De ontwikkeling van de contactloze collectebus, de introductie van Siri in de Mobiel Bankieren App en de lancering van betaalverzoeken via Apple Message… ING was de afgelopen maanden regelmatig in het nieuws met innovatieve, klantgerichte oplossingen. ING ging als één van de eerste organisaties in Nederland op grote schaal agile werken en weet sindsdien steeds sneller in te spelen op de behoeften van hun klanten.

Marketing en communicatie draait namelijk niet puur om het promoten van nieuwe producten en diensten. Consumenten geloven niet meer in mooie praatjes, maar willen alleen geïnformeerd worden over onderwerpen die echt relevant voor hen zijn. Dit heeft invloed op de manier waarop bedrijven communiceren richting de consument. Ook content, of dat nu een blog, een tweet of een video is, moet aansluiten bij waar de consument behoefte aan heeft. Daarom is content marketing ook voor ING een belangrijk thema. De bank is al enige tijd bezig met dit thema en heeft al op veel vlakken mooie successen geboekt. Nu komt het erop aan dat ING naast leuk en innovatief ook relevanter wil en moet zijn.

Johan van der Zanden
“De communicatievakmensen van vandaag moeten een veel bredere blik hebben. […] Aan de ene kant sterk zijn in data-analyse, multimedia skills, de business snappen en durven te innoveren. Maar aan de andere kant ook een sterk empathisch vermogen hebben en op gevoel kunnen inschatten hoe verschillende stakeholders reageren op, om maar een voorbeeld te noemen, een bepaalde videoboodschap”, aldus Johan van der Zanden, hoofd communicatie ING Nederland, in een interview op Adformatie.

Tijdens de Top Marketing Tour bij ING neemt Johan van der Zanden ons mee in de communicatiekeuken van ING. Ook krijg je de kans om hem allerlei vragen te stellen over zijn keuzes en carrière pad. Daarnaast zal hij aan de hand van voorbeelden uitleggen wat ING de afgelopen jaren op het gebied van content marketing heeft ondernomen, wat de doelstellingen zijn, en waar de uitdagingen voor ING liggen. Nadat Johan van de Zanden de case heeft toegelicht, gaan we in teams aan de slag om te bedenken hoe we ING nog verder kunnen helpen succesvol te zijn op het gebied van content marketing. Vanuit het NIMA zullen er drie ervaren Register Marketeers aanwezig zijn om de verschillende teams te begeleiden.

Lijkt het je leuk om ING te helpen met deze uitdaging? Schrijf je dan snel in!

Doelgroep
Tijdens de NIMA Top Marketing Tour kunnen young professionals (25-35 jaar) in marketing of communicatie een kijkje in de keuken nemen van vooraanstaande marketingbedrijven. Je krijgt de kans om kennis te maken met ING en te leren van een ervaren professional. Andere succesvolle TMT’s waren o.a. bij bol.com, ABN AMRO, Peijnenburg, Nuon, FD Mediagroep, het Wereld Natuur Fonds en T-Mobile.

Voorlopig programma 11 mei
13.30 uur Inloop met koffie en thee
14.00 uur In gesprek met Johan van der Zanden, hoofd communicatie ING Nederland
15.00 uur Pauze
15.15 uur Toelichting case ING
15.30 uur Brainstorm/uitwerken case in groepen
17.00 uur Presentatie van de cases aan de jury
17.30 uur Netwerkborrel

Ervaringen
Eerder dit jaar waren we voor een Top Marketing Tour bij Nuon. Benieuwd wat de deelnemers er van vonden? Check de video hieronder!

WordPress Themes
X
X
X
X