Alles in goede marketing begint bij het begrijpen wat je klant of markt wenst en waardeert. Dat klinkt makkelijk, maar hoe begin je en zorg je dat je passend aanbod opstelt bij de juiste inzichten? Zeker in B2B is klantinzichten verzamelen en doorvertalen voor bedrijven best lastig.

In deze sessie van anderhalf uur bieden we elk type bedrijf en elk type marketeer in 3 stappen handvatten om je verder op weg te helpen:

  • De eerste stap betreft een marktanalyse waarvoor een aantal handige modellen tot onze beschikking staan. Door het gebruiken van modellen krijgen we een goed beeld van de industrie en onze mogelijke rol hierin. Met praktische input om intern tot strategische en consistente keuzes komen.
  • Als 2e stap bespreken we hoe je extern de behoeften van de markt te bepalen. We belichten twee hele eigentijdse technieken : Social listening is in kaart brengen en analyseren van digitale gesprekken op social media om te begrijpen wat er online over een bepaald onderwerp gezegd wordt. In-the-moment meten maakt het mogelijk om de klantbeleving direct na de ervaring te meten. Door location-based technieken kunnen passanten of bezoekers direct hun mening en emotie delen, in plaats van dagen of weken erna.
  • Als derde stap gaan we in hoe je een waardepropositie opstelt met vergaarde klantinzichten. Welke frictie heeft een klant of bezoeker en hoe kan jouw bedrijf die groep verblijden met dé oplossing?

Sprekers

  • Stap 1: modellen leiden tot strategische keuzes door Arthur Simonetti, Marketing Director DSM, voorzitter NIMA B2B community
  • Stap 2a: klanteninzichten door social listening door Joep Arts, Co Founder Oxyme (Metrixlab) / Researcher
  • Stap 2b: klanteninzichten van reizigers door in-the-moment meten door Job van den Berg, Kantar TNS (presentatie i.s.m. kenniscentrum voor vervoer CROW en Provincie Utrecht)
  • Stap 3: creëren van een waardepropositie in lijn met strategische keuzes en klantinzichten door Karen van der Kolk, Programmadirecteur at House of IT Nederland

Kosten
De kosten voor het volgen van deze middagsessie bedragen voor NIMA Members € 49. Niet members betalen een fee van € 99.

Speciaal voor B2B marketeers
Dit seminar wordt georganiseerd door de NIMA Community B2B. De community, waarin een groep ervaren en gedreven B2B marketeers zitten die als doel hebben B2B marketeers te inspireren en te verbinden.

GRATIS Ebook B2B Marketing
Nú al geïnspireerd worden? Vraag dan het gratis eBook ‘B2B Marketing’ aan. De onderwerpen in dit boek zijn o.a. Account Based Marketing, Digital transformation, Customer journey mapping en nog meer interessante zaken binnen B2B.

WordPress Themes
X
X
X
X