Categorie: Customer Experience
Categorie Customer Experience
Datum
Geplaatst op
Locatie
➤ Alles
Amsterdam
Blended Learning (online & op locatie)
Utrecht
Online
Examens
➤ Alles
NIMA A
NIMA B
NIMA Basiskennis
NIMA C
Overig
Categorie
➤ Alles
Agile
Bureaus
communicatie
Cutomer Experience
Digital Marketing
Duurzaamheid/MVO
Experience
Financial Service Marketing
Financieel
leiderschap
Marketing Psychologie
Meet en Greet
Meetup
Netwerken
Persoonlijk Effectiviteit
Pricing
Scrum
Social Media
Strategie/positionering
TMC exclusief
Young Professionals
Vakgebied
➤ Alles
accountability
Communicatie
Digital
Eventmanagement
Finance
Marketing
Onderzoek
Personal Skills
Rendement
Sales
Thema
➤ Alles
(Bijna) Gratis
B2B Marketing
Brand Design
Career Booster
Communicatie
Digital Marketing
Diploma-uitreiking
Experience Marketing
Financial Services
Food & Agrimarketing
Internal Branding
Mature Marketing
MEC
Neuromarketing
NQL
Regio Midden
Regio Noord
Regio Noordwest
Regio Oost
Regio Zuid
Regio Zuidwest
Retail Marketing
RM
Sales
SCP
SDP
SMP
Sport
TMC
Wereldmarketeers
Young Professionals
Zorgmarketing
maart
Tijd
(Donderdag) 09:30 - 17:00
Locatie
NIMA
Hogehilweg 16, Amsterdam
Investering
NIMA Member € 550 (excl. btw)
Normaal tarief € 750 (excl. btw)
Inclusief het boek ‘Buyer Personas’ van Adele Revella.
WORD MEMBER EN BESPAAR
Word member en bespaar € 200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99,- heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je snel in!Event beschrijving
Wegens succes herhaald in 2021! Hoe krijg je het voor elkaar om de hele organisatie voortdurend vanuit het klantperspectief te laten denken en handelen? En wat levert het op als dat
Event beschrijving
Wegens succes herhaald in 2021!
Hoe krijg je het voor elkaar om de hele organisatie voortdurend vanuit het klantperspectief te laten denken en handelen? En wat levert het op als dat lukt?
NIMA en Persona Company organiseren een inspirerende masterclass over het werken met buyer persona’s. Tijdens deze masterclass gaan we terug naar de basis: de klant. We laten zien hoe je buyer persona’s (voorbeeldklanten) maakt en hoe je deze echt van de grond krijgt door de koppeling te maken met de businessdoelstellingen van de organisatie.
We bespreken mooie, sprekende voorbeelden waar persona’s zijn ingezet om klantgerichtheid in de haarvaten van de organisatie te krijgen. Hierin zijn concrete resultaten behaald op het gebied van innovatie, kanaalmanagement en het bereiken van compleet nieuwe doelgroepen. Naast case studies gaan we vooral veel zelf aan de slag. Er komen echte consumenten op bezoek die we gaan interviewen, we doen een analyse op hun achterliggende behoeften en maken op basis daarvan een campagne. Zo loop je in sneltreinvaart het hele proces van doelstelling tot resultaat van een personatraject door. We bieden een mooie mix aan case studies en werkvormen.
Wat levert de NIMA Masterclass: Buyer Persona’s je op?
Tijdens de masterclass leer je hoe je buyer persona’s maakt en hoe deze sturing geven in het marketingproces. We staan stil bij valkuilen en succesfactoren en verkennen kansen voor je eigen organisatie.
Programma
Theorie en cases
- Buyer persona’s: trucje of krachtig verandermiddel?
- Hoe kom je tot een buyer persona?
- Voorbeelden uit de praktijk (B2C en B2B): toepassing binnen innovatie, campagnes en klantcontact
- Valkuilen en succesfactoren in het gebruik van buyer persona’s
Aan de slag
- Het ontwerpen van buyer persona’s via het 7C-model
- Interviews met echte klanten
- Van observaties naar inzichten
- Campagne-ontwikkeling vanuit buyer persona’s
Wrap-up
- Learnings delen
- Kansen voor je eigen organisatie
- Napraten met een borrel
Ralph geeft je alvast drie tips in de onderstaande video.
AANTAL PE PUNTEN
Organisator
NIMA
Sprekers voor dit event
-
Ralph Poldervaart
Ralph Poldervaart
Founder van de Persona Company & Storydiggers
Ralph zet de boel graag in beweging bij organisaties. Door mensen te raken via verhalen, verbeelding en inlevingsvermogen. Als oprichter van Persona Company (2011) en Storydiggers helpt hij marketingteams zich onder te dompelen in de belevingswereld van verschillende type klanten. In 2015 richtte hij samen met Sander van Duijn StoryDiggers op. Samen helpen ze organisaties de kracht van verhalen in te zetten in communicatie.
Founder van de Persona Company & Storydiggers
juni
Tijd
(Maandag) 09:30 - 17:30
Locatie
NIMA
Hogehilweg 16, Amsterdam
Investering
NIMA Member € 500,– (excl. BTW)
Normaal tarief € 700,– (excl. BTW)
inclusief lunch en het boek ‘Nogal Lange Koekjes of Huisgemaakte luxe roomboterassorti’
WORD MEMBER EN BESPAAR
Word member en bespaar € 200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99,- heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je snel in!Event beschrijving
Wegens succes herhalen we ook in 2021 de workshop copywriting! Exclusieve sessie voor maximaal 16 deelnemers. Beoordeeld met een 8.3! Wat is het? De kleuren van een merk liggen meestal wel vast. Maar soms
Event beschrijving
Wegens succes herhalen we ook in 2021 de workshop copywriting!
Exclusieve sessie voor maximaal 16 deelnemers. Beoordeeld met een 8.3!
Wat is het?
De kleuren van een merk liggen meestal wel vast. Maar soms klinkt een merk als degene die ervoor schrijft. En dat klopt eigenlijk niet. Sterke merken hebben dan ook een duidelijk omschreven tone-of-voice, een verbal identity. Maar hoe kom je tot die toon? En hoe houd je hem vol? In deze workshop krijg je vuistregels voor het schrijven van een goede commerciële tekst en laten we je zien hoe je voor een merk schrijft. Je werkt op deze dag met het boekje ‘Nogal Lange Koekjes of Huisgemaakte luxe roomboterassorti. Zo schrijf je voor een merk’.
“Ik vond het een heel nuttige workshop. Leuk om zowel heel veel voorbeelden van de anderen te horen en ook met je eigen tekst aan de slag te gaan en hier ook direct feedback op te krijgen. Ik vond het echt heel leerzaam.” Inge Bruil – Merin
Voor wie?
Ben je marketeer, zet je posts op Facebook, blog of vlog je voor je merk of heb je veel contact met klanten, omdat je bijvoorbeeld bij de klantenservice of het webcareteam werkt? Dan is deze workshop precies wat je zoekt. Ben je nog niet zo heel lang copywriter of heb je meer ervaring in website- dan merkenbouw? Ook dan heb je veel aan deze dag.
AANTAL PE PUNTEN
Organisator
NIMA
Sprekers voor dit event
-
Daniëlle van Hengst en Willemijn Menken
Daniëlle van Hengst en Willemijn Menken
Copywriters Daniëlle van Hengst en Willemijn Menken kennen elkaar van reclamebureau TBWA, waar ze hebben geschreven voor klanten als Albert Heijn, ING Bank en Beiersdorf. Als freelance copywriter schrijft Willemijn nu voor bureaus en voor merken als Kruidvat en Nuon Vattenfall. Ze geeft workshops copywriting aan studenten en professionals. Daniëlle is afgestudeerd taalkundige en als copywriter verantwoordelijk voor de tone-of-voice van onder meer IKEA. Hun boekje 'Nogal lange koekjes of huisgemaakte roomboterassorti' is door het vakblad Onze Taal uitgeroepen tot 1 van de 4 ‘Mooie taalboeken van 2015’.