NIMA Internal Branding Community

Voel jij je ook aangesproken met dat een merk sterker wordt als de merkwaarden ook door de organisatie worden nageleefd? En ben je benieuwd hoe anderen dat voor elkaar krijgen binnen een organisatie? De Internal Branding Community is een community die het doel heeft om professionals samen te brengen die elkaar inspireren op het gebied van Internal Branding.

Wat doen we?

Binnen de Internal Branding Community worden er ieder jaar verschillende activiteiten georganiseerd. Tijdens deze activiteiten worden uitgangspunten als: kennisdeling door gesprekken met vakgenoten en discussies, presentaties van opvallende cases & publicaties, zoeken van het bewijs van internal branding en bedrijfsbezoeken gerealiseerd. Alles om de kennis van professionals binnen het vakgebied te verbreden.  

Waarom is de Internal Branding Community interessant?

De missie van de Internal Branding Community draagt bij aan de missie van NIMA. Het stimuleren van marketing-, communicatie en salesprofessionals om zich voortdurend te blijven ontwikkelen en organiseert hiervoor diverse activiteiten 

Een merk is één van de krachtigste middelen van een bedrijf om klant en consument op emotioneel niveau aan zich te binden. Het merk is een icoon dat het bedrijf dat diensten en producten emotionele betekenis geeft. De merkboodschap wordt niet alleen door de externe wereld ontvangen maar ook intern door de medewerkers. Een merk (met zijn merkwaarden) kan ook intern worden gebruikt om een proces van identificatie met het bedrijf tot stand te brengen. Hierdoor wordt er bij de medewerkers een directe link gelegd tussen markt en gedrag. Dit noemen we internal branding.

Voor wie is de Internal Branding Community interessant?

Voor marketeers, communicatieprofessionals, HR-managers en voor de directie en het management die het belangrijk vindt om de klant en consument op emotioneel niveau aan zich te binden.

Artikelen over Internal Branding

10 apr 2025
De coöperatieve identiteit als onderscheidende kracht: Een kijkje in de keuken van Rabobank
Neem een exclusief kijkje achter de schermen bij Rabobank die onlangs een fundamentele herijking van de merkidentiteit doorvoerde. Een terugkoppeling van een fascinerende dag.
Lees meer
09 jul 2024
Employee Branding draait om ‘echt – echt’, dus heb je AI nodig
Voor je überhaupt aan mooie filmpjes toekomt zul je toch – hopelijk – hebben nagedacht over de vraag waaróm je die inzet. Beginnend aan het eind: je hebt mensen nodig en die zijn momenteel moeilijk te vinden in jouw industrie.
Lees meer
23 mei 2024
HR meets Marketing ‘Goede medewerkers aantrekken gaat de hele organisatie aan’
'De personeelskrapte die vrijwel iedere sector bijna overal in de wereld voelt is een belangrijke aanjager van samenwerking tussen HR en Marketing'
Lees meer
18 mrt 2024
NIMA Community Internal Branding; HR en Marketing at a Great Place To Work
‘Wat is de gezamenlijke uitdaging als het gaat om employer branding?‘ Op dinsdag 6 februari kwamen meer dan 50 HR- en marketingprofessionals bijeen bij Oceans Haarlem, het pand waar Great Place To Work dagelijks werkt aan het verbeteren van de wereld van werk. Waarom kwamen ze bijeen? Om de handen van de afdelingen marketing én […]
Lees meer
NIMA Internal Branding bestuur
Wie zijn de gezichten achter de NIMA Internal Branding Community? De community wordt met veel enthousiasme bestuurd door actieve leden binnen de community. Maak hier kennis met de NIMA Internal Branding-bestuursleden.
Lara Molendijk SMP (voorzitter)

Merkstrateeg at NewGrowth Strategies

Sarinah Pietryga

HR People & Culture bij Plein.nl

Simone Bijvoet

Strategic Communications Advisor | VP Internal/External Communications @ NIBC Bank

Eva Nooitgedagt

Co-Founder & Partner at New Era Consultancy

Contact

Wil je via e-mail op de hoogte gehouden worden van de activiteiten, meer weten over dit platform, actief deelnemen of contact met het bestuur? Stuur dan een e-mail naar events@nima.nl of bel 020 – 503 93 00.