Praktijkvoorbeeld Customer Journey in de zorg
NIMA Marketing in de Zorg nodigt je graag uit voor een bezoek aan ’s Heeren Loo, zorgaanbieder voor mensen met een verstandelijke beperking.

De reis van de patiënt
De beleving van klanten wordt steeds belangrijker. Ook binnen de zorgsector is het goed om meer vanuit de klant, de patiënt, naar de dienstverlening te kijken. Maar hoe doe je dat? Hoe krijg je de juiste informatie goed in beeld? Customer Journey Mapping is een marketingtechniek waarmee de reis van een patiënt gedurende het contact met een zorgaanbieder wordt beschreven, zodat je deze kunt optimaliseren. Je brengt de dienstverlening en processen in lijn met de klantbeleving. Ook in de zorg zetten steeds meer bedrijven deze techniek in.

Wat kun je verwachten?
Tijdens het bedrijfsbezoek zal Ingrid Beerse, marketingmanager bij ’s Heeren Loo, vertellen hoe zij dit heeft aangepakt, waar zij tegenaan is gelopen en wat het heeft opgeleverd. Om dit in perspectief te kunnen plaatsen, leidt zij ons voorafgaand aan haar verhaal kort rond op één van de locaties van ’s Heeren Loo in Ermelo.

Vervolgens deelt Paul Koopman, zelfstandig adviseur en Associated Partner bij Altuïtion, zijn ervaringen in de Care en Cure. Altuïtion is marktleider in het uitvoeren van Customer Journey-programma’s en het implementeren van de verbeterpunten. Met behulp van Patient Journeys beschrijft dit bureau voor zorgorganisaties zoals Dichterbij, ASVZ en Sensire de emotionele reis van cliënten en patiënten. Paul staat stil bij de succesfactoren en de valkuilen bij implementatie.

Uiteraard is er ook gelegenheid voor vragen en discussies.

Om de bijeenkomst goed af te kunnen stemmen op jouw behoeften, nodigen we je uit om bij ons aan te geven waar jij tijdens dit bedrijfsbezoek meer over wilt weten. Jouw input zullen we gebruiken om de bijeenkomst verder vorm te geven.

Programma 30 juni
16.00 uur Ontvangst
16.15 uur Rondleiding op één van de locaties van ’s Heeren Loo in Ermelo
17.00 uur Presentatie Customer Journey bij ’s Heeren Loo door Ingrid Beerse
17.30 uur Presentatie Patient Journeys door Paul Koopman
18.00 uur Borrel
19.00 uur Einde

Voor wie
Dit bedrijfsbezoek is interessant voor professionals die binnen hun zorg- / welzijnsorganisatie verantwoordelijk zijn voor marketing en communicatie.

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X