Events op deze locatie
Thuis en wanneer jij het wilt
Events op deze locatie
Datum
Geplaatst op
Locatie
➤ Alles
Amsterdam
Blended Learning (online & op locatie)
Utrecht
Online
Examens
➤ Alles
NIMA A
NIMA B
NIMA Basiskennis
NIMA C
Overig
Categorie
➤ Alles
Agile
Bureaus
communicatie
Cutomer Experience
Digital Marketing
Duurzaamheid/MVO
Experience
Financial Service Marketing
Financieel
leiderschap
Marketing Psychologie
Meet en Greet
Meetup
Netwerken
Persoonlijk Effectiviteit
Pricing
Scrum
Social Media
Strategie/positionering
TMC exclusief
Young Professionals
Vakgebied
➤ Alles
Communicatie
Digital
Eventmanagement
Finance
Marketing
Onderzoek
Personal Skills
Sales
Thema
➤ Alles
(Bijna) Gratis
B2B Marketing
Brand Design
Career Booster
Communicatie
Digital Marketing
Diploma-uitreiking
Experience Marketing
Financial Services
Food & Agrimarketing
Internal Branding
Mature Marketing
MEC
Neuromarketing
NQL
Regio Midden
Regio Noord
Regio Noordwest
Regio Oost
Regio Zuid
Regio Zuidwest
Retail Marketing
RM
Sales
SCP
SDP
SMP
Sport
TMC
Wereldmarketeers
Young Professionals
Zorgmarketing
januari
Tijd
Hele maand (januari)
Locatie
Thuis en wanneer jij het wilt
Investering
NIMA ledentarief €175,- excl. btw
Niet-leden tarief €200,- excl. btw
Volledig op eigen tempo en wanneer jij het wilt!
WORD MEMBER EN BESPAAR
Word member! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99,- heb je heel veel voordelen!
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je snel in!Event beschrijving
De basisprincipes van Data Science op eigen tempo volgen? Nu tijdelijk als on demand workshop! Omdat we te maken hebben met een constant groeiende hoeveelheid gestructureerde en ongestructureerde data, neemt de
Event beschrijving
De basisprincipes van Data Science op eigen tempo volgen? Nu tijdelijk als on demand workshop!
Omdat we te maken hebben met een constant groeiende hoeveelheid gestructureerde en ongestructureerde data, neemt de behoefte aan efficiënte data-analyse toe. We analyseren gegevens om consumenten te begrijpen en om effectieve digitale marketingactiviteiten te ontwikkelen.
Voor het analyseren van data wenden bedrijven zich tot experts in data science, die vaak machine learning tools gebruiken. Data scientists bouwen geweldige analysemodellen, maar hebben meestal hulp nodig bij het interpreteren van resultaten en het vertalen ervan naar business aanbevelingen. Dat betekent dat data scientists zich moeten laten leiden door mensen die weten hoe ze business issues en data science-methoden met elkaar kunnen verbinden. Dat is waar jij als marketeer aan de slag gaat omdat jij de link kan leggen. Om een data scientist goed te kunnen briefen, heb je begrip nodig van de methoden en werkzaamheden.
Wat houdt deze workshop in en hoe werkt het?
- We behandelen welke Machine learning methoden er zijn en voor welke marketingvraagstukken deze kunnen worden ingezet
- Je leert begrijpen hoe de uitkomsten van de machine learning methoden worden gevalideerd. Kloppen de uitkomsten en zijn deze logisch?
- Je leert hoe je data science kan toepassen bij een case-study waarbij het begrijpen van de consument cruciaal is:
- Vanuit een marketingvraagstuk een combinatie van meerdere, niet volledige databronnen een briefing op te stellen;
- Het beoordelen van een analysevoorstel;
- Het beoordelen van de analyse-uitkomsten;
- Het vertalen van de uitkomsten naar aanbevelingen en toepassingen binnen de organisatie.
Wil jij op eigen tempo deze workshop volgen? Dat kan nu tijdelijk bij NIMA in samenwerking met The House of Insights! Na inschrijving ontvang je van ons een link met code. Je maakt hiermee een account bij The House of Insights en kunt vervolgens de volledig online workshop volgen. Elke module wordt afgesloten met een kennistoets.
Voor wie is deze workshop?
Ben je betrokken (of ga je betrokken worden) bij digital marketing, e-commerce of marketing binnen je organisatie? Dan is deze workshop geschikt voor jou. Tevens voor professionals die te maken hebben met/beschikking hebben over interne en externe data bronnen en deze willen (laten) exploiteren voor het oplossen van business (marketing) issues. Er is geen IT-kennis vereist en er wordt niet geprogrammeerd.
AANTAL PE PUNTEN
Geldt alleen voor: Register Marketeers, Senior Marketing Professionals, Senior Communication Professionals, Senior Digital Professionals en NIMA Qualified Lecturers
Organisator
NIMA
Sprekers voor dit event
-
Sjoerd Koornstra
Sjoerd Koornstra
Partner - The House of Insights
Sjoerd Koornstra is partner bij The House of Insights, een organisatie die bedrijven helpt hun marktonderzoekfunctie naar een hoger plan te brengen en te prepareren voor de toekomst. Sjoerd heeft een schat aan internationale ervaring in zowel ontwikkelde als opkomende markten. Hij heeft gewerkt op verschillende terreinen gerelateerd aan marktonderzoek waaronder meer dan 30 jaar bij Heineken. Hij is altijd een frontrunner geweest bij het toepassen van nieuwe ontwikkelingen en houdt zich nu onder meer bezig met de implicaties die AI (machine learning, bot applicaties) heeft voor Insights afdelingen.
Partner - The House of Insights
februari
Tijd
Hele maand (januari)
Locatie
Thuis en wanneer jij het wilt
Investering
NIMA ledentarief €175,- excl. btw
Niet-leden tarief €200,- excl. btw
Volledig op eigen tempo en wanneer jij het wilt!
WORD MEMBER EN BESPAAR
Word member! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99,- heb je heel veel voordelen!
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je snel in!Event beschrijving
De basisprincipes van Data Science op eigen tempo volgen? Nu tijdelijk als on demand workshop! Omdat we te maken hebben met een constant groeiende hoeveelheid gestructureerde en ongestructureerde data, neemt de
Event beschrijving
De basisprincipes van Data Science op eigen tempo volgen? Nu tijdelijk als on demand workshop!
Omdat we te maken hebben met een constant groeiende hoeveelheid gestructureerde en ongestructureerde data, neemt de behoefte aan efficiënte data-analyse toe. We analyseren gegevens om consumenten te begrijpen en om effectieve digitale marketingactiviteiten te ontwikkelen.
Voor het analyseren van data wenden bedrijven zich tot experts in data science, die vaak machine learning tools gebruiken. Data scientists bouwen geweldige analysemodellen, maar hebben meestal hulp nodig bij het interpreteren van resultaten en het vertalen ervan naar business aanbevelingen. Dat betekent dat data scientists zich moeten laten leiden door mensen die weten hoe ze business issues en data science-methoden met elkaar kunnen verbinden. Dat is waar jij als marketeer aan de slag gaat omdat jij de link kan leggen. Om een data scientist goed te kunnen briefen, heb je begrip nodig van de methoden en werkzaamheden.
Wat houdt deze workshop in en hoe werkt het?
- We behandelen welke Machine learning methoden er zijn en voor welke marketingvraagstukken deze kunnen worden ingezet
- Je leert begrijpen hoe de uitkomsten van de machine learning methoden worden gevalideerd. Kloppen de uitkomsten en zijn deze logisch?
- Je leert hoe je data science kan toepassen bij een case-study waarbij het begrijpen van de consument cruciaal is:
- Vanuit een marketingvraagstuk een combinatie van meerdere, niet volledige databronnen een briefing op te stellen;
- Het beoordelen van een analysevoorstel;
- Het beoordelen van de analyse-uitkomsten;
- Het vertalen van de uitkomsten naar aanbevelingen en toepassingen binnen de organisatie.
Wil jij op eigen tempo deze workshop volgen? Dat kan nu tijdelijk bij NIMA in samenwerking met The House of Insights! Na inschrijving ontvang je van ons een link met code. Je maakt hiermee een account bij The House of Insights en kunt vervolgens de volledig online workshop volgen. Elke module wordt afgesloten met een kennistoets.
Voor wie is deze workshop?
Ben je betrokken (of ga je betrokken worden) bij digital marketing, e-commerce of marketing binnen je organisatie? Dan is deze workshop geschikt voor jou. Tevens voor professionals die te maken hebben met/beschikking hebben over interne en externe data bronnen en deze willen (laten) exploiteren voor het oplossen van business (marketing) issues. Er is geen IT-kennis vereist en er wordt niet geprogrammeerd.
AANTAL PE PUNTEN
Geldt alleen voor: Register Marketeers, Senior Marketing Professionals, Senior Communication Professionals, Senior Digital Professionals en NIMA Qualified Lecturers
Organisator
NIMA
Sprekers voor dit event
-
Sjoerd Koornstra
Sjoerd Koornstra
Partner - The House of Insights
Sjoerd Koornstra is partner bij The House of Insights, een organisatie die bedrijven helpt hun marktonderzoekfunctie naar een hoger plan te brengen en te prepareren voor de toekomst. Sjoerd heeft een schat aan internationale ervaring in zowel ontwikkelde als opkomende markten. Hij heeft gewerkt op verschillende terreinen gerelateerd aan marktonderzoek waaronder meer dan 30 jaar bij Heineken. Hij is altijd een frontrunner geweest bij het toepassen van nieuwe ontwikkelingen en houdt zich nu onder meer bezig met de implicaties die AI (machine learning, bot applicaties) heeft voor Insights afdelingen.
Partner - The House of Insights