De Masterclass Pricing is uitverkocht! Een herhaling voor deze masterclass vindt plaats op 13 oktober.

Hij maakt pricing ‘sexy’. Iedereen zou een masterclass van hem moeten bijwonen om echt bewust te worden van het belang van strategische van pricing. Pricing is niet saai, dat wordt meteen duidelijk. Tijs maakt in hele begrijpelijke termen en met tot de verbeelding sprekende voorbeelden duidelijk dat pricing juist leuk is.” Charlotte Gelder – Van Doorne Advocaten; deelnemer Masterclass Pricing september 2016.

Veel managers en marketeers worstelen met het prijsbeleid voor hun product of dienst: ‘Heb ik de juiste prijs gesteld in verhouding tot de concurrentie? Past de prijs bij ons imago? Wat betekent een prijswijziging? En wat is de waarde voor de klant?’ Veel vragen en een ogenschijnlijk eenvoudig antwoord: ‘Versterk je merkwaarden en je winst door het juiste prijsbeleid’.

Wat levert deze NIMA Master Class op?
Maar hoe pak je dat aan? Hoe bepaal je de waarde voor de klant? Welke pricingconcepten en strategieën zijn er? Welke tactics kun je inzetten en met welke psychologische aspecten krijg je te maken? Tijdens deze NIMA Masterclass neemt Tijs Rotmans je, onder meer aan de hand van literatuur, mee in de wondere wereld van Pricing!

Tijdens NIMA The Best of gaf Tijs een voorproefje op deze masterclass. In onderstaande video legt hij uit wat je kunt verwachten:

Programma

09.30 – 09.45 Welkom
• Doelstelling, literatuur, stellingen en pricing quotes

09.45 – 10.30 Introductie tot Pricing Management
• Price Management Suite | Scope vakgebied
• Pricing in de marketingmix
• Hefboom van prijs op winstgevendheid
• Verschillen voor pricing in B2C en B2B

10.30 – 11.00 Value Based Pricing / Cost+ Pricing / Competitive Pricing / Market based Pricing
• Value based segmentatie vs Needs based segmentatie
• De vraagcurve en het begrip ‘Money left on the table’
• Psychologische pricingsegmentatie
• Veel gehanteerde prijsstrategieën
• Price metrics en price fences

11.00 – 11.15 Break

11.15 – 12.30 Vervolg Value Based Pricing / Cost+ Pricing / Competitive Pricing / Market based Pricing
• De waarde van een prijsstructuur voor de positionering
• Productline Pricing / versioning / prijsbundeling
• Price Partioning
• Prijs- en waardecommunicatie
• Bepalen van Customer Value

12.30 – 13.30 LUNCH

13.30 – 14.15 Price setting
• Het 3C-model – invloed van Customer, Costs en Competition
• Break-evenanalyse – de rol van marginale kosten en prijselasticiteit bij prijsveranderingen
• Kortingen in B2C en het begrip price waterfall voor B2B2C

14.15 – 15.00 Behavioral of psychologische Pricing
• Framing
• Prospect theorie
• Odd en Even pricing
• Prijsperceptiemanagement

15.15 – 15.30 Break

15.30 – 17.00 Specials
• Ontwikkelingen in online pricing
• Pricing in de organisatie
• Pricing en het wettelijke kader

17.00 – 17.30 Wrap up / vragen
17.30 Netwerkborrel

10 PE punten copyPE punten

Register MarketeersSenior Marketing Professionals,  Senior Communication Professionals en NIMA Qualified Lecturers ontvangen voor het volgen van deze masterclass 10 PE punten.

Wat kost het?
De deelnamekosten voor deze Masterclass bedragen voor  Members € 495 en voor Niet Members € 695. Dit is inclusief lunch, aangeklede netwerkborrel en een relevant boek.

NIMA biedt zijn members extra korting middels een Passe Partout. Met een Passe Partout van € 1.200 kun je een jaar lang zonder bijkomende kosten deelnemen aan NIMA Events. Leergangen, masterclasses, workshops of trainingen kunnen worden verrekend uit een Passe Partout, met uitzondering van premium leergangen en buitenlandse courses.

Wil je meer informatie over onze NIMA Memberships of passe partout? Neem dan contact met ons op via members(at)nima.nl of 020-5039300.

In samenwerking met:

pricing logo

De Masterclass valt in het Passe Partout.

WordPress Themes
X
X
X