Internal Branding
Denk jij ook dat een merk sterker wordt als de merkwaarden ook door de organisatie worden nageleefd? En ben je benieuwd hoe anderen dat voor elkaar krijgen binnen de organisatie? Check dan de agenda voor de komende activiteiten van het NIMA Internal Branding platform.
Voor wie is dit platform interessant?
Het bestuur is altijd op zoek naar professionals die willen deelnemen en een actieve bijdrage willen leveren aan het vakgebied. We horen het ook graag als je organisaties kent die kennis en ervaringen op dit gebied willen delen. De volgende functies komen veel voor in dit platform.
- Marketeer
- Communicatieprofessional
- HR manager
- Directie en management
Activiteiten
Kijk hieronder voor de evenementen die op de agenda staan. We organiseren ieder jaar verschillende activiteiten op basis van de volgende uitgangspunten:
- Kennisdeling door gesprekken met vakgenoten en discussies
- Presentaties van opvallende cases & publicaties
- Zoeken van het bewijs van internal branding
- Bedrijfsbezoeken
De essentie van internal branding
Een merk is één van de krachtigste middelen van een bedrijf om klant en consument op emotioneel niveau aan zich te binden. Het merk is een icoon dat het bedrijf dat diensten en producten emotionele betekenis geeft. De merkboodschap wordt niet alleen door de externe wereld ontvangen maar ook intern door de medewerkers. Een merk (met zijn merkwaarden) kan ook intern worden gebruikt om een proces van identificatie met het bedrijf tot stand te brengen. Hierdoor wordt er bij de medewerkers een directe link gelegd tussen markt en gedrag. Dit noemen we internal branding.
De volgende events staan op de planning:
Er zijn op dit moment geen events gepland. Probeer het later nog eens.
GRATIS Ebook Internal Branding
Nú al geïnspireerd worden? Vraag dan het gratis eBook ‘Internal Branding’ aan met heel veel verhalen over de inzet van internal branding.
Media
Een aantal bestuursleden van NIMA Internal Branding publiceert regelmatig interessante inhoudelijke blogs, die je hieronder kunt teruglezen:
- Waarom is Transavia zo goed in internal branding
- De zorg: het merk is zo sterk als de mens die er werkt
- WE Fashion en de zeven principes van CEO Joris Aperghis
- Hoe KLM in 24 uur een heel ander merk werd
- Verliefd op een tankstation
- Guy van Liemt RM, Jan van Bodegom & Marnix Geus over internal branding
- 8 tips van een generaal voor het vinden van je merkidentiteit
- Hier zijn de zes internal branding tips van Hallmark
- RET: Reizigersbeleving creëer je van binnen uit
- Bibliotheek Eindhoven – merkdenken zonder winstoogmerk
- Mission Zero – the power of purpose
Bekijk onze gratis webinars!
In 2016 bestaan wij als community 10 jaar. En wie jarig is, trakteert! Daarom hebben we deze zomer de ‘NIMA Internal Branding Summercourse’ georganiseerd. Drie gratis webinars waarbij Luuk Ros in gesprek ging met experts op het gebied van internal branding: Guy van Liemt RM, Jan van Bodegom en Marnix Geus. Bekijk hier de webinars van 30 minuten gratis terug!
Contact
Wil je via e-mail op de hoogte gehouden worden van de activiteiten, meer weten over deze groep, actief deelnemen of contact met het bestuur? Stuur dan een e-mail naar events@nima.nl of bel 020 – 503 93 00.
Social media
Er is ook een LinkedIn groep voor internal branding. Deze is ook toegankelijk als je geen member bent van NIMA. Ook wordt er veel kennis gedeeld op het speciale Internal Branding Twitter account. Het online netwerk vormt zo een mooie aanvulling op het ‘offline’ netwerken.