Wegens succes van de vorige editie wordt deze Masterclass herhaald!

Vooral in service retail, zakelijke en financiële dienstverlening komen bedrijven in hun positionering vaak niet verder dan een (inside-out) rijtje diensten en producten. Dat levert doorgaans een anonieme merkpositionering op die sterk functioneel van aard is. De kernvraag ‘welke centrale emotionele betekenis claimt het merk’ blijft meestal onbeantwoord.

Bijna wekelijks vallen er bedrijven om: retailers, dienstverleners, adviesbureaus, noem maar op. In steeds meer markten ontdekken bedrijven te laat dat de ‘stuck in the middle’-positionering die zo vertrouwd en veilig leek, het einde van hun onderneming betekent. Scherp kiezen was blijkbaar niet hun ding… Om te ontsnappen aan die neerwaartse spiraal gaan organisaties nog meer concurreren op prijs, maar dat is een doodlopende weg en geen duurzame oplossing. Er kan er immers maar één de goedkoopste zijn.

Daar waar producten en prijzen steeds meer op elkaar lijken en de aloude ‘P’ van Plaats in veel sectoren is overgenomen door online, resteren er nog drie knoppen waaraan bedrijven kunnen draaien: merkbeleving, productinnovatie en excellente dienstverlening.

Mooie woorden, maar hoe breng je dit nu zelf in praktijk?

De masterclass geeft je hiervoor de handvatten en behandelt vier onderdelen van succesvolle en duurzame merkpositionering:

  1. De basics van positioneren: de theorie, praktische modellen en de beste voorbeelden uit de praktijk;
  2. Jouw rol als voortrekker: Hoe krijg je dit vraagstuk en de bijbehorende keuzes op de directie-agenda? Hoe neem je zelf op een slimme manier het voortouw?;
  3. Inspirerende cases van succesvolle merken (door Gijs de Bruin, strategy director bij reclamebureau Selmore);
  4. Zelf aan de slag met een (of jouw!) positioneringscase

PE punten

10 PE punten copyRegister MarketeersSenior Marketing Professionals, Senior Communication Professionals en NIMA Qualified Lecturers ontvangen voor het volgen van deze masterclass 10 PE punten.

Investering
De masterclass kost voor Members 495 euro en voor Niet Members 695 euro. Dit is inclusief lunch en het boek: Powerbrands

NIMA biedt zijn members extra korting middels een Passe Partout. Met een Passe Partout van € 1.200 kun je een jaar lang zonder bijkomende kosten deelnemen aan NIMA Events. Leergangen, masterclasses, workshops of trainingen kunnen worden verrekend uit een Passe Partout, met uitzondering van premium leergangen en buitenlandse courses.

Wil je meer informatie over onze NIMA Memberships of passe partout? Neem dan contact met ons op via events(at)nima.nl of 020-5039300.

Deze Masterclass valt in het Passe Partout.

 

Schrijf je in ▸
WordPress Themes
X
X
X
X