Er is de laatste tijd veel gezegd en geschreven omtrent start-ups en ondernemerschap. Nieuwe diensten en business modellen verstoren en veroveren bestaande markten.

Feit is dat veel ‘corporates’ vaak de innovatieve creativiteit en slagkracht missen van de start-up en daardoor niet in staat zijn snel en adequaat te reageren op de veranderingen in hun eco-systeem. Niet voor niets is de gemiddelde levensverwachting van een Fortune 500 bedrijf bijgesteld van 61 jaar in 1958 naar 18 jaar vandaag de dag.

Is de toekomst dan alleen voorbehouden aan start-ups ? Hopelijk niet. Start-ups missen vaak de scale up capabilities. Ze missen de ervaring, funding, markt toegang en support structuur van corporates om een goed idee om te buigen naar een rendabel business model. Niet voor niets faalt vandaag de dag meer dan 90% van alle start-ups.

Succesvolle innovatie en transformatie zijn een aantoonbaar resultaat van de wederzijdse afhankelijkheid van start-ups en corporates. Maar wat zijn dan de ingrediënten voor een magische wisselwerking? Wat bepaalt succes en wat failure? Wat zijn de lessons learned ? En wat moet jij als marketer doen ?

In deze inspiratiesessie delen we de aanpak en lessons learned van corporates zoals DSM, IBM en ABN AMRO die zich keer op keer nieuw uitvinden en op die manier ‘ahead of the curve’ blijven, in combinatie met de inzichten en ervaringen van ‘growth accelerator’ AimfortheMoon en succesvolle martech start-up Platform161 en fintech start-up Nine Connections.

Programma
14:30 uur Inloop en ontvangst
15:00 uur Opening & Welkom; Setting the scene
15:15 uur IBM
15:45 uur AimfortheMoon
16:15 uur ABN AMRO
16:45 uur Panel discussie met introducties van Platform161 en Nine Connections
17:30 uur Netwerkborrel

Voor wie?
Deze inspiratiesessie is geschikt voor B2B en B2C Marketeers die baat hebben bij (Business Model) innovaties.

Dit seminar wordt georganiseerd door de NIMA Community B2B. De community, waarin een groep ervaren en gedreven B2B marketeers zitten die als doel hebben B2B marketeers te inspireren en te verbinden.

GRATIS Ebook B2B Marketing
Nú al geïnspireerd worden? Vraag dan het gratis eBook ‘B2B Marketing’ aan. De onderwerpen in dit boek zijn o.a. Account Based Marketing, Digital transformation, Customer journey mapping en nog meer interessante zaken binnen B2B.

 

Dit event valt in het NIMA Passe Partout.

WordPress Themes
X
X
X