PostNLDirect Mail en huis-aan-huis folderverspreiding zijn een bewezen effectief medium. Maar hoe staat dit in verhouding met de digitale grootmachten van vandaag? Tijdens deze eerste inspiratiesessie van 2017 van NIMA Zuid nemen Ludo Voorn (Directeur Marketing PostNL) & Marieke Schoon (Marketing Manager Spotta) ons uitgebreid mee over dit onderwerp en de kracht van de brievenbus. Aangevuld met een interessante kijk achter de schermen in het PostNL Sorteercentrum in Den Bosch: van Postbus naar Brievenbus en wat hier allemaal bij komt kijken!

PostNL verbindt klanten met de fysieke en online wereld. Ze verzorgen de communicatie tussen mensen en bedrijven. Op een gemiddelde dag bezorgen ze in heel Nederland 550.000 pakketten en 10 miljoen brieven. Ze bieden steeds meer nieuwe diensten door combinaties van slimme netwerken, digitale toepassingen en juiste communicatiekanalen. Hiermee willen ze het dagelijkse leven voor klanten gemakkelijker maken.

Als het eerste beursgenoteerde postbedrijf beschikt PostNL over het grootste en modernste netwerk voor brieven, pakketten en e-commerce in de Benelux. Daarnaast zijn ze actief in Duitsland en Italië. Bij PostNL werken in totaal meer dan 49.000 mensen. In 2015 bedroeg de omzet bijna € 3,5 miljard.

Programma

13.30 uur Ontvangst
14.00 uur Welkom door NIMA Zuid
14.15 uur Introductie PostNL

  • Korte toelichting van de diverse bedrijfsonderdelen (Cendris, YourZine, Searchresult, BDS, Spotta) en hoe ze bedrijven helpen met het bereiken, beraken en bewegen van hun doelgroepen (omni channel). Door Ludo Voorn (Directeur Marketing)

14.30 uur Presentatie PostNL over de kracht van de brievenbus

  • Direct Mail en huis-aan-huis folderverspreiding zijn een bewezen effectief medium. Maar hoe staat dit in verhouding met de digitale grootmachten van vandaag? Ze nemen ons uitgebreid mee over de kracht van de brievenbus. Door Ludo Voorn & Marieke Schoon (Marketing Manager Spotta)

16.00 uur Break
16.15 uur Rondleiding PostNL sorteercentrum Den Bosch
18:00 uur Diner

PostNL

Dit event valt in het NIMA Passe Partout.

Benieuwd naar onze sessies? Check:

Voordeel! NIMA Zuid Cyclusinschrijving
In het rijke verleden van NIMA Regio Zuid namen we een kijkje in de marketingkeuken van topmerken als Agio, Bavaria, DSM, Leolux, CZ, PSV en De Efteling. Afgelopen jaar waren we te gast bij Greenhouse, Toverland, Heijmans en Concorp/Van Berlo. Stuk voor stuk mooie en aansprekende bedrijven die hun marketingstrategie en -praktijk met ons wilden delen.

Ook in 2017 zijn we er weer in geslaagd om een viertal mooie bedrijven bereid te vinden om de marketeers van NIMA Regio Zuid gastvrij te ontvangen. Vier inspirerende bijeenkomsten met – zoals je van ons gewend bent – na afloop een gezellige borrel en dito etentje.

Schrijf je hier in voor de cyclus.

Schrijf je in ▸