B2B
Business-to-business marketing (B2B) brengt geheel andere marketingprocessen met zich mee dan business-to-consumer marketing (B2C). De interesse in B2B groeit onder NIMA leden. Daarom startte in 2009 het expertiseplatform NIMA B2B.
Deze groep vormt hét platform voor senior professionals die voortdurend zoeken naar optimalisering van B2B-marketing. Door kennis en ideeën uit te wisselen ontstaan weer nieuwe inspirerende bijeenkomsten en andere vormen van kennisdeling.
Voor wie is dit expertiseplatform interessant?
Dit expertiseplatform is interessant voor strategische B2B professionals die:
- werken bij een organisatie die producten en/of diensten levert aan zakelijke doelgroepen;
- bij hogere onderwijsinstellingen dit proces bestuderen of onderzoeken;
- werkzaam zijn als strategisch B2B-marketeer in de bredere zin van het woord. Dus naast marketingmanagers, ook professionals uit bijvoorbeeld algemeen management of salesmanagement die verantwoordelijk zijn voor strategische B2B-marketing binnen hun organisatie;
- minimaal vijf jaar ervaring hebben in een hogere managementfunctie in de B2B-markt;
- van mening zijn dat B2B-marketing anders ervaren wordt dan consumentenmarketing;
- inzien dat het nuttig is om te leren van andere B2B-marketeers in andere B2B markten;
- bereid zijn om ervaringen en ideeën met anderen te delen over de branches heen.
De volgende events staan op de planning:
Er zijn op dit moment geen events gepland. Probeer het later nog eens.
GRATIS E-book B2B Marketing
Nú al geïnspireerd worden? Vraag dan het gratis eBook ‘B2B Marketing’ aan. De onderwerpen in dit boek zijn o.a. Account Based Marketing, Digital transformation, Customer journey mapping en nog meer interessante zaken binnen B2B.
In de media
Een aantal bestuursleden van NIMA B2B publiceert interessante inhoudelijke blogs, die je hieronder kunt terug lezen:
- Arthur Simonetti RM – Serious creativity 3: Setting the scene!
- Arthur Simonetti RM – Serious creativity 2: INSIDE or OUTSIDE the BOX?
- Arthur Simonetti RM – Serious creativity 1: Learn to Escape!
- Arthur Simonetti RM – Prepare to improvise! Quick reference card on Storytelling!
- Reinier Willems RM – Grote Klanten Winnen én Behouden met Account Based Marketing
- Pieter Kopmels SMP – 10 vragen en antwoorden over Account Based Marketing
- Truus Koppelaar – 5 Tips voor een betere samenwerking tussen marketing en sales
- Linda Cornelissen – Vast klantteam goed alternatief voor één contactpersoon
- Arthur Simonetti RM – Alleen marketeers 3.14 zijn geschikt voor b2b
- Pieter Kopmels SMP – ‘Doe de gewone dingen ongewoon goed.’
- Reg van Steen (voormalig bestuurslid) – Dus je meet je NPS, maar hoe goed doe je het nu echt in B2B?
- Reinier Willems RM – Account Based Marketing. Terug van weggeweest?
- Anouk Beeren – Betere relevantie richting klanten in B2B door big data bij Deli XL
- Arthur Simonetti – Met hagel schieten kan altijd nog!
- Truus Koppelaar – 12 vragen over contentmarketing
- Reinier Willems RM – Scoren met 3x klantwaarde
- Reinier Willems RM – [Video] NIMA B2B sessie Account Based Marketing
Lever een actieve bijdrage
Ben jij een strategische B2B-professional die het belangrijk vindt om kennis en ervaringen te delen met vakgenoten in andere B2B-markten? En wil jij actief betrokken zijn bij het stimuleren van marktgericht ondernemen in een B2B-omgeving? Neem dan contact op.
Contact
Wil je via e-mail op de hoogte gehouden worden van de activiteiten, meer weten over dit platform, actief deelnemen of contact met het bestuur? Stuur dan een email naar events@nima.nl of bel 020 – 503 93 00.