NIMA Experience
Marketing Community

Het bestuur van deze community heeft Experience marketing (XM) gedefinieerd als een vorm van marketing waarbij organisaties de focus leggen op het creëren van gedenkwaardige en positieve ervaringen van producten/diensten/merken bij klanten; met als doel het opbouwen en behouden van diepgaande relaties tussen organisaties en klanten.

 

Visie!

De Nima – Community Experience Marketing wil jou als Marketeer inspireren om met Experience Marketing aan de slag te gaan. En met elkaar een actieve, levendige community te zijn waarin we elkaar inspireren en kennis delen op het gebied van Experience Marketing.

Het bestuur gelooft dat het aangaan van diepgaande relaties wordt bereikt door het leveren van toegevoegde waarde op elk contactpunt in de klantreis tussen het merk en de klant. Dit kan variëren van interactieve evenementen en persoonlijke benaderingen tot gepersonaliseerde online en offline ervaringen. En daarover willen we graag met elkaar discussiëren en van elkaar leren.

Meer weten?

Wordt lid via LinkedIn van deze community 

Aankomende events van de Community Experience Marketing

20 mei
Experience Marketing: Belgian Beer World
Eén merk, meerdere verhalen onder één dak
Lees meer

Wat vinden de community leden van Experience Marketing?

In 2024 is deze community nieuw leven ingeblazen en heeft het bestuur, om de behoeften en verwachtingen van de leden te peilen, een enquête over Experience marketing uitgestuurd.

Artikelen over Experience marketing

20 apr 2025
Waarom Google menselijke content beloont en wat dat betekent voor employee advocacy
AI-gegenereerde content zonder menselijke input wordt lager gerankt. Dit maakt employee advocacy – waarbij medewerkers hun expertise delen – belangrijker dan ooit.
Lees meer
09 apr 2025
Waar aanbod en vraag bij elkaar komen, ontstaat een relatie
In deze driedelige reeks deelt Harald Pol inzichten uit zijn lectorale rede over de rol van merken en klanten in de digitale en duurzame transitie. Dit artikel is de derde en laatste uit de serie.
Lees meer
31 mrt 2025
Het geheim van IKEA: waarom je altijd met meer naar huis gaat
Een bezoek aan IKEA is geen gewoon winkelbezoek. Het is een uitstapje. Een ervaring. Sommigen noemen het zelfs het ‘Disney World van de meubelzaken’. En net als bij een pretpark, is er in elk detail nagedacht over hoe jij je dag bij IKEA beleeft. Van het moment dat je de auto parkeert tot aan de goedkope hotdog bij de uitgang.
Lees meer
26 mrt 2025
Naar een duurzame waardepropositie voor organisaties en merken
De basis voor een wederzijdse betrokkenheid en commitment ligt in een gezamenlijke ambitie om te werken aan een duurzame en betekenisvolle relatie tussen bedrijven en consumenten.
Lees meer

Bestuur NIMA Experience Marketing

De community wordt met veel enthousiasme bestuurd door actieve leden; een groep Marketeers die het vak Experience Marketing op de kaart willen zetten.
Maak hier kennis met de bestuursleden van de: NIMA – Community Experience Marketing.
Jan Biemond (Voorzitter)

Teamlead Marketing B2B bij Eneco

Dianne Philipsen

Manager Merk, Formule & Marketing bij Henri Willig Kaas B.V.

Jan Willem van Delft

Head of CX & Marketing Florius Moneyou (ABN AMRO Bank)

Patricia Heemskerk

Adviseur | Innovator & Behavioural Designer bij DeapMarketing/ Het GoededoelenMeisje

Alex Ballering

Marketing Customer Engagement bij BENU Nederland

Contact

Wil je via e-mail op de hoogte gehouden worden van de activiteiten, meer weten over dit platform, actief deelnemen of contact met het bestuur? Stuur dan een e-mail naar events@nima.nl o.v.v. experience marketing community of bel 020 – 503 93 00.