‘Deze Workshop is in 2015 beoordeeld met een 7.8’

Waarom worden we zo geraakt door een mooi boek, een spannende film of toneelstuk? Hoe zou het zijn als we datzelfde gevoel krijgen van het contact met een merk?

Op 29 september organiseren NIMA en StoryDiggers de workshop ‘Brand Storytelling’: Creëer je eigen merkverhaal’. We duiken een dag in de wereld van verhalen. Hoe zit een goed verhaal in elkaar? En hoe kunnen we die principes gebruiken in marketing?

We kijken naar voorbeelden van merken die storytelling toepassen en gaan aan de slag om ons eigen merkverhaal te bouwen. Met creatieve oefeningen gaan we op zoek naar verhaalthema’s, perspectieven en spanningsopbouw.

Het wordt een spannende dag met helden en heldinnen, monsters en bad guys, speciale krachten en magische drankjes. Zij gaan ons helpen in de zoektocht naar onze eigen merkverhalen. Uiteraard kiezen we voor een locatie waar verhalen makkelijk los komen. Deze houden we nog even geheim! 

  Brand Storytelling Canvas  - © StoryDiggers

  • We gebruiken het door StoryDiggers ontwikkelde ‘Brand Storytelling Canvas’ om uw verhaalstrategie vorm te geven en scherp te formuleren. 

Programma

THEORIE

  • Waarom werkt een verhaal beter dan feiten?
  • Wat maakt een goed verhaal?
  • Brand Story bouwstenen: de held, de helper, het monster en de schat
  • Spanning in het verhaal: ordinary versus special world en crisis
  • Aansprekende voorbeelden van Brand Storytelling in de praktijk

AAN DE SLAG

  • Creëren van Brand Story-bouwstenen
  • Kiezen van verhaalthema en -strategie
  • Werken met het Brand Story Canvas

WRAP-UP

  • Learnings delen
  • Kansen voor je eigen organisatie
  • Napraten met een borrel

“Ik vond het een zeer inspirerende sessie en het heeft ons geholpen een gezamenlijke strategie rondom storytelling te formuleren en deze direct concreet te  maken. Aanrader!” – Deelnemer Workshop juni 2015

Brand Storytelling Workshop

Wie zijn de StoryDiggers?
StoryDiggers helpt klanten en medewerkers van uw bedrijf te inspireren en te binden. Daarbij maken we gebruik van de principes en technieken uit de wereld van verhalen. StoryDiggers is opgezet door Ralph Poldervaart en Sander Van Duijn. Na een aantal omzwervingen in marketingadvies hebben zij zich volledig toegelegd op storytelling voor marketingorganisaties.

Voorproefje?
Bekijk hier het Webinar over Storytelling terug.

PE punten
8 PE punten copy

 

Register MarketeersSenior Marketing Professionals,  Senior Communication Professionals en NIMA Qualified Lecturers ontvangen voor het volgen van deze Workshop 8 PE punten.

Investering
De deelnamekosten voor deze workshop bedragen voor NIMA Members € 395. Ben je geen NIMA Member, maar wil je wel graag deelnemen? Neem dan contact met ons op via members(at)nima.nl of 020-5039300.

In samenwerking met:

Deze workshop valt in het Passe Partout.

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X