NIMA Experience
Marketing Community

Het bestuur van deze community heeft Experience marketing (XM) gedefinieerd als een vorm van marketing waarbij organisaties de focus leggen op het creëren van gedenkwaardige en positieve ervaringen van producten/diensten/merken bij klanten; met als doel het opbouwen en behouden van diepgaande relaties tussen organisaties en klanten.

 

Visie!

De Nima – Community Experience Marketing wil jou als Marketeer inspireren om met Experience Marketing aan de slag te gaan. En met elkaar een actieve, levendige community te zijn waarin we elkaar inspireren en kennis delen op het gebied van Experience Marketing.

Het bestuur gelooft dat het aangaan van diepgaande relaties wordt bereikt door het leveren van toegevoegde waarde op elk contactpunt in de klantreis tussen het merk en de klant. Dit kan variëren van interactieve evenementen en persoonlijke benaderingen tot gepersonaliseerde online en offline ervaringen. En daarover willen we graag met elkaar discussiëren en van elkaar leren.

Meer weten?

Wordt lid via LinkedIn van deze community 

Aankomende events van de Community Experience Marketing

2 april
Experience Marketing: Kijkje in de keuken bij TUI
Een verrassende reis door de wereld van experience marketing
Lees meer
20 mei
Experience Marketing: Belgian Beer World
Eén merk, meerdere verhalen onder één dak
Lees meer

Wat vinden de community leden van Experience Marketing?

In 2024 is deze community nieuw leven ingeblazen en heeft het bestuur, om de behoeften en verwachtingen van de leden te peilen, een enquête over Experience marketing uitgestuurd.

Artikelen over Experience marketing

11 mrt 2025
Van wettelijke eis naar strategisch voordeel: maak je website toegankelijk
Kijk hier de webinar over Digitale Toegankelijkheid terug: Wat is het, waarom is het belangrijk, en hoe pas jij de regels toe?
Lees meer
09 dec 2024
ABN AMRO op bezoek bij NIMA Experience Marketing
Deze eerste sessie was het begin van wat een inspirerende reeks bijeenkomsten belooft te worden.
Lees meer
25 sep 2024
(Blogpost) Experience Marketing kent vele gezichten…
Wat me in ieder geval opvalt omtrent Experience Marketing, is dat er een hele hoop enthousiasme vanaf straalt. Als marketeer wil je toch die relatie met je klant opbouwen en behouden.
Lees meer
09 sep 2024
Community Experience Marketing schiet uit de startblokken met nieuw bestuur
Experience Marketeers zijn als geen ander in staat om de ervaring, het gevoel en de échte tevredenheid – geluk zo je wilt – van consumenten te achterhalen, omdat het onderdeel uitmaakt van de hele marktpropositie van een dienst of product.
Lees meer

Bestuur NIMA Experience Marketing

De community wordt met veel enthousiasme bestuurd door actieve leden; een groep Marketeers die het vak Experience Marketing op de kaart willen zetten.
Maak hier kennis met de bestuursleden van de: NIMA – Community Experience Marketing.
Jan Biemond (Voorzitter)

Teamlead Marketing B2B bij Eneco

Dianne Philipsen

Manager Merk, Formule & Marketing bij Henri Willig Kaas B.V.

Jan Willem van Delft

Head of CX & Marketing Florius Moneyou (ABN AMRO Bank)

Patricia Heemskerk

Adviseur | Innovator & Behavioural Designer bij DeapMarketing/ Het GoededoelenMeisje

Alex Ballering

Marketing Customer Engagement bij BENU Nederland

Contact

Wil je via e-mail op de hoogte gehouden worden van de activiteiten, meer weten over dit platform, actief deelnemen of contact met het bestuur? Stuur dan een e-mail naar events@nima.nl o.v.v. experience marketing community of bel 020 – 503 93 00.