De Masterclass Marketingcommunicatie is in januari 2017 beoordeeld met een 7.8!

De Masterclass Marketingcommunicatie staat open voor marketing- en marketingcommunicatieprofessionals en brand managers (merkmanagers), die al enige kennis van het vakgebied marketingcommunicatie hebben. En die in één dag bijgepraat willen worden over het vakgebied marketingcommunicatie. Mensen die weten dat online een steeds belangrijkere rol speelt, maar die tevens geïnteresseerd zijn in the bigger picture. Mensen die (willen) nadenken over een diepgaandere toepassing van marketingcommunicatie, maar die toch behoefte hebben aan houvast en structuur. Mensen die een nog belangrijkere rol willen vervullen als marketingcommunicatie gesprekspartner en de juiste vragen kunnen stellen. Deze Masterclass staat zeker ook open voor professionals die bij marketing-, reclame- of communicatieadviesbureaus werkzaam zijn.

Programma

Setting the scene door Guy van Liemt RM

Het merk als de verbinding tussen marketing en marketingcommunicatie. Onderwerpen zijn onder meer:

  • van marketing naar marketingcommunicatie
  • de organisatie en de organisatie-identiteit (visie, missie, kernwaarden & principes, organisatiedoelstellingen) als relevante context.
  • hoe zorg je voor aansluiting van de organisatie-, marketing- en marketingcommunicatiedoelstellingen en -strategieën binnen een organisatie.
  • het verband tussen de organisatie-identiteit en de merkidentiteit.
  • het orgpromerk als de meest voorkomende vorm naast zuivere organisatie- en productmerken.
  • hoe om te gaan met het opstellen van een merkidentiteit voor meerdere merk- of communicatiedoelgroepen (de meervoudige merkidentiteit, het zgn. Hamburgermodel).

De Impact van de Trends & Ontwikkelingen door Gert van Koot

Een overzicht van de belangrijkste trends & ontwikkelingen op marketingcommunicatiegebied én op andere gebieden die impact op marketingcommunicatie hebben. Dit raakt tevens aan het belang van storytelling & conversations, thought leadership en contentmarketingcommunicatie, customer journeys waaronder de verschillende moments of truth (ZMOT, FMOT en SMOT), programmatic buying tegen de achtergrond van paid, owned en earned enzovoort.

De Kracht van Purpose & De Waarde van Values door Guy van Liemt RM 

Een belangrijke ontwikkeling is dat steeds meer organisaties en merken de kracht van het opereren vanuit een purpose ontdekken. Die kracht zal naar verwachting groter worden naarmate de Millennials aan invloed binnen organisaties winnen. Wat is purpose wel en wat niet? Wat is het verschil met de missie, de WHY en andere gelijksoortige begrippen? En hoe sluit purpose aan op de merkidentiteit of Simon Sinek’s Golden Circle? Vanuit een purpose opereren heeft niet alleen consequenties voor de externe marketingcommunicatie, maar tegelijkertijd voor de interne marketingcommunicatie en daarmee voor internal branding. Verwachting is dat ook internal branding aan belang zal winnen binnen organisaties en uitgroeien tot een volwaardige marketingcommunicatiediscipline.

Marcom Hardcore door Guy van Liemt RM 

In vogelvlucht worden de nieuwste en laatste inzichten in de toepassing van marketingcommunicatie behandeld. Onderwerpen: denk aan het identificeren van brand benefit barriers / marketingcommunicatiebarrières (een van de belangrijkste vergeten onderwerpen binnen marketingcommunicatie); het genereren van consumer insights (een krachtig instrument); de laatste stand van denken over marketingcommunicatiedoelstellingen; welke ingrediënten heb je nodig om een goede marketingcommunicatiestrategie te formuleren; de laatste stand van denken inzake de marketingcommunicatie-instrumenten en de marketingcommunicatiemix, namelijk de noodzaak om onderscheid te maken tussen marketingcommunicatievormen en –dragers en rekening te houden met locatie.

PE Punten
 Register MarketeersSenior Marketing Professionals,  Senior Communication Professionals en NIMA Qualified Lecturers ontvangen voor het volgen van deze workshop 10 PE punten.

Investering
De deelnamekosten voor deze Masterclass bedragen € 495 voor Members en € 695 voor Niet Members. Dit is inclusief lunch, aangeklede netwerkborrel en een relevant boek.

NIMA biedt zijn members extra korting middels een Passe Partout. Met een Passe Partout van € 1.200 kun je een jaar lang zonder bijkomende kosten deelnemen aan NIMA Events. Leergangen, masterclasses, workshops of trainingen kunnen worden verrekend uit een Passe Partout, met uitzondering van premium leergangen en buitenlandse courses.

Wil je meer informatie over onze NIMA Memberships of passe partout? Neem dan contact met ons op via members(at)nima.nl of 020-5039300.

Dit evenement valt in het Passe Partout.

Schrijf je in ▸
WordPress Themes
X
X
X
X