Den Haag en ook Scheveningen hadden jarenlang het imago van saaie stad. Zelfs zo dat Barry Hay van de Golden Earring en beroemde Hagenaar er vertrok begin 2000. Echter er is iets veranderd, want dezelfde Hay vertelde onlangs in een interview in OOR: “Nu ik er niet meer woon en af en toe terugkeer, is dat gevoel weer een beetje teruggedraaid.” Zijn dochter Bella volgde de omgekeerde weg van haar vader. “Die wil niet eens meer in Amsterdam wonen. Den Haag is aan een opleving bezig. Het wordt voor mij in ieder geval steeds leuker.”

En dat klopt: de afgelopen jaren hebben Den Haag en Scheveningen een geweldige ontwikkeling doorgemaakt en wordt het zelfs gezien als een van de belangrijkste radarsteden van Nederland. Waarschijnlijk mede door het internationale karakter van de stad, de uitstekende opleidingen, culturele attracties en de ontwikkeling van Scheveningen. Inmiddels bruist de stad. Van hippe restaurants tot prachtige winkels. Opvallend hierbij: het zijn vaak ondernemers met een verhaal. Echte verhalen, eerlijke en oprechte drijfveren, passie en plezier! Dat merk je, dat proef je. Of het nu gaat om fietsen verkopen of zorgdragen dat de stad groen blijft. De lekkerste appeltaart? Die vind je in Den Haag en het recept? Is niet geheim, we delen toch alles? Dus hangt het gewoon in het café.

Maar Den Haag is meer … Denk maar aan de revival van de Scheveningse Pier. Een aantal jonge ondernemers hebben zich het lot aangetrokken en proberen er weer iets geweldigs van te maken. Dat zie je, dat proef je. Experience op en top …

Maar toch, het imago is hardnekkig, zo hardnekkig dat er zelfs een speciale site is van bekende Hagenezen die vertellen waarom Den Haag zo’n toffe stad is.

Tijd dus voor een (hernieuwde) kennismaking!

Na de succesvolle Experience tour door Rotterdam vorig jaar, organiseert de NIMA Community Experience Marketing een inspiratietour in Den Haag én Scheveningen. Het wordt weer een dag lang vernieuwende plekken bezoeken en inspirerende bedrijven en sprekers ontmoeten.

Programma
We beginnen de dag om 09.30 uur in de buurt van Den Haag Centraal, waarna je per fiets de stad gaat beleven. In de ochtend gaan we na een inleiding over de stand van zaken rond Experience marketing (update theorie) met een gids op pad die ons naar de bekende en onbekende plekjes van Den Haag en Scheveningen brengt.

In de middag ga je in groepjes, met een opdracht en een route, op pad. Tijdens deze middagtour ontmoeten jullie op diverse plekken markante sprekers die iets interessants te vertellen hebben over de belevingseconomie in combinatie met de stad Den Haag en Scheveningen.

De opdracht zal een combinatie zijn van theorie, je impressies, wat je gehoord hebt van de sprekers in combinatie met je eigen werkelijkheid. Met ander woorden: hoe kan je wat je hebt beleefd toepassen in je dagelijkse werk.

Tussendoor lunchen we gezellig en we sluiten de Experience tour af met een borrel. Tijdens de borrel zullen de verschillende groepen hun ervaringen delen en aangeven hoe ze dit in hun eigen situatie kunnen gebruiken. Vanaf 18.30 uur kan er nog gezamenlijk gedineerd worden (eigen rekening/opgeven bij aanmelding).

Kosten
NIMA Members betalen slechts € 155 per persoon, inclusief tour en lunch. Voor niet members geldt een tarief van € 210. Dit event valt in het NIMA Passe Partout.

Schrijf je in ▸