Recent onderzoek wijst uit dat veel organisaties in Nederland merkmanagement als complex, onvoorspelbaar, rommelig, chaotisch en soms zelfs anarchistisch ervaren. De evolutie en fragmentatie van media helpen daar niet bij. Ook de democratisering rondom de vraag van wie het merk is, waarbij de stem van de klant, consument of andere belanghebbende zwaarder weegt dan die van de merkmanager, werpt de vraag op of de huidige communicatieprofessional voldoende is toegerust om regisseur te zijn en niet alleen deelnemer in de communicatie rondom het merk. Want hoe zorg je er in deze situatie als (eind)verantwoordelijke voor het merk voor dat het merk consistent communiceert in vorm en inhoud? Dat de zo weloverwogen merkpositionering ook wordt waargemaakt in alle touchpoints van het merk, en ook als zodanig wordt ervaren door interne en externe stakeholders.

Waarom deze mastercourse?

Er bestaan voldoende opleidingen die stilstaan bij de vraag wat merken zijn en waar ze voor staan, bij wat een positionering is, uit welke onderdelen een merkidentiteit bestaat en wat de elementen van merkcommunicatie zijn. De Premium Mastercourse Merkmanagement richt zich daarentegen vooral op de how to van deze onderwerpen en begrippen. We geven antwoord op de vraag: hoe zorg je voor een succesvolle implementatie van de merkpositionering, zodat een consistente en duurzame merkbeleving wordt gerealiseerd? De Premium Mastercourse Merkmanagement behandelt de management-, proces- en implementatiekant van het merk, van de merkidentiteit en van de merkcommunicatie. Aan de hand van de Brand Management Life Cycle, behandelen we elk van de stappen die doorlopen moeten worden om te komen tot een sterk merk. Deze Premium Mastercourse leidt (marketing-) communicatieprofessionals op om de regisseur te kunnen zijn van het merk. Onderstaande vragen komen aan de orde:

  • Hoe kan de organisatie rondom het merk het best worden ingericht? Welke taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden kunnen gedefinieerd worden?
  • Hoe zorg je ervoor dat het merk uitgangspunt wordt voor het gehele handelen van de organisatie?
  • Hoe kom je tot de beste merkpositionering voor jouw organisatie, en hoe vertaal je deze naar passende merkbouwstenen?
  • Hoe kan je ervoor zorgen dat alle brand touch points aansluiten op de merkpositionering? En welke tools kunnen hieraan bijdragen?
  • Hoe kun je onderzoeksresultaten van (bestaande) onderzoeken gebruiken om de merkprestatie te verbeteren?

Samengevat staat in deze Premium Mastercourse centraal hoe je de regie over het merk voert, en hoe je er als merkeigenaar voor kunt zorgen dat je als merk waarmaakt wat je belooft.

Voor wie?

Ben je werkzaam in een senior (marketing)communicatiefunctie, kom je regelmatig in aanraking met vraagstukken rondom merkmanagement en zoek je vanuit verschillende invalshoeken (zowel theorie als praktijk) naar een fundamenteel en actueel inzicht in hoe je merken sterker kunt maken en efficiënter kunt organiseren, dan ben je toe aan de Premium Mastercourse Merkmanagement. De Premium Mastercourse geeft je de kennis, vaardigheden en het inzicht om het merk efficiënter en effectiever te managen. Na afloop ben je in staat om als regisseur van het merk te opereren en het merk bedrijfsmatiger te managen. Daarnaast biedt de Premium Mastercourse inzicht in de recente ontwikkelingen in het vakgebied, state-of-the-art cases, diverse praktijkprofessionals die hun inzichten met je delen, geïnspireerde mededeelnemers en een uitbreiding van jouw netwerk.

Programma

De classes vinden plaats op donderdagavond van 17.30 tot 21.00 uur op de volgende data:

  • Donderdag 23 november 2017:  Merkorganisatie en merkoriëntatie: alles over de interne organisatie rondom het merk: de drijvende kracht voor het ontwikkelen en kunnen uitdragen van het merk door Wendy Bolhuis en Tom Janssen, Senior Brand Manager DHL Parcel
  • Donderdag 30 november 2017: Merkstrategie en merkontwikkeling: alles over hoe te komen tot de beste merkpositionering en het concretiseren hiervan voor toepassing in de organisatie door Erik Voskuijl en Lukas Kreutzer, CMO / Head of Marketing and Digital – ‎ASR – Europeesche Verzekeringen
  • Donderdag 14 december 2017: Merkimplementatie en merkmanifestatie: alles over beleid, richtlijnen en procedures rondom de belangrijkste brand touchpoints door Jos Rake en Ted Schappert, Brand Design Manager, ING Corporate Communication/Global Brand management
  • Donderdag 11 januari 2018: Merkevaluatie: alles over de manier waarop het merk en haar waarde gemeten kan worden, en de manier waarop de resultaten kunnen worden gebruikt om de merkprestatie te verbeteren door Maarten Evertzen en Marc Cloosterman, CEO VIM Group en MD Brand Finance Nederland

Na afloop van deze premium mastercourse ontvang je als bewijs van deelname een deelnamecertificaat met registratie in MyCareer!

PE Punten
Register MarketeersSenior Marketing Professionals,  Senior Communication Professionalsen NIMA Qualified Lecturers ontvangen voor het volgen van deze Premium Mastercourse 12  PE punten.

Wat kost het?
De deelnamekosten voor deze NIMA Premium Mastercourse Merkmanagement bedragen voor Members € 1.995 en voor Niet Members € 2.195. Dit is inclusief literatuur, een hapje en een drankje en een aangeklede netwerkborrel in het NIMA café.

Wil je meer informatie over onze NIMA Memberships of passe partout? Neem dan contact met ons op via members(at)nima.nl of 020-5039300.

Deze Premium Mastercourse valt niet in het Passe Partout.

Schrijf je in ▸
WordPress Themes
X
X
X