het creëren en delen van relevante online marketing stromingen en het organiseren van relevante sessies.   Voor wie …

Lees meer ▸

Experience Marketing

NIMA Experience Marketing draait om de beleving van een product. Het expertiseplatform bestaat uit zo’n vijfhonderd geïnteresseerden. De naam van dit expertiseplatform zegt het al: experience marketing draait om beleving. Dus, wil je meer weten over de imagination society en storytelling? Wil je zien hoe je een authentiek verhaal voor een  merk …

Lees meer ▸

Financial Services

Sinds de financiële crisis zijn marketeers binnen de financiële wereld veel te stil geweest. Reputatiemanagers werden aangesteld om de schade beperkt te houden. Binnen de sector leek het velen verstandig om tijdelijk een pas op te plaats te maken op het gebied van marketing. Wat ons betreft is dit onterecht! …

Lees meer ▸

Foodchain & Agrimarketing

NIMA Foodchain- en Agrimarketing is dé community voor het delen en vergroten van jouw inzichten op het gebied van branding, marketing en communicatie in de agri- en foodbusiness. De specifieke vraagstukken en uitdagingen die foodchain- en agrimarketing met zich meebrengen vormen de voedingsbodem voor de activiteiten van NIMA FAM. Onze …

Lees meer ▸

Internal Branding

Denk jij ook dat een merk sterker wordt als de merkwaarden ook door de organisatie worden nageleefd? En ben je benieuwd hoe anderen dat voor elkaar krijgen binnen de organisatie? Check dan de agenda onderaan deze pagina voor de komende activiteiten van het NIMA Internal Branding platform. Voor wie is …

Lees meer ▸

Mature Marketing

NIMA Mature Marketing Platform “Life before 50 is nothing but a warm-up.” Hoeveel procent van jouw doelgroep is nu al ouder dan 50 jaar? De 'traditionele markt' in de marketingwereld met de leeftijdscategorie 25 tot 49 wordt in hoog tempo kleiner en dat terwijl de leeftijdscategorie 50-plus in een enorm tempo toeneemt. Vergrijzing …

Lees meer ▸

Neuromarketing

Sinds enkele jaren staat Neuromarketing sterk in de belangstelling. Mensen lijken rationeel hun keuzes te maken, maar vaker zijn keuzes het resultaat van onbewuste processen in het brein. De marketeer die beter begrijpt hoe dit werkt en welke factoren de besluitvorming beïnvloeden, heeft een enorme voorsprong. De NIMA community Neuromarketing is …

Lees meer ▸

Nieuw: NIMA Impact Marketing Challenge

Driving positive change In het voorjaar van 2019 vindt de eerste editie plaats van de NIMA Impact Marketing Challenge. In dit vijfdaagse ontwikkelingsprogramma, ontwikkelen jonge marketingprofessionals een nieuwe propositie voor de eigen organisatie met een duidelijke maatschappelijke impact. In de challenge leren de marketingtalenten om een propositie te ontwikkelen met …

Lees meer ▸

Regio Midden

NIMA Regio Midden biedt marketing-, communicatie- en salesprofessionals werkzaam (of woonachtig) in Midden Nederland een platform om kennis te delen, ervaringen uit te wisselen, te leren van praktijkcases uit het bedrijfsleven en natuurlijk een regionale netwerkmogelijkheid. NIMA leden uit het midden van Nederland worden uitgenodigd de jaarlijks minimaal drie netwerkborrels …

Lees meer ▸

Regio Noord

NIMA Regio Noord biedt marketing-, communicatie- en salesprofessionals werkzaam (of woonachtig) in Noord-Nederland een platform om kennis te delen, ervaringen uit te wisselen, te leren van praktijkcases uit het bedrijfsleven en natuurlijk een regionale netwerkmogelijkheid. NIMA leden uit het noorden van Nederland worden uitgenodigd de jaarlijks minimaal drie netwerkborrels GRATIS …

Lees meer ▸

Regio Noordwest

NIMA Regio Noordwest biedt marketing-, communicatie- en salesprofessionals werkzaam (of woonachtig) in Noordwest-Nederland een platform om kennis te delen, ervaringen uit te wisselen, te leren van praktijkcases uit het bedrijfsleven en natuurlijk een regionale netwerkmogelijkheid. NIMA leden uit het noordwesten van Nederland worden uitgenodigd de jaarlijks minimaal drie netwerkborrels GRATIS …

Lees meer ▸

Regio Oost

NIMA Regio Oost biedt marketing, communicatie en sales professionals werkzaam (of woonachtig) in Oost-Nederland een platform om kennis te delen, ervaringen uit te wisselen, te leren van praktijkcases uit het bedrijfsleven en natuurlijk een regionale netwerkmogelijkheid. NIMA leden uit het oosten van Nederland worden uitgenodigd om deel te nemen aan …

Lees meer ▸

Sales

In de hedendaagse wereld van agile change, de intrede van de Buyer 2.0 en door de toepassingen en adaptie van nieuwe technologieën -zoals Internet of Things, Kunstmatige Intelligence en bewustwording van Neuroscience in Sales & Marketing-  is Sales een nog uitdagender vak geworden, zowel voor Sales Leaders als voor Sales …

Lees meer ▸

Senior Marketing Professionals

De community voor Senior Marketing Professionals organiseert speciaal voor de ruim 300 gecertificeerde marketingprofessionals (SMP's) een aantal keer per jaar besloten sessies: SMP On Tour. Tijdens deze inhoudelijke sessies worden de professionals uitgenodigd bij een collega Senior Marketing Professional en krijgt hiermee een kijkje in de keuken. Daarnaast werkt het community bestuur …

Lees meer ▸

Sport

Al geruime tijd blijkt er een grote achterban te zijn van geïnteresseerden in de sportmarketing. Ook de speciale LinkedIn groep wordt door veel marketeers actief gebruikt. Voor dit nieuwe bestuur hebben wij sport-marketeer pur sang Bob van Oosterhout bereid gevonden om als voorzitter de kar te trekken. Hij is een creatieve en …

Lees meer ▸
WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X