Events op deze locatie
volgt binnenkort
Events op deze locatie
Datum
Geplaatst op
Locatie
➤ Alles
Amsterdam
Blended Learning (online & op locatie)
Utrecht
Online
Examens
➤ Alles
NIMA A
NIMA B
NIMA Basiskennis
NIMA C
Overig
Categorie
➤ Alles
Agile
Bureaus
communicatie
Cutomer Experience
Digital Marketing
Duurzaamheid/MVO
Experience
Financial Service Marketing
Financieel
leiderschap
Marketing Psychologie
Meet en Greet
Meetup
Netwerken
Persoonlijk Effectiviteit
Pricing
Scrum
Social Media
Strategie/positionering
TMC exclusief
Young Professionals
Vakgebied
➤ Alles
accountability
Communicatie
Digital
Eventmanagement
Finance
Marketing
Onderzoek
Personal Skills
Rendement
Sales
Thema
➤ Alles
(Bijna) Gratis
B2B Marketing
Brand Design
Career Booster
Communicatie
Digital Marketing
Diploma-uitreiking
Experience Marketing
Financial Services
Food & Agrimarketing
Internal Branding
Mature Marketing
MEC
Neuromarketing
NQL
Regio Midden
Regio Noord
Regio Noordwest
Regio Oost
Regio Zuid
Regio Zuidwest
Retail Marketing
RM
Sales
SCP
SDP
SMP
Sport
TMC
Wereldmarketeers
Young Professionals
Zorgmarketing
april
Tijd
(Woensdag) 09:30 - 17:00
Locatie
volgt binnenkort
Investering
NIMA Member € 450,– (excl. btw)
Normaal tarief € 650,– (excl. btw)
Nu online en dus €50,- goedkoper!
WORD MEMBER EN BESPAAR
Word member en bespaar € 200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99,- heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je snel in!Event beschrijving
Voice is het snelstgroeiende kanaal ooit. Wereldwijd zijn er al 2,5 miljard devices die voice ondersteunen en in Nederland heeft al meer dan 1,5 miljoen huishoudens een smartspeaker. Als marketeer
Event beschrijving
Voice is het snelstgroeiende kanaal ooit. Wereldwijd zijn er al 2,5 miljard devices die voice ondersteunen en in Nederland heeft al meer dan 1,5 miljoen huishoudens een smartspeaker. Als marketeer is het daarom belangrijk om te begrijpen welke impact voice heeft op merk, organisatie, en kanaalstrategie.
Elke organisatie wil gesprekken met klanten automatiseren via chatbots en voice assistants. Met deze workshop, in samenwerking met Conversation Design Institute, leer je hoe je deze gesprekken ontwerpt en wat daar allemaal bij komt kijken. Hoe is de samenwerking tussen technologie, psychologie, en taal? En hoe kun je zo’n operatie het beste binnen je organisatie beleggen en schalen?
Conversation Design Institute heeft een methode ontwikkeld die inmiddels gebruikt wordt door organisaties als Vodafone, Walmart, JP Morgan, ABN Amro en vele anderen. Het zorgt ervoor dat je als organisatie en klant maximale waarde uit conversational technologie haalt.
Programma
Tijdens deze workshop leer je de basis methode voor conversation design. Dit is de volgende dag direct bruikbaar op de werkvloer. Na afloop begrijp je wat conversation design is en over welke dingen een conversation designer na moet denken om succesvolle chatbots en voice assistants te maken.
We gaan tijdens de workshop aan de slag met het volgende:
- Wat is voice en wat zijn voice assistants? – Iedereen heeft het over voice, maar wat is het nou exact en wat is het verschil tussen voice als technologie, interface of kanaal?
- Hoe identificeer ik relevante use cases? – Voice is een uniek kanaal waarbij de gebruiker vrij kan spreken. Daarom is het lastiger om een goede use-case te vinden die zowel waarde biedt aan de klant als de organisatie. Door middel van een slimme matrix leer je hoe je de juiste use-case voor jouw merk vindt.
- Welke technologie heb ik nodig? – Afhankelijk van de omvang van je voice project heb je verschillende technologieën nodig. je ontvang een overzicht van de mogelijkheden en leert hoeveel budget je nodig hebt voor ieder type project.
- Hoe ziet mijn team eruit? – Succesvolle teams hebben een duidelijke workflow en een team met AI Trainers, Conversation Designers en Conversational Copywriters. We bespreken de verschillen en kenmerken.
- Hoe ontwerp ik voor succes? – Aan de slag met de Conversation Design Institute Workflow! We doorlopen het canvas en gaan aan de slag met Bot Personality, Conversation Design, Sonic Branding, Voice Selection en User Testing.
Wat levert deze workshop je op?
In deze workshop leer je hoe je een conversational project aanpakt. Je haalt meer waarde uit de technologie doordat je leert hoe je er via design en taal mee aan de slag gaat.
Voor wie is deze workshop bedoeld?
Je hoeft geen ervaring met conversation design te hebben, maar enige affiniteit is natuurlijk wel gewenst. Het niveau van deze workshop is HBO+.
AANTAL PE PUNTEN
Organisator
NIMA
Sprekers voor dit event
-
Chantal Hermans
Chantal Hermans
Inbound Marketing Manager
Als bewakers van het conversation design vak, werkt het Conversation Design Institute nauw samen met tech-partners, agentschappen en andere vooraanstaande spelers in de markt. Door deze krachten en expertise te bundelen zijn ze hard op weg om het nummer 1 platform voor conversation design te worden!
Inbound Marketing Manager
-
Hans Hamann
Hans Hamann
Projectmanager
Als bewakers van het conversation design vak, werkt het Conversation Design Institute nauw samen met tech-partners, agentschappen en andere vooraanstaande spelers in de markt. Door deze krachten en expertise te bundelen zijn ze hard op weg om het nummer 1 platform voor conversation design te worden!
Projectmanager
mei
Tijd
(Vrijdag) 09:30 - 17:30
Locatie
volgt binnenkort
Investering
NIMA Member € 250 ,– (excl. btw)
Normaal tarief € 450 ,– (excl. btw)
Inclusief lunch en netwerkborrel
WORD MEMBER EN BESPAAR
Word member en bespaar € 200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99,- heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je nu in!Event beschrijving
The Best of NIMA wil je niet missen! Na het succes van de voorgaande jaren programmeren we The Best of NIMA ook dit jaar weer. Tijdens The Best of NIMA geven
Event beschrijving
The Best of NIMA wil je niet missen!
Na het succes van de voorgaande jaren programmeren we The Best of NIMA ook dit jaar weer. Tijdens The Best of NIMA geven de vijf best beoordeelde sprekers van het afgelopen jaar ieder een presentatie. De sprekers zijn in 2020 beoordeeld met een 8,5 óf hoger en geven een presentatie/inspiratiesessie van elk ongeveer een uur.
Programma
09:00 – 09:30 uur | Ontvangst
09:30 – 09:45 uur | Opening en welkom door NIMA
09:45 – 10:45 uur | Tijs Rotmans – De wondere wereld van pricing management
Heb je de uitkomsten van de CMO Survey van februari 2020 nog op je netvlies staan? Daaruit blijkt dat slechts 21% van de marketing afdelingen de verantwoordelijkheid voor de prijsstrategie draagt. Dat betekent dat 79% van de marketing afdelingen moeite zal hebben om de business te runnen, leidend te zijn bij investeringsbeslissingen of de keuze om merken uit te faseren. Een prijsstrategie draagt er immers zorg voor dat de gecreëerde waarde wordt gekapitaliseerd in de vorm van winst voor de onderneming. Zonder deze verantwoordelijkheid voor de prijsstrategie blijft de afdeling marketing vermoedelijk een kostenpost die de website doet. Mark Ritson verwoordde dit vrij aardig in zijn reactie op de uitkomst: “They are the fucking colouring-in department. If I ask them for pricing advice, they will suggest a cleaner font for the price tags.” Die wondere wereld van Pricing Management is een leuke inhoudelijke introductie tot dit mooie vak die de afdeling marketing weer leidend kan maken in de business.”
10:45 – 11:00 uur | Korte break
11:00 – 12:00 uur | Carmen Philips – Success doesn’t happen by accident – it happens on purpose!
Spelenderwijs gaan we met 23plusone op zoek naar de essentie van jouw purpose en waarom jij ’s morgens opstaat. 23plusone is een laagdrempelig methode waarmee je de rijkheid van (merk)verhalen kunt stimuleren. Het komt voort uit wetenschappelijk onderzoek naar de link tussen wat mensen drijft en gelukkig maakt, en de aantrekkelijkheid van mensen en merken. Maak kennis met de methode tijdens deze sessie, en ontdek hoe je mensen dichterbij kunt brengen en triggeren met jouw eigen uniek verhaal!
12:00 – 12:45 uur | Lunchpauze
12:45 – 13:45 uur | Richard van den Blom – Kraak de LinkedIn Code
Een sessie toegespitst op hoe jij als marketeer voor jezelf, je werkgever, je opdrachtgever het verschil kunt maken met goede content.
Want waar moet goede content aan voldoen? En hoe ziet de ideale post er uit? Deze wegen mee in het succes van jouw post en zijn dus belangrijk voor het algoritme waar LinkedIn op draait. Welke (nieuwe) lessen kunnen we leren uit het algoritme van LinkedIn? Hoe zorg je ervoor dat je je netwerk gebruikt als postbode van je content? Richard neemt je in een uur mee in de meest succesvolle content strategieën.
13:45 – 14:00 uur | Korte break
14:00 – 15:00 uur | Coen Wiers & Ludo Voorn – MarTech, the shiny, sexy stuff!
Marketing technology, marketeers zijn dol op shiny, sexy stuff. Maar hoe houd jij het overzicht en pas jij marketing automation toe in jouw marketingstrategie? Voor elke marketinguitdaging is er wel een systeem die dit proces kan automatiseren en ondersteunen. Die systemen worden dankzij de inzet van artificial intelligence steeds slimmer. In een uur schetsen Ludo en Coen het nieuwe martech-landschap, zodat jij het overzicht hebt en de regie houdt over alle technologie & tooling die op je afkomt.
15:00 – 15:15 uur | Korte break
15:15 – 16:15 uur | Guy van Liemt – Het Rendement van Geluk
Geluk is niet alleen een gevoel, maar ook een rationele afweging. Steeds meer mensen en organisaties zien dat geluk, het welbevinden en de kwaliteit van leven, waardevolle en relevante dimensies zijn voor (organisatie)beleid. Maar hoe krijg je een gelukkige organisatie? Wat is daar het rendement van? En de belangrijke vragen: Wat is de relatie tussen marketing en geluk? En welke rol kun je als markteer hierin hebben?
16:15 – 17:30 uur | Afsluiting en netwerkborrel
We gaan ons uiterste best doen om deze dag fysiek te organiseren conform de geldende maatregelen. Mocht dit niet lukken dan is het mogelijk dat we een digitaal alternatief organiseren.
AANTAL PE PUNTEN
Organisator
NIMA
Sprekers voor dit event
-
Carmen Phillips
Carmen Phillips
Founder van On Purpose Management
Carmen Phillips inspireert mensen om keuzes te maken en resultaten na te streven waarmee ze meer voldoening en werkplezier kunnen beleven. Carmen is van oorsprong Brits, heeft 20+ jaar ervaring als leidinggevende, is verbonden aan Beeckestijn Business School en NIMA en woont met haar gezin in Haarlem.
Founder van On Purpose Management
-
Coen Wiers MSc
Area Lead Customer Relevance – Rabobank
-
Guy van Liemt RM
Guy van Liemt RM
Directeur EHERO & ESAA, eigenaar Van Liemt Marketing
Guy van Liemt RM is bedrijfseconoom en specialist in marketing, branding en marketingcommunicatie. Na internationale stages bij Unilever en Shell heeft Guy in verschillende brand managementfuncties bij Procter & Gamble gewerkt om daarna de stap naar het ondernemerschap te zetten. Als onderdeel hiervan is Guy ook 6 jaar als partner en directeur aan bureauzijde werkzaam geweest. Thans werkt Guy voor een deel als docent-trainer, adviseur en spreker, en voor een deel als executive director bij EHERO (Erasmus Happiness Economics Research Organization), het kennis- en onderzoekscentrum van de Erasmus Universiteit over geluk in een economische context. Guy is als voorzitter van de Internal Branding Company of the Year lid van de NIMA-hoofdjury bij de Dutch Marketing Awards. Daarnaast maakt hij deel uit van het RM College. Samen met Gert Koot schreef hij Marketingcommunicatie in 14 stappen dat eind 2018 werd uitgeroepen tot Marketing Studieboek van het jaar. Guy spreekt frequent over marketing, branding, marketingcommunicatie, zingeving en geluk.
Directeur EHERO & ESAA, eigenaar Van Liemt Marketing
-
Ludo Voorn MM RM
Chapter Lead Marketing Particulieren bij Rabobank
-
Richard van der Blom
Richard van der Blom
Trainer social selling & LinkedIn-expert, social sellingmanager
Richard van der Blom, is LinkedIn-expert en social mediaconsultant, organisator van het 1e LinkedIn congres Benelux, auteur van ‘Social Media Management’ en partner bij Just Connecting BV. Richard is tijdens de workshop LinkedIn beoordeeld met een 9.2! Reacties van deelnemers: enthousiast, veel energie, deskundig, helder en toepasbaar!
Trainer social selling & LinkedIn-expert, social sellingmanager
-
Tijs Rotmans
Tijs Rotmans
Managing Partner bij The Pricing Company
Tijs heeft een master natuurkunde afgerond aan de Universiteit van Leiden. Voordat Tijs in 2008 toetrad tot The Pricing Company was hij werkzaam bij KPN. Hij vervulde daar rollen in de werkvelden operations, (strategische) marketing, business intelligence en pricing. In zijn laatste rol was hij verantwoordelijk voor de pricing in de consumentenmarkt (vaste en mobiele diensten, 4 miljard euro omzet). Naast zijn advieswerk is hij adjunct professor aan de TIAS School for Business and Society. In 2014 en 2019 heeft hij daarvoor de Best Teacher Award ontvangen. Verder inspireert hij marketeers via de Masterclasses Pricing voor NIMA. In 2015, 2016, 2017, 2018 en 2019 behoorde hij met zijn masterclasses tot de 'The Best of NIMA'. Uiteraard is Tijs lid van de Professional Pricing Society in Amerika waar hij zijn peers ontmoet. Als pricing expert leidt hij regelmatig ronde tafels en treedt hij op als gastspreker. Zijn MBTI-profiel is INTJ en de volgende kenmerken passen dan ook goed bij de rollen die hij vervult: strategisch, conceptueel, innovatief en onafhankelijk. Zijn 3 dochters hebben regelmatig profijt van zijn passie voor het vak. Zo hebben ze na de vrijmarkt op Koningsdag steevast de hoogste opbrengst.
Managing Partner bij The Pricing Company