Autodrop neemt al vijftig jaar een unieke positie in de Nederlandse schappen in en niet zonder succes. De allereerste innovatie van Concorp binnen de zoetwarenmarkt vond plaats in 1987: Autodrop werd vanaf toen gemaakt in de vorm van autootjes en verpakt in zakjes (i.p.v. in rolletjes), destijds heel vernieuwend. Maar vele onderscheidende introducties volgden. Snoep in doosjes, kwaliteitsdrop van Oldtimers, gepoederde producten, producten met een vloeibare vulling, en uitdeel verpakkingen voor de allerjongste consument.

Na succesvolle opvallende reclamecampagnes in de reclamejaren ’80 & ’90, gelooft men bij Concorp dat reclamecampagnes alleen niet meer voldoende zijn om een merk te laten groeien, maar dat succes in de 21e eeuw meer en meer zal voortkomen uit innovaties. Daarom ging zij een samenwerking aan met VanBerlo om op basis van scenarioplanning tot een goedgevulde innovatiekalender voor de langere termijn te komen.

Wat zijn de kritische succesfactoren van Autodrop? Hoe komt het dat dit merk zo eigenzinnig blijft? Wat voor keuzes worden er gemaakt? Hoe blijft dit merk top-of-mind? Hoe wordt succes getoetst? Autodrop trackt haar resultaat op de basisprincipes van de theorie van ‘How Brands Grow‘ (Byron Sharp).

Tijdens deze laatste inspiratiesessie in 2016 van NIMA Zuid nemen Ilse Ebbens en Ivo Brand van Concorp ons uitgebreid mee over dit onderwerp en innovatie als groeidrijver voor zoetwaren. Aangevuld met een interactieve innovatieworkshop gegeven door Mark Hoevenaars van VanBerlo.

Programma
13.30 uur ontvangst
14.00 uur presentatie Concorp

  • Ilse Ebbens, Director Sales & Marketing, over het belang van innovatie binnen de zoetwarenmarkt
  • Ivo Brand, Group Brand Manager, over de succescase van Autodrop

14:45 uur workshop innovation roadmap
15.30 uur korte pauze
15:45 uur terugkoppeling workshop
16.45 uur presentatie VanBerlo

  • Mark Hoevenaars, Strategy Director, over de Concorp innovation roadmap

17.15 uur rondleiding bij VanBerlo
18.00 uur diner

LET OP: Geef aan of je wel of niet mee gaat eten en welke dieetwensen je hebt.

Locatie
VanBerlo
Beemdstraat 29
5653 MA Eindhoven (www.vanberlo.nl)

Dit event valt in het NIMA Passe Partout.

Benieuwd naar onze sessies? Check:

Voordeel! NIMA Zuid Cyclusinschrijving
In het rijke verleden van NIMA Regio Zuid namen we een kijkje in de marketingkeuken van topmerken als Agio, Bavaria, DSM, Leolux, CZ, PSV en De Efteling. Afgelopen jaar waren we te gast bij NXP, Parktheater, Brand Loyalty en Berkvens/Limburgia. Stuk voor stuk mooie en aansprekende bedrijven die hun marketingstrategie en -praktijk met ons wilden delen.

Ook in 2016 zijn we er weer in geslaagd om een viertal mooie bedrijven bereid te vinden om de marketeers van NIMA Regio Zuid gastvrij te ontvangen. Vier inspirerende bijeenkomsten met – zoals je van ons gewend bent – na afloop een gezellige borrel en dito etentje.

Bekijk hier het complete overzicht.

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X