Voeg jij waarde toe aan je relaties? Verbind jij ongevraagd twee mensen uit je netwerk als je ervan overtuigd bent dat ze voor elkaar van toegevoegde waarde zijn? Durf jij 10% van je kennis weg te geven, om misschien die andere 90% te mogen factureren? Social selling is het creëren van een persoonlijk merk als salesprofessional, op basis van je autoriteit en expertise. Mensen doen zaken met mensen. Je kunt een klik bewerkstelligen door onderscheidend te acteren richting je (potentiële) klanten. Door je online activiteiten en attitude draai je het salesproces om van een Push naar een Pull; mensen raken geïnteresseerd in jouw kennis en kunde. En dat brengt resultaat! Je wordt top of mind of komt op de shortlist van je prospect.

De insights uit deze Mastercourse zijn gebaseerd op ervaringen bij tientallen bedrijven in binnen- en buitenland. De avonden worden gevuld met interactieve presentaties en praktische oefeningen waarbij LinkedIn, contentmarketing en – in mindere mate – Twitter centraal staan.

De classes vinden plaat op dinsdagavond van 18.00 tot 21.00 uur op de volgende data:

  • 21 november 2017 : Social Selling-strategie
    Wat is nu exact ‘social selling’? Hoe kan ik als salesprofessional gestructureerd met social selling aan de slag en hoe krijg ik mijn organisatie en/of collega’s mee? Je ontvangt 9 stappen om mee te nemen naar je organisatie en uitleg over het BEST-model (Brand, Establish, Support, Transaction)
  • 28 november 2017: Branding
    Het ontwikkelen en onderhouden van een sterke Personal Brand is van wezenlijk belang. Maar hoe creëer je zo’n personal brand op LinkedIn, op Twitter of met je content? Hoe zorg je ervoor dat mensen jou als autoriteit op je vakgebied gaan zien? Hoe zorg je ervoor dat jouw netwerk weet in welke situatie ze je moeten verbinden met je doelgroep?
  • 12 december 2017: Content
    Contentmarketing is de sleutel om bij een inkoper in beeld te komen. Maar hoe vind, beoordeel en cureer je content? Hoe ontwikkel je zelf content en presenteer je die in (con)verteerbare brokken?  Deze avond gaan we aan de slag met content tools, en stel je een persoonlijke contentkalender op om jouw expertise onder de aandacht te brengen, daar waar jouw doelgroep zich bevindt.
  • 16 januari 2018: Social Selling in de praktijk
    Met een sterk personal brand en waardevolle content in de aanslag, wordt het tijd om een doelgroep in kaart te brengen. Op welke platformen is je doelgroep actief en hoe vinden we die? Hoe kunnen we op een relevant moment contact leggen? Leer alles over manieren om via LinkedIn (Sales Navigator) leads op te volgen en afspraken te genereren. Ervaar hoe je Twitter kunt inzetten om je prospect ‘digitaal te omsingelen’. Maak ambassadeurs van de professionals in je netwerk.
  • 23 januari 2018: Social Selling routing
    Tijdens deze laatste bijeenkomst gaan we werken aan jouw persoonlijke actieplan ‘social selling’. Gebaseerd op jouw voorkeuren en manier van werken gaan we aan de slag met social selling tools en templates, zodat je er iedere dag zo efficiënt mogelijk mee aan de slag kunt. We stellen je KPI’s voor, zodat je je eigen voortgang kunt meten en geven antwoord op alle resterende vragen over social selling.

Cijfers Social Selling

  • 95% van de inkopers reageert niet meer op koude telefonische acquisitie
  • 75% van de inkopers (B2B) baseert zijn of haar shortlist op online research en referentie
  • Bedrijven die ‘social selling’ strategisch inzetten behalen gemiddeld 50% meer leads
  • 70% van de inkopers (B2B) vindt waardevolle content een voorwaarde om zaken te doen
  • Sales professionals die aan ‘social selling’ doen, worden vier keer zo vaak geïntroduceerd door hun netwerk

PE punten
15 PE PuntenRegister MarketeersSenior Marketing Professionals,  Senior Communication Professionals en NIMA Qualified Lecturers ontvangen voor het volgen van deze Mastercourse 15 PE punten.

Investering
De deelnamekosten voor deze Mastercourse bedragen voor  Members € 995  en voor niet Members € 1.195. Ben je (nog) geen NIMA Member, maar wil je wel graag deelnemen? Neem dan contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.

NIMA biedt zijn members extra korting middels een Passe Partout. Met een Passe Partout van € 1.200 kun je een jaar lang zonder bijkomende kosten deelnemen aan NIMA Events. Leergangen, masterclasses, workshops of trainingen kunnen worden verrekend uit een Passe Partout, met uitzondering van premium leergangen en buitenlandse courses.

Wil je meer informatie over onze NIMA Memberships of passe partout? Neem dan contact met ons op via events(at)nima.nl of 020-5039300.

Deze Mastercourse valt in het Passe Partout.

Schrijf je in ▸
WordPress Themes
X
X
X