Scherp klantinzicht (Customer Insight) is de basis voor hogere klantwaardering en daarmee hogere klantwaarde. Met (big) data is het mogelijk niet alleen te acteren op basis van klantinzicht en een generieke customer journey maar op basis van KLANTEN-inzicht en hun specifieke journey. Dus per klant een conversatie initiëren die optimaal op haar/hem is afgestemd.
De klant wil graag aangesproken worden met relevante informatie (aanbieding, service, advies) maar verwerpt in toenemende mate niet relevante communicatie. Klantgerichtte communicatie levert een hogere waardering op van klanten (Customer Experience) en een hogere klantwaarde (Customer Value). En budgetten worden effectiever besteed.

Hoe werk je in de praktijk effectief met Customer Insight en (big) data?
Door (big) data en research weten we meer van onze klanten dan ooit. Maar waarom laten organisaties nog zoveel ruimte liggen om de waarde voor de klant en de klantwaarde te verbeteren? Omdat het combineren van kwalitatieve informatie, research resultaten en (big) data in praktijk een stuk lastiger is dan de mooie theorie.
In deze masterclass gaan we dan ook vooral in op hoe elke organisatie een stap kan maken op weg naar een hogere klantwaarde op basis van Customer Insight. Na afloop van de masterclass weet je welke stap voor jouw organisatie het meest effectief is.

Programma
In de ochtend gaan we in op hoe je klantinzicht in een organisatie ontwikkelt en hoe dit leidt tot stapsgewijs tot hogere klantwaarde leidt. Een stukje theorie en methodiek, verduidelijkt met innovatieve cases.
Een groot deel van de middag ga je op basis van een case uit de praktijk in een groepje aan de slag om zelf Customer Insight te ontwikkelen. Indien de ervaringsniveaus op het gebied van CI en (big) data verschillen kan er per groepje aan een andere cases worden gewerkt.

PE punten
Register MarketeersSenior Marketing Professionals,  Senior Communication Professionals en NIMA Qualified Lecturers ontvangen voor het volgen van deze Masterclass 10 PE punten.

Investering
De deelnamekosten voor deze Masterclass bedragen € 495 voor Members en € 695 voor Niet Members. Dit is inclusief lunch, aangeklede netwerkborrel en het Marketing boek 2016 ‘Creating Value with big data Analytics van Peter Verhoef’

NIMA biedt zijn members extra korting middels een Passe Partout. Met een Passe Partout van € 1.200 kun je een jaar lang zonder bijkomende kosten deelnemen aan NIMA Events. Leergangen, masterclasses, workshops of trainingen kunnen worden verrekend uit een Passe Partout, met uitzondering van premium leergangen en buitenlandse courses.

Wil je meer informatie over onze NIMA Memberships of passe partout? Neem dan contact met ons op via members(at)nima.nl of 020-5039300.

Dit evenement valt in het Passe Partout.

 

Schrijf je in ▸