Vakgebied: Digital
Vakgebied Digital
Datum
Geplaatst op
Locatie
➤ Alles
Amsterdam
Blended Learning (online & op locatie)
Utrecht
Online
Examens
➤ Alles
NIMA A
NIMA B
NIMA Basiskennis
NIMA C
Overig
Categorie
➤ Alles
Agile
Bureaus
communicatie
Cutomer Experience
Digital Marketing
Duurzaamheid/MVO
Experience
Financial Service Marketing
Financieel
leiderschap
Marketing Psychologie
Meet en Greet
Meetup
Netwerken
Persoonlijk Effectiviteit
Pricing
Scrum
Social Media
Strategie/positionering
TMC exclusief
Young Professionals
Vakgebied
➤ Alles
accountability
Communicatie
Digital
Eventmanagement
Finance
Marketing
Onderzoek
Personal Skills
Rendement
Sales
Thema
➤ Alles
(Bijna) Gratis
B2B Marketing
Brand Design
Career Booster
Communicatie
Digital Marketing
Diploma-uitreiking
Experience Marketing
Financial Services
Food & Agrimarketing
Internal Branding
Mature Marketing
MEC
Neuromarketing
NQL
Regio Midden
Regio Noord
Regio Noordwest
Regio Oost
Regio Zuid
Regio Zuidwest
Retail Marketing
RM
Sales
SCP
SDP
SMP
Sport
TMC
Wereldmarketeers
Young Professionals
Zorgmarketing
maart
Tijd
Het hele jaar (2021)
Investering
Tarief €199,00
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je snel in!Event beschrijving
Inschrijven hele jaar door mogelijk Toets je kennis met het NIMA Basiskennis Online Marketing Examen Aan de slag met online marketing? Bedrijven kunnen tegenwoordig niet meer zonder een online marketing strategie. Hoe
Event beschrijving
Inschrijven hele jaar door mogelijk
Toets je kennis met het NIMA Basiskennis Online Marketing Examen
Aan de slag met online marketing? Bedrijven kunnen tegenwoordig niet meer zonder een online marketing strategie. Hoe ga je deze strategie inrichten? Denk hierbij aan onderwerpen, zoals: social media, SEO (Search Engine Optimization), SEA (Search Engine Advertising), websites en Analytics. De behoeften van je doelgroep zijn hierin erg belangrijk. Voor het NIMA Basiskennis Online Marketing Examen heb je kennis nodig over relevante begrippen, zoals conversie, bereik, funnel, Big Data, content marketing, conversieratio en CTR (click-through rate). Het goed bestuderen van soortgelijke begrippen is belangrijk om situaties in de praktijk te kunnen herkennen en te verklaren. Ook legt de bestudeerde theorie de basis voor de uitvoering van taken als beginnend online marketingprofessional. Het NIMA Basiskennis Online Marketing Examen beoordeelt je basiskennis over online marketing.
NIMA niveau
Het NIMA Basiskennis Online Marketing Diploma staat gelijk aan MBO 4 niveau en EQF level 3-4.
Met dit niveau beschik je over de kennis en vaardigheden om op uitvoerend en ondersteunend niveau binnen marketing te kunnen opereren. Het NIMA basis online marketing diploma vormt hiermee de basis voor een functie als junior online marketeer of online marketing assistent binnen het vakgebied marketing.
Examen
Het NIMA Basiskennis Online Marketing Examen bestaat uit 45 meerkeuzevragen. Je hebt 90 minuten de tijd om deze 45 meerkeuzevragen te beantwoorden.
De onderdelen die aan bod komen in het NIMA Basiskennis Online Marketing Examen zijn:
- Basisbegrippen Online Marketing
- Online Advertising
- Social Media
- Zoekmachinemarketing
- E-mailmarketing
- Websites
- Analytics
Dit examen is van toegevoegde waarde voor iedereen die:
- Zich de basisbegrippen van online marketing eigen wil maken.
- Zich in het online marketing aangrenzende of ondersteunende werkveld bevinden.
- Wil doorstromen naar NIMA A Online Marketing.
Meer weten?
Wil je weten hoe je optimaal voorbereid aan het examen kunt deelnemen? Alle leerstof lees je terug in de NIMA exameneisen.
Praktische informatie
NIMA biedt dit examen digitaal aan. Dit examen kun je elke werkdag doen. Bij de inschrijving kies je de gewenste examendatum en -plaats bij één van de locaties waar NIMA Examens worden afgenomen. Op de website van Lamark vind je een overzicht van de locaties.
Examentijdverlenging en/of aanpassing nodig?
Heb je extra tijd of een aanpassing nodig voor het examen? Dan gaat inschrijven voor het examen per mail.
Stuur een mail naar examens@nima.nl. Geef in deze mail aan voor welk examen jij je wilt inschrijven en stuur een bewijs (dokters- of dyslexieverklaring) mee. Je kunt ook een voorkeursdatum, -tijdstip en locatie aangeven voor deze inschrijving. Deze zijn nog onder voorbehoud vanwege de aanvraag voor een examentijdverlenging en/of aanpassing.
Diploma behaald?
Kom dan naar de NIMA diploma-uitreiking.
Organisator
NIMA
Tijd
Het hele jaar (2021)
Investering
Tarief €275,00
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je snel in!Event beschrijving
NIMA A1 Online Marketing Examen Specialiseren in online marketing? In de NIMA A1 Online Marketing module maak je kennis met verschillende online trends en ontwikkelingen. De behoeften van je doelgroep zijn hierin
Event beschrijving
NIMA A1 Online Marketing Examen
Specialiseren in online marketing? In de NIMA A1 Online Marketing module maak je kennis met verschillende online trends en ontwikkelingen. De behoeften van je doelgroep zijn hierin erg belangrijk. Online Marketing is veel breder dan alleen webshops en e-commerce. Denk daarbij aan Search Engine Optimization, Search Engine Advertising, Social Media, Google Analytics en Google Adwords. Het NIMA A1 Online Marketing Examen toetst je online marketing kennis, zodat deze toegepast kan worden in de praktijk. Dit leer je in het NIMA A2 Online Marketing Examen door middel van een schriftelijke verslaglegging van twee praktische opdrachten en het presenteren daarvan.
NIMA niveau
Het niveau van het NIMA A Online Marketing Diploma is vastgesteld op EQF niveau 4. Dat is vergelijkbaar met minimaal MBO niveau 4 aangevuld met werkervaring of HBO propedeuse niveau. Met dit niveau beschik je over de kennis en vaardigheden om op uitvoerend niveau binnen het domein van online marketing te kunnen opereren.
Examen
Het NIMA A1 Online Marketing Examen duurt 90 minuten. Het examen bestaat uit 45 meerkeuzevragen, waarvan 10 meerkeuzevragen die betrekking hebben op twee minicases.
De onderdelen die aan bod komen in het NIMA A1 Online Marketing examen zijn:
- Basisbegrippen Online Marketing
- Online Marketingfunnel
- Online Advertising
- Social media
- Zoekmachinemarketing
- E-mailmarketing
- Websites
- Contentmarketing
- Analytics
- Data
Meer weten?
Wil je weten hoe je optimaal voorbereid aan het examen kunt deelnemen? Alle leerstof lees je terug in de NIMA exameneisen.
Praktische informatie
NIMA biedt dit examen digitaal aan. Dit examen kun je elke werkdag doen. Bij de inschrijving kies je de gewenste examendatum en -plaats bij één van de locaties waar NIMA Examens worden afgenomen. Op de website van Lamark vind je een overzicht van de locaties.
Examentijdverlenging en/of aanpassing nodig?
Heb je extra tijd of een aanpassing nodig voor het examen? Dan gaat inschrijven voor het examen per mail.
Stuur een mail naar examens@nima.nl. Geef in deze mail aan voor welk examen jij je wilt inschrijven en stuur een bewijs (dokters- of dyslexieverklaring) mee. Je kunt ook een voorkeursdatum, -tijdstip en locatie aangeven voor deze inschrijving. Deze zijn nog onder voorbehoud vanwege de aanvraag voor een examentijdverlenging en/of aanpassing.
Diploma behaald?
Kom dan naar de NIMA Diploma-uitreiking.
Organisator
NIMA
Tijd
Hele maand (maart)
Locatie
Thuis en wanneer jij het wilt
Investering
NIMA ledentarief €175,- excl. btw
Niet-leden tarief €200,- excl. btw
Volledig op eigen tempo en wanneer jij het wilt!
WORD MEMBER EN BESPAAR
Word member! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99,- heb je heel veel voordelen!
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je snel in!Event beschrijving
De basisprincipes van Data Science op eigen tempo volgen? Nu tijdelijk als on demand workshop! Omdat we te maken hebben met een constant groeiende hoeveelheid gestructureerde en ongestructureerde data, neemt de
Event beschrijving
De basisprincipes van Data Science op eigen tempo volgen? Nu tijdelijk als on demand workshop!
Omdat we te maken hebben met een constant groeiende hoeveelheid gestructureerde en ongestructureerde data, neemt de behoefte aan efficiënte data-analyse toe. We analyseren gegevens om consumenten te begrijpen en om effectieve digitale marketingactiviteiten te ontwikkelen.
Voor het analyseren van data wenden bedrijven zich tot experts in data science, die vaak machine learning tools gebruiken. Data scientists bouwen geweldige analysemodellen, maar hebben meestal hulp nodig bij het interpreteren van resultaten en het vertalen ervan naar business aanbevelingen. Dat betekent dat data scientists zich moeten laten leiden door mensen die weten hoe ze business issues en data science-methoden met elkaar kunnen verbinden. Dat is waar jij als marketeer aan de slag gaat omdat jij de link kan leggen. Om een data scientist goed te kunnen briefen, heb je begrip nodig van de methoden en werkzaamheden.
Wat houdt deze workshop in en hoe werkt het?
- We behandelen welke Machine learning methoden er zijn en voor welke marketingvraagstukken deze kunnen worden ingezet
- Je leert begrijpen hoe de uitkomsten van de machine learning methoden worden gevalideerd. Kloppen de uitkomsten en zijn deze logisch?
- Je leert hoe je data science kan toepassen bij een case-study waarbij het begrijpen van de consument cruciaal is:
- Vanuit een marketingvraagstuk een combinatie van meerdere, niet volledige databronnen een briefing op te stellen;
- Het beoordelen van een analysevoorstel;
- Het beoordelen van de analyse-uitkomsten;
- Het vertalen van de uitkomsten naar aanbevelingen en toepassingen binnen de organisatie.
Wil jij op eigen tempo deze workshop volgen? Dat kan nu tijdelijk bij NIMA in samenwerking met The House of Insights! Na inschrijving ontvang je van ons een link met code. Je maakt hiermee een account bij The House of Insights en kunt vervolgens de volledig online workshop volgen. Elke module wordt afgesloten met een kennistoets.
Voor wie is deze workshop?
Ben je betrokken (of ga je betrokken worden) bij digital marketing, e-commerce of marketing binnen je organisatie? Dan is deze workshop geschikt voor jou. Tevens voor professionals die te maken hebben met/beschikking hebben over interne en externe data bronnen en deze willen (laten) exploiteren voor het oplossen van business (marketing) issues. Er is geen IT-kennis vereist en er wordt niet geprogrammeerd.
AANTAL PE PUNTEN
Organisator
NIMA
Sprekers voor dit event
-
Sjoerd Koornstra
Sjoerd Koornstra
Partner - The House of Insights
Sjoerd Koornstra is partner bij The House of Insights, een organisatie die bedrijven helpt hun marktonderzoekfunctie naar een hoger plan te brengen en te prepareren voor de toekomst. Sjoerd heeft een schat aan internationale ervaring in zowel ontwikkelde als opkomende markten. Hij heeft gewerkt op verschillende terreinen gerelateerd aan marktonderzoek waaronder meer dan 30 jaar bij Heineken. Hij is altijd een frontrunner geweest bij het toepassen van nieuwe ontwikkelingen en houdt zich nu onder meer bezig met de implicaties die AI (machine learning, bot applicaties) heeft voor Insights afdelingen.
Partner - The House of Insights
Tijd
(Maandag) 13:30 - 16:45
Locatie
Microsoft Teams
Online
Investering
NIMA Member € 950,– (excl. btw)
Normaal tarief € 1.150,– (excl. btw)
Nu online en dus €50,- goedkoper en inclusief e-books van Les Binet en Peter Field!
WORD MEMBER EN BESPAAR
Word member en bespaar € 200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99,- heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je snel in!Event beschrijving
Wegens succes herhaald! Digital heeft consumentengedrag en dus het marketingvak flink veranderd. Dat heeft het merk als strategisch marketinginstrument niet altijd goed gedaan. Onterecht. Ook in een digitale wereld zijn merken
Event beschrijving
Wegens succes herhaald!
Digital heeft consumentengedrag en dus het marketingvak flink veranderd. Dat heeft het merk als strategisch marketinginstrument niet altijd goed gedaan. Onterecht. Ook in een digitale wereld zijn merken fundamenteel voor het succes en voortbestaan van ondernemingen. Maar hoe werkt merkbouw in een veranderde, digitale wereld en hoe verantwoord je merkinvesteringen aan een kritische directie?
Met deze mastercourse ben je in vijf middagen volledig bij met de laatste inzichten in merkstrategie en merkgroei in een digitale wereld. Daarnaast leer je om ondernemingsdoelen te vertalen naar merkdoelstellingen, waarmee je kunt aantonen hoe het merk bijdraagt aan ondernemingssucces en merkinvesteringen beter kunt verantwoorden.
Programma
Deze online mastercourse bestaat uit vijf middagen. We starten om 13:30 uur start de mastercourse en duurt tot 16:45 uur. Het programma is:
Maandag 8 maart: Merken, merkassociaties en distinctive brand assets
Merken worden gezien als netwerken van merkassociaties. Maar hoe werkt het geheugen eigenlijk en wat betekent dit voor marketing- en communicatiestrategie?
• Hoe werkt het geheugen en wat betekent dat voor het opbouwen van een krachtig merkassociatienetwerk?
• Merkassociaties inventariseren met open associatieonderzoek. Toepassen van het Brand Association Grid.
• Welke merkassets dragen bij aan de herkenning en opvallendheid van het merk? Toepassen van het Distinctive Brand Asset Grid.
Maandag 15 maart: Merkwaarde creëren en aantonen
Waardevolle merken dragen aantoonbaar bij aan het realiseren van financiële en andere ondernemingsdoelstellingen. Maar hoe toon je dat aan voor een kritische directie of board?
• Van ondernemingsdoelen naar merkdoelstellingen. Toepassen van de Marketing Value Chain.
• Hoe zet je een meetsysteem op om het merk te monitoren en welke metrics kies je?
Maandag 22 maart: Strategie voor merkgroei
Over merkgroei bestaan hardnekkige misverstanden. Leer deze middag hoe merken echt groeien en wat marketing, media en creatie effectief maakt.
• Strategieën voor merkgroei en het balanceren van korte termijn sales activatie en lange termijn merkbouw.
• Welk budget moet je investeren voor merkgroei in media en welke media kies je dan?
• Welke creatieve strategieën dragen bij aan merkgroei?
Maandag 29 maart: Innovatie, disruptie en digitale merken
Innovatie is belangrijk voor merkgroei, maar niet alle innovatie draagt bij aan merkgroei. En hoe groeien innovatieve, digitale startups in e-commerce en subscription en hoe houden ze deze groei vast?
• Disruptie kan merken maken of breken. Hoe kunnen nieuwe merken daar gebruik van maken en hoe voorkomen gevestigde merken dat deze marktaandeel afsnoepen?
• Welke typen innovatie dragen bij aan merkgroei en helpt big data daarbij?
• Merk- en groeistrategie van start-ups en scale-ups in e-commerce en subscription.
Maandag 12 april: Merkstrategie en positionering
Deze middag passen we de kennis van de eerste vier middagen toe in een realistische merkcase.
Houdt na aanvang van de mastercourse rekening met enkele uren voorbereidingstijd per week.
Voor wie is deze mastercourse bedoeld?
Deze mastercourse is bedoeld voor senior marketeers, marketing- en brandmanagers en cmo’s die hun strategische vaardigheden in branding willen versterken en makkelijker het gesprek met directie en financieel management willen aangaan over het belang van het merk en merkinvesteringen. De mastercourse is geschikt voor marketeers in alle sectoren.
Cursisten ontvangen bij aanvang van de mastercourse verschillende boeken en onderzoeksrapporten als pdf-bestand. Hieronder ook de boeken van Les Binet en Peter Field over marketing- en media-effectiviteit. Aangeraden wordt om zelfstandig de boeken How Brands Grow van Byron Sharp en Building Distinctive Brand Assets van Jenni Romaniuk aan te schaffen.
Aan de mastercourse kunnen maximaal 16 marketeers deelnemen, schrijf je dus snel in om zeker te zijn van een plek!
AANTAL PE PUNTEN
Organisator
NIMA
Sprekers voor dit event
-
Rob Revet
Rob Revet
Merkstrateeg en interim Merk manager - FNDMNTL
Zelfstandig merkstrateeg en interim merkmanager. Ondersteunt ondernemingen hun merken scherp te positioneren en strak te managen. Adviseert over merkstrategie, merkarchitectuur en merkonderzoek. Begeleidt en coacht ervaren en beginnende merkmanagers.
Merkstrateeg en interim Merk manager - FNDMNTL
Tijd
(Dinsdag) 17:30 - 21:00
Locatie
Online
Investering
NIMA Member € 950 (excl. btw)
Normaal tarief € 1.150 (excl. btw)
Nu online en dus € 50 voordeliger!
WORD MEMBER EN BESPAAR
Word member en bespaar € 200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99,- heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je snel in!Event beschrijving
Iedereen weet inmiddels dat de digitale marketingmix van groot belang is binnen de totale marketingstrategie. Er is echter vaak een tekort aan kennis omtrent de mogelijkheden en het opzetten van
Event beschrijving
Iedereen weet inmiddels dat de digitale marketingmix van groot belang is binnen de totale marketingstrategie. Er is echter vaak een tekort aan kennis omtrent de mogelijkheden en het opzetten van een effectieve digitale marketingstrategie. Door kennis op te doen omtrent alle ontwikkelingen worden de deelnemers in staat om een effectieve digitale marketingstrategie uit te werken.
Veel marketeers hebben moeite om een digitale marketingstrategie te ontwikkelen. Zij lopen tegen de volgende problemen aan:
- Hoe past de digitale marketingstrategie in mijn totale marketingstrategie?
- Hoe kan ik inspelen op mijn offline media?
- Moet ik investeren in branding of juist in performance-kanalen?
- Hoe kan ik deze kanalen optimaal verbinden?
- Welke inzichten uit data kan ik meenemen in mijn digitale strategie?
- Hoe zorg ik ervoor dat ik mijn resultaat op de juiste manier meet?
- Hoe steek ik mijn communicatie effectief in om mijn (online) doelstellingen te bereiken?
Tijdens deze masterclass van vijf avonden komen dit soort vragen uitgebreid aan bod. En gaan we hier een antwoord op vinden.
Programma
Iedere avond starten we vanaf 17.30 uur en omstreeks 21.00 uur sluiten we de avond af.
Dinsdag 9 maart: Introductie digitale marketingstrategie
Een effectieve digitale marketingstrategie begint bij het selecteren en toepassen van het juiste model. Aan de hand van het REAN-model leer je hoe jij gestructureerd een digitale marketingstrategie kan opzetten. Van merkbeleving naar performance. Van branding naar sales. Het REAN-model vormt vervolgens de rode draad door de rest van de cursus.
Dinsdag 16 maart: Jouw digitale customer journey uitwerken
Ook binnen het digitale marketinglandschap staat de customer journey centraal. Data maakt het namelijk mogelijk om alle stappen in de (online) aankoopproces nauwlettend te volgen om zo een profiel op te kunnen maken van jouw doelgroep(en). Vervolgens leer je hoe jij de digitale marketingkanalen hierop aan kan sluiten. Dit geldt voor zowel de branding als performance-marketing.
Dinsdag 23 maart: Jouw performance kanalen effectief inzetten
Nu jouw brandingstrategie staat is het van belang om de merkimpact om te zetten tot harde cijfers. Gedurende de performance sessies leer jij welke performance kanalen beschikbaar zijn en hoe jij deze optimaal kan inzetten om jouw doelstelling te behalen. Ook delen wij hier inzichten in de tooling en mogelijkheden om jouw performance te kunnen meten om zo jouw campagne goed te kunnen evalueren.
Dinsdag 30 maart: Data driven branding
Gedurende deze avond krijg je een stoomcursus ‘data driven branding’. In deze verkorte versie van de Masterclass Data Driven Branding leer je hoe het digitale brandinglandschap eruit ziet, wat de mogelijkheden zijn en hoe jij deze kan inzetten om een brandingstrategie te voeren die aantoonbaar bijdraagt aan jouw performance. Dit in aanvulling op jouw traditionele marketing inzet.
Dinsdag 6 april: Digitale marketing strategie uitwerken
Nu alle kennis in huis is, wordt het tijd om daad bij woord te voegen. Om je alvast op weg te helpen zal deze sessie gericht zijn om gezamenlijk jouw digitale marketingstrategie vorm te geven. Hierin zullen alle learnings vanuit de voorgaande sessies aan bod zullen komen.
Aan het eind van deze mastercourse heb je een houvast ontwikkeld bij het uitdenken van de digitale marketingstrategie, is het duidelijk hoe data effectief kan worden ingezet voor het maken van een jaarplan en heb je kennis over verschillende online branding- en saleskanalen.
Voor wie is deze mastercourse bedoeld?
Marketeers, e-commerce managers, omnichannel managers en/of marketingmanagers.
AANTAL PE PUNTEN
Organisator
NIMA
Sprekers voor dit event
-
Arnold Bax
Digital Strategy Consultant - TrafficBuilders
-
Dennis Reus
Dennis Reus
Digital Advertising Consultant | Display - Trafficbuilders
Dennis is werkzaam bij Traffic Builders als Digital Advertising Consultant Display. Hij houdt het overzicht tussen verschillende complexe display-campagnes en is het aanspreekpunt voor key-accounts en discipline-overstijgende opdrachten.
Digital Advertising Consultant | Display - Trafficbuilders
Tijd
(Donderdag) 10:00 - 15:30
Investering
Gratis
Webinar
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je snel in!Event beschrijving
Overweeg jij om jezelf in 2020 verder te professionaliseren met een NIMA C Opleiding? De training NIMA C in One Day
Event beschrijving
Overweeg jij om jezelf in 2020 verder te professionaliseren met een NIMA C Opleiding? De training NIMA C in One Day is de ideale manier om je in korte tijd te verdiepen in een aantal belangrijke thema’s binnen NIMA C. Na afloop van dit compacte programma weet je wat de voornaamste nieuwe ontwikkelingen in het werkveld zijn. En bovenal: hoe je jouw kennis hierover kunt inzetten om de concurrentiepositie te versterken van de organisatie waar je werkzaam bent.
In de korte en intensieve training NIMA C in One Day onderzoeken we de impact van de snelle technologische ontwikkelingen op het marketingdenken en handelen. Op NIMA C-niveau draait het daarbij om de langere termijn, ofwel op strategisch niveau.
Vragen die centraal staan:
- Is het traditionele marketingplanningsproces in dit online tijdperk nog waardevol?
- Moeten we de theorie van good old Porter en good (very) old Kotler bij het oud vuil zetten?
- Mogen we de bekende leerboeken over strategische marketingplanning van Alsem of Frambach & Nijssen in de oud-papierbak gooien?
- Welke relevante nieuwe theorie is in de afgelopen jaren ontwikkeld? Hoe kunnen we die nieuwe theorie toepassen in onze beroepspraktijk?
Direct rendement
- Je krijgt een handig overzicht van relevante nieuwe marketingtheorieën en –modellen.
- Je krijgt een kijkje in de keuken van NIMA C.
- Je maakt een eerste vertaalslag van de theorie naar jouw organisatie of merk.
- Je legt de basis voor verdere professionalisering als marketingspecialist op senior-niveau.
Kortom: een waardevolle toevoeging voor je dagelijkse werkzaamheden.
Wel is een kleine waarschuwing op zijn plaats: NIMA C in One Day roept zeker ook nieuwe vragen bij je op. Deze dag is daarom ook een prima voorbereiding op de volledige NIMA C Opleiding, waarin we je helpen om jouw uitdagingen op commercieel gebied om te zetten in slim strategisch marketingbeleid.
De trainer
NIMA C in One Day wordt verzorgd door William van Vessem, onze zeer ervaren NIMA C-kerndocent. Deze docent weet wat er tijdens de NIMA C Opleiding van je wordt verwacht en kan goed beoordelen of je op basis van je opleiding en ervaring een goede kans maakt het NIMA C Diploma te behalen.
Het programma
De volgende onderwerpen komen aan de orde:
- Hoe verklaren we het ongelofelijke succes van Nederlandse platforms als Catawiki, Adyen en Booking.com, en van Uber en AirBnB, de roemruchte voorbeelden uit Silicon Valley?
- Waarom doen zij het zoveel beter dan traditionele pipeline bedrijven als Unilever, Heineken of Philips?
- Is het Business Model Canvas een hype? Modieus geklets, of een waardevolle nieuwe manier van denken bij het ontwikkelen van een nieuwe marketingstrategie?
- 10 jaar na uitgave van het bekende boek Blue Ocean Strategy verscheen vorig jaar van dezelfde auteurs ‘Red Ocean Taps’. Wat kunnen we hiermee?
Schrijf je snel in!
NIMA C in One Day vindt online plaats op donderdag 11 maart van 10.00 tot 15.30 uur en wordt gehost vanuit NIMA in Amsterdam.
Organisator
NIMA
Sprekers voor dit event
-
William van Vessem
William van Vessem
NIMA B/C kerndocent
William van Vessem is Directeur/eigenaar Wave Marketing Consultancy. Al bijna 30 jaar actief in het marketingvak als marketingstrateeg met als doel samen met klanten te komen tot een duurzaam concurrentievoordeel.
NIMA B/C kerndocent
Tijd
(Dinsdag) 09:30 - 16:30
Locatie
Microsoft Teams
Online
Investering
NIMA Member € 450 (excl. btw)
Normaal tarief € 650 (excl. btw)
Nu online en dus €50,- goedkoper!
WORD MEMBER EN BESPAAR
Word member en bespaar € 200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99,- heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je snel in!Event beschrijving
Data Science is booming! Omdat we te maken hebben met een constant groeiende hoeveelheid gestructureerde en ongestructureerde data, neemt de behoefte aan efficiënte data-analyse toe. We analyseren gegevens om consumenten
Event beschrijving
Data Science is booming!
Omdat we te maken hebben met een constant groeiende hoeveelheid gestructureerde en ongestructureerde data, neemt de behoefte aan efficiënte data-analyse toe. We analyseren gegevens om consumenten te begrijpen en om effectieve digitale marketingactiviteiten te ontwikkelen.
Voor het analyseren van data wenden bedrijven zich tot experts in data science, die vaak machine learning tools gebruiken. Data scientists bouwen geweldige analysemodellen, maar hebben meestal hulp nodig bij het interpreteren van resultaten en het vertalen ervan naar business aanbevelingen. Dat betekent dat data scientists zich moeten laten leiden door mensen die weten hoe ze business issues en data science-methoden met elkaar kunnen verbinden. Dat is waar jij als marketeer aan de slag gaat omdat jij de link kan leggen. Om een data scientist goed te kunnen briefen, heb je begrip nodig van de methoden en werkzaamheden.
Wat houdt deze workshop in?
- We behandelen welke Machine learning methoden er zijn en voor welke marketingvraagstukken deze kunnen worden ingezet
- Je leert begrijpen hoe de uitkomsten van de machine learning methoden worden gevalideerd. Kloppen de uitkomsten en zijn deze logisch?
- Je leert hoe je data science kan toepassen bij een case-study waarbij het begrijpen van de consument cruciaal is:
- Vanuit een marketingvraagstuk een combinatie van meerdere, niet volledige databronnen een briefing op te stellen;
- Het beoordelen van een analysevoorstel;
- Het beoordelen van de analyse-uitkomsten;
- Het vertalen van de uitkomsten naar aanbevelingen en toepassingen binnen de organisatie.
Voor wie is deze workshop?
Ben je betrokken (of ga je betrokken worden) bij digital marketing, e-commerce of marketing binnen je organisatie? Dan is deze workshop geschikt voor jou. Tevens voor professionals die te maken hebben met/beschikking hebben over interne en externe data bronnen en deze willen (laten) exploiteren voor het oplossen van business (marketing) issues. Er is geen IT-kennis vereist en er wordt niet geprogrammeerd.
AANTAL PE PUNTEN
Organisator
NIMA
Sprekers voor dit event
-
Sjoerd Koornstra
Sjoerd Koornstra
Partner - The House of Insights
Sjoerd Koornstra is partner bij The House of Insights, een organisatie die bedrijven helpt hun marktonderzoekfunctie naar een hoger plan te brengen en te prepareren voor de toekomst. Sjoerd heeft een schat aan internationale ervaring in zowel ontwikkelde als opkomende markten. Hij heeft gewerkt op verschillende terreinen gerelateerd aan marktonderzoek waaronder meer dan 30 jaar bij Heineken. Hij is altijd een frontrunner geweest bij het toepassen van nieuwe ontwikkelingen en houdt zich nu onder meer bezig met de implicaties die AI (machine learning, bot applicaties) heeft voor Insights afdelingen.
Partner - The House of Insights
Tijd
(Maandag) 18:30 - 21:30
Locatie
Microsoft Teams
Online
Investering
NIMA Member € 950 (excl. btw)
Normaal tarief € 1.150 (excl. btw)
Nu online en dus € 50 voordeliger!
WORD MEMBER EN BESPAAR
Word member en bespaar € 200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99,- heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je snel in!Event beschrijving
Wegens succes herhalen we de Mastercourse Digital Marketing in 2021! Digital Marketing Mastercourse Digital Marketing is bijna een pleonasme geworden. Marketing zonder digital is niet meer voor te stellen. Toch zijn er
Event beschrijving
Wegens succes herhalen we de Mastercourse Digital Marketing in 2021!
Digital Marketing Mastercourse
Digital Marketing is bijna een pleonasme geworden. Marketing zonder digital is niet meer voor te stellen. Toch zijn er skills, methoden en aandachtsgebieden die specifiek bepalend zijn voor digital. NIMA organiseert vijf avonden waarbij je in een aantal sessies helemaal up-to-date wordt gebracht over de laatste ontwikkelingen en competenties in dit vakgebied.
De thema’s per avond worden uitgebreid behandeld.
Programma
Om 18.30 uur gaat de sessie online van start en omstreeks 21.30 uur sluiten we de avond af.
Maandag 29 maart: Content door Antal de Waij
Antal de Waij, bestsellerauteur van het boek Content! Zuurstof voor je klanten bespreekt deze avond het strategisch fundament en geeft context aan deze mastercourse. Daarnaast geeft hij je “zuurstof” voor je contentmarketing strategie. Naast handig bruikbare modellen zoals het contentmarketing canvas model praat hij je bij over de belangrijkste contentmarketing trends voor 2021 en geeft hij praktische tips die je de volgende dag al kunt gebruiken voor je eigen contentmarketing activiteiten.
Maandag 12 april: Psychologie door Mischa Coster
Mischa Coster is mediapsycholoog en gespecialiseerd in gedragsbeïnvloeding. Hij vertelt je in deze sessie tot in detail hoe je je content, advies, vraag en calls to action zo overtuigend mogelijk maakt. Hierdoor bereik je meer in termen van gedrag van je doelgroep en dat is uiteindelijk toch wat je wilt! In deze sessie komen de beïnvloedingscategorieën priming, pricing & persuading aan bod. Wetenschappelijk onderbouwd, met voorbeelden uit de (online) marketing praktijk!
Maandag 26 april: Social & Influencers door Kirsten Jassies & Marjolein Bongers
Social
Dat Social belangrijk is wist je al. Maar waar de (verborgen) kansen voor jou als marketeer liggen wellicht niet. Tijdens deze sessie gaan we dieper in op de laatste trends, hoe jij je collega’s meekrijgt om meer en betere content voor social media aan te leveren en hoe social media bijdraagt aan jouw overall digital marketing strategie.
Influencers
Influencers dragen bij aan het versterken van merkbekendheid, groei van gebruikers, aankoopbereidheid, downloads en directe verkopen. Influencermarketing is here to stay, ondanks alle negatieve berichten in media de afgelopen jaren. Wat je nu precies betaald aan een influencer en wat het je oplevert staat nog altijd ter discussie, terwijl het voor een groot deel meetbaar gemaakt kan worden. In de sessie bespreken we aan de hand van goede en minder goede voorbeelden hoe je de juiste influencers vindt en inzet voor de bekendheid van jouw merk of bedrijf. En wat het je kost en oplevert.
Maandag 10 mei: Advertising door Peter Minkjan
Peter Minkjan is social video strateeg met ruime kennis van online advertising op meerdere platformen. In deze sessie legt hij haarfijn uit hoe je effectief kan adverteren op Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn en Twitter. Wat zijn de sterke en zwakke punten van ieder netwerk en hoe verschillen ze van elkaar in targeting en advertentieformaten? Naast de laatste ontwikkelingen en toekomstige trends is er ook ruim aandacht voor praktische tips, tools en voorbeelden. Na deze sessie ben je helemaal op de hoogte en in staat om gelijk meer resultaat uit jouw campagnes te halen.
Maandag 17 mei: Data en testen door Wilbert Pot
Wilbert is digitaal strateeg en helpt al ruim 15 jaar organisaties om met data beter inzicht te krijgen in gebruikerservaring. Hij ondersteunt hen data gedreven beslissingen te maken hoe klanten online beter van dienst te zijn en zo groei in conversie en bedrijfsresultaat te optimaliseren. In deze sessie bespreekt hij, doorspekt met praktijkvoorbeelden, hoe je vanuit data een betere doorvertaling maakt naar evidence-based marketing tactieken en met experimenten strategische groei realiseert.
Wil je je vakkennis en vaardigheden in Digital Marketing verder verdiepen? Kijk dan hier voor meer informatie over NIMA Opleidingen in Digital Marketing. Deze worden afgesloten met een NIMA Diploma.
AANTAL PE PUNTEN
Organisator
NIMA
Sprekers voor dit event
-
Antal de Waij
Antal de Waij
Directeur Engagement Media
Na ruim 12 jaar bij multinationale internetondernemingen gewerkt te hebben, is Antal in 2009 Engagement Media gestart. Een bureau voor contentmarketing, sociale business en community management. Hij helpt organisaties met de implementatie van social business, social media & contentmarketing. Zijn publicaties gaan over de impact van sociale technologie op organisaties, engagement marketing, social business, de deeleconomie, communitymanagement en contentmarketing.
Directeur Engagement Media
-
Kirsten Jassies
Kirsten Jassies
Social Content Strateeg
Kirsten Jassies (JustK ) coacht individuen en groepen/afdelingen op gebied van contentstrategie en contentcreatie voor sites, blogs en social media. Wat is goede content voor jouw doelgroep, en op welk kanaal kun jij je doelen het beste behalen? Daarnaast stelt ze ook content strategieën op voor merken en geeft ze trainingen en workshops.
Social Content Strateeg
-
Marjolein Bongers
Marjolein Bongers
Eigenaar - House of Social Media
Marjolein Bongers is een zeer ervaren LinkedIn trainer- en spreker en auteur van de bestseller LinkedIn Power -Ontdek de Superkracht van LinkedIn-. Marjolein is officieel ambassadeur van LinkedIn Benelux en is sinds 2010 eigenaresse van House of Social Media.
Eigenaar - House of Social Media
-
Mischa Coster
Mischa Coster
Chief Psychology Officer - Grey Matters
Mischa Coster is zelfstandig mediapsycholoog. Hij helpt klanten en relaties bij het benutten en herkennen van sociaalpsychologische media- en beïnvloedingstechnieken bij de strategievorming en uitvoering van hun marketingactiviteiten. Hij richt zich op vraagstukken, op het raakvlak van online media, psychologie, techniek en gedragsverandering.
Chief Psychology Officer - Grey Matters
-
Peter Minkjan
Peter Minkjan
Social Media Strategist - 5PM
Peter Minkjan is zijn werkzame carrière tien jaar geleden begonnen als zoekmachinemarketingconsultant. Enkele jaren later was hij een van de eersten in Nederland die zich specialiseerde in Facebook-marketing en hielp hij partijen als de Bijenkorf en RTL met hun social mediastrategie. Sinds 2018 heeft hij YouTube als focus en is hij mede-oprichter van 5PM. Een YouTube Strategy & Services agency dat uitgevers en merken helpt om YouTube succesvol in te zetten. 5PM zorgt voor meer views, kijktijd, advertentieomzet, leads en conversies. Dit doet het bureau door hun klanten te helpen met hun content-, distributie- en conversiestrategie, de bestaande content te optimaliseren en slim te distribueren, en op basis van data-gedreven-inzichten content te ontwikkelen.
Social Media Strategist - 5PM
-
Wilbert Pot
Wilbert Pot
Eigenaar en Online Business Strateeg / Optimalisatie Expert bij The Next Steps
Wilbert is digitaal strateeg en helpt al ruim 15 jaar organisaties om met data beter inzicht te krijgen in gebruikerservaring. Hij ondersteunt hen datagedreven beslissingen te maken hoe klanten online beter van dienst te zijn en zo groei in conversie en bedrijfsresultaat te optimaliseren. In deze sessie bespreekt hij doorspekt met praktijkvoorbeelden hoe je vanuit data een betere doorvertaling maakt naar evidence-based marketing tactieken en met experimenten strategische groei realiseert.
Eigenaar en Online Business Strateeg / Optimalisatie Expert bij The Next Steps
april
Tijd
Het hele jaar (2021)
Investering
Tarief €199,00
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je snel in!Event beschrijving
Inschrijven hele jaar door mogelijk Toets je kennis met het NIMA Basiskennis Online Marketing Examen Aan de slag met online marketing? Bedrijven kunnen tegenwoordig niet meer zonder een online marketing strategie. Hoe
Event beschrijving
Inschrijven hele jaar door mogelijk
Toets je kennis met het NIMA Basiskennis Online Marketing Examen
Aan de slag met online marketing? Bedrijven kunnen tegenwoordig niet meer zonder een online marketing strategie. Hoe ga je deze strategie inrichten? Denk hierbij aan onderwerpen, zoals: social media, SEO (Search Engine Optimization), SEA (Search Engine Advertising), websites en Analytics. De behoeften van je doelgroep zijn hierin erg belangrijk. Voor het NIMA Basiskennis Online Marketing Examen heb je kennis nodig over relevante begrippen, zoals conversie, bereik, funnel, Big Data, content marketing, conversieratio en CTR (click-through rate). Het goed bestuderen van soortgelijke begrippen is belangrijk om situaties in de praktijk te kunnen herkennen en te verklaren. Ook legt de bestudeerde theorie de basis voor de uitvoering van taken als beginnend online marketingprofessional. Het NIMA Basiskennis Online Marketing Examen beoordeelt je basiskennis over online marketing.
NIMA niveau
Het NIMA Basiskennis Online Marketing Diploma staat gelijk aan MBO 4 niveau en EQF level 3-4.
Met dit niveau beschik je over de kennis en vaardigheden om op uitvoerend en ondersteunend niveau binnen marketing te kunnen opereren. Het NIMA basis online marketing diploma vormt hiermee de basis voor een functie als junior online marketeer of online marketing assistent binnen het vakgebied marketing.
Examen
Het NIMA Basiskennis Online Marketing Examen bestaat uit 45 meerkeuzevragen. Je hebt 90 minuten de tijd om deze 45 meerkeuzevragen te beantwoorden.
De onderdelen die aan bod komen in het NIMA Basiskennis Online Marketing Examen zijn:
- Basisbegrippen Online Marketing
- Online Advertising
- Social Media
- Zoekmachinemarketing
- E-mailmarketing
- Websites
- Analytics
Dit examen is van toegevoegde waarde voor iedereen die:
- Zich de basisbegrippen van online marketing eigen wil maken.
- Zich in het online marketing aangrenzende of ondersteunende werkveld bevinden.
- Wil doorstromen naar NIMA A Online Marketing.
Meer weten?
Wil je weten hoe je optimaal voorbereid aan het examen kunt deelnemen? Alle leerstof lees je terug in de NIMA exameneisen.
Praktische informatie
NIMA biedt dit examen digitaal aan. Dit examen kun je elke werkdag doen. Bij de inschrijving kies je de gewenste examendatum en -plaats bij één van de locaties waar NIMA Examens worden afgenomen. Op de website van Lamark vind je een overzicht van de locaties.
Examentijdverlenging en/of aanpassing nodig?
Heb je extra tijd of een aanpassing nodig voor het examen? Dan gaat inschrijven voor het examen per mail.
Stuur een mail naar examens@nima.nl. Geef in deze mail aan voor welk examen jij je wilt inschrijven en stuur een bewijs (dokters- of dyslexieverklaring) mee. Je kunt ook een voorkeursdatum, -tijdstip en locatie aangeven voor deze inschrijving. Deze zijn nog onder voorbehoud vanwege de aanvraag voor een examentijdverlenging en/of aanpassing.
Diploma behaald?
Kom dan naar de NIMA diploma-uitreiking.
Organisator
NIMA
Tijd
Het hele jaar (2021)
Investering
Tarief €275,00
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je snel in!Event beschrijving
NIMA A1 Online Marketing Examen Specialiseren in online marketing? In de NIMA A1 Online Marketing module maak je kennis met verschillende online trends en ontwikkelingen. De behoeften van je doelgroep zijn hierin
Event beschrijving
NIMA A1 Online Marketing Examen
Specialiseren in online marketing? In de NIMA A1 Online Marketing module maak je kennis met verschillende online trends en ontwikkelingen. De behoeften van je doelgroep zijn hierin erg belangrijk. Online Marketing is veel breder dan alleen webshops en e-commerce. Denk daarbij aan Search Engine Optimization, Search Engine Advertising, Social Media, Google Analytics en Google Adwords. Het NIMA A1 Online Marketing Examen toetst je online marketing kennis, zodat deze toegepast kan worden in de praktijk. Dit leer je in het NIMA A2 Online Marketing Examen door middel van een schriftelijke verslaglegging van twee praktische opdrachten en het presenteren daarvan.
NIMA niveau
Het niveau van het NIMA A Online Marketing Diploma is vastgesteld op EQF niveau 4. Dat is vergelijkbaar met minimaal MBO niveau 4 aangevuld met werkervaring of HBO propedeuse niveau. Met dit niveau beschik je over de kennis en vaardigheden om op uitvoerend niveau binnen het domein van online marketing te kunnen opereren.
Examen
Het NIMA A1 Online Marketing Examen duurt 90 minuten. Het examen bestaat uit 45 meerkeuzevragen, waarvan 10 meerkeuzevragen die betrekking hebben op twee minicases.
De onderdelen die aan bod komen in het NIMA A1 Online Marketing examen zijn:
- Basisbegrippen Online Marketing
- Online Marketingfunnel
- Online Advertising
- Social media
- Zoekmachinemarketing
- E-mailmarketing
- Websites
- Contentmarketing
- Analytics
- Data
Meer weten?
Wil je weten hoe je optimaal voorbereid aan het examen kunt deelnemen? Alle leerstof lees je terug in de NIMA exameneisen.
Praktische informatie
NIMA biedt dit examen digitaal aan. Dit examen kun je elke werkdag doen. Bij de inschrijving kies je de gewenste examendatum en -plaats bij één van de locaties waar NIMA Examens worden afgenomen. Op de website van Lamark vind je een overzicht van de locaties.
Examentijdverlenging en/of aanpassing nodig?
Heb je extra tijd of een aanpassing nodig voor het examen? Dan gaat inschrijven voor het examen per mail.
Stuur een mail naar examens@nima.nl. Geef in deze mail aan voor welk examen jij je wilt inschrijven en stuur een bewijs (dokters- of dyslexieverklaring) mee. Je kunt ook een voorkeursdatum, -tijdstip en locatie aangeven voor deze inschrijving. Deze zijn nog onder voorbehoud vanwege de aanvraag voor een examentijdverlenging en/of aanpassing.
Diploma behaald?
Kom dan naar de NIMA Diploma-uitreiking.
Organisator
NIMA
Tijd
(Dinsdag) 00:00 - 23:59
Locatie
NIMA
Hogehilweg 16, Amsterdam
Investering
Tarief €525,00
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je snel in!Event beschrijving
Inschrijven mogelijk tot 23 maart 2021 NIMA B2 Digital Marketing Examen Heb jij de ambitie om Marketing Manager te worden? Met een NIMA B Marketing Diploma kan dat. Dit diploma bestaat uit
Event beschrijving
Inschrijven mogelijk tot 23 maart 2021
NIMA B2 Digital Marketing Examen
Heb jij de ambitie om Marketing Manager te worden? Met een NIMA B Marketing Diploma kan dat. Dit diploma bestaat uit 2 modules: NIMA B1 en B2. Het NIMA B2 Digital Marketing Examen toetst je digitale marketing kennis, vaardigheden en competenties die nodig zijn om op marketingmanagement niveau (inrichten en richten) te functioneren. De NIMA B2 Digital Marketing module bouwt voort op de NIMA B1 Marketing module. Hierbij wordt er vanuit gegaan dat je de leerstof van NIMA B1 Marketing kent.
NIMA niveau
Het NIMA B diploma staat gelijk aan HBO niveau met werkervaring en EQF level 6. Het NIMA B Digital Marketing diploma vormt de basis voor een functie als digital marketing manager, productmanager, brandmanager, maar ook als marktonderzoeker of accountmanager.
Kenmerken van een NIMA B gediplomeerde zijn:
- Intuïtie gepaard gaande met rationeel denken en handelen;
- Kritisch zelfstandig opereren;
- Timemanagement;
- Vaardig communiceren;
- Contacten leggen;
- Kennis met betrekking tot concepten, theorieën en vaardigheden aangaande de toepassing ervan.
Een NIMA B Marketeer is in staat op uitvoerend niveau op juiste wijze in te spelen op nieuwe ontwikkelingen. Hij dient daarbij creatief en kritisch, zelfstandig te kunnen opereren en kan als zodanig zichzelf ‘managen’.
Examen
Het NIMA B2 Digital Marketing examen bestaat uit het schrijven van een operationeel marketingplan over een relevant Digital Marketing onderwerp. Centraal in dit plan staat de invloed van digitalisering op strategisch denken en functioneren van de organisatie. Het plan mag minimaal 10 tot maximaal 15 getypte pagina’s bevatten, aangevuld met maximaal 5 pagina’s bijlagen.
Vervolgens presenteer je jouw operationeel marketingplan aan twee NIMA Examinatoren, en volgt een interview met jou als examenkandidaat. Het mondelinge NIMA B2 Digital Marketing examen duurt 60 minuten. Door dit mondelinge examen krijgen wij inzicht in jouw competenties en het niveau van je competentie(s). Tevens toetsen we of je in staat bent het ingeleverde operationele plan in een breder perspectief te plaatsen.
De richtlijn voor de totale tijdsbelasting van de NIMA B2 module is ongeveer 160 uur.
Het plan kun je tot en met 23 maart 2021 digitaal inleveren bij NIMA via examens@nima.nl. Samen met het plan dien je de ‘Verklaring eigen werk’ ingevuld en ondertekend in te leveren.
Het behoort tot de mogelijkheden het plan en/of het examen in het Engels te doen. Wanneer de kandidaat hiervan gebruik wil maken dient dit aangegeven te worden per email bij inschrijving voor het examen. Het mondelinge examen zal echter wel in de Nederlandse taal worden afgenomen.
Meer weten?
Wil je weten hoe je optimaal voorbereid aan het examen kunt deelnemen? Alle leerstof lees je terug in de NIMA exameneisen.
Praktische informatie
Ongeveer 2 weken voorafgaand aan het examen ontvang je per e-mail een examenoproep.
Let op: mondelinge examens worden altijd aangegeven met een vanaf-datum. Dit betekent dat er meerdere dagen in die week NIMA Examens worden afgenomen. Heb je een voorkeur voor een examendag in de betreffende week? Stuur een email naar examens@nima.nl met jouw voorkeursdag, wij doen ons uiterste best om aan je verzoek te voldoen. Echter kunnen hier geen garanties op afgegeven worden.
Diploma behaald?
Kom dan naar de NIMA diploma-uitreiking.
Organisator
NIMA
Tijd
(Dinsdag) 00:00 - 23:59
Locatie
NIMA
Hogehilweg 16, Amsterdam
Investering
Tarief € 399,-
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je snel in!Event beschrijving
Inschrijven mogelijk tot 23 maart 2021 NIMA A2 Online Marketing Examen toetst jouw online marketing kennis Specialiseren in online marketing? In de NIMA A1 Online Marketing module heb je al kennis gemaakt
Event beschrijving
Inschrijven mogelijk tot 23 maart 2021
NIMA A2 Online Marketing Examen toetst jouw online marketing kennis
Specialiseren in online marketing? In de NIMA A1 Online Marketing module heb je al kennis gemaakt met verschillende online trends en ontwikkelingen. Het online gedrag van mensen verandert voortdurend. Dit gedrag en de herkomst van de bezoekers op je website, wordt gemeten met Google Analytics. Het NIMA A2 Online Marketing Examen toetst de analyse van de statistieken van je website. Daarnaast ben je in staat om een plan van aanpak te schrijven over één van de volgende onderwerpen: zoekmachinemarketing, online advertising, social media of e-mailmarketing. Met een presentatie onderbouw je het geschreven marketingplan. Het NIMA A2 Online Marketing Examen toetst je online marketing kennis en vaardigheden om op uitvoerend niveau aan de slag te kunnen binnen het vakgebied online marketing.
NIMA niveau
Het NIMA A diploma is vergelijkbaar met HBO Propedeuse niveau en EQF level 4-5.
Met dit niveau beschik je over de kennis, vaardigheden en compententies om op uitvoerend niveau binnen marketing te kunnen opereren. Het NIMA A Online Marketing diploma vormt hiermee de basis voor een functie als marketing medewerker.
Als NIMA A Online Marketing zijn dit je belangrijkste kerntaken:
- Assisteren van de marketing manager;
- Betrokken bij de (online) marketingplanning;
- Betrokken bij commerciële activiteiten;
- Beheren van informatie en data;
- Onderhouden van contacten en relaties;
- Uitvoeren marktonderzoek;
- Organiseren evenementen.
Examen
Het NIMA A2 Online Marketing examen bestaat uit het uitvoeren en de schriftelijke verslaglegging van twee praktische opdrachten. Vervolgens presenteer je de praktische opdrachten voor twee NIMA Examinatoren, en volgt een interview met jou als examenkandidaat. Het mondelinge NIMA A2 Online Marketing examen duurt 60 minuten. Door dit mondelinge examen krijgen wij inzicht in jouw competenties en het niveau van je competentie(s). Het verslag mag minimaal 10 tot maximaal 15 getypte pagina’s bevatten, aangevuld met maximaal 5 pagina’s bijlagen.
Het plan kun je tot en met 23 maart 2021 digitaal inleveren bij NIMA via examens@nima.nl. Samen met het plan dien je de ‘Verklaring eigen werk’ ingevuld en ondertekend in te leveren.
Het behoort tot de mogelijkheden het plan en/of het examen in het Engels te doen. Wanneer de kandidaat hiervan gebruik wil maken dient dit aangegeven te worden per email bij inschrijving voor het examen. Het mondelinge examen zal echter wel in de Nederlandse taal worden afgenomen.
Meer weten?
Wil je weten hoe je optimaal voorbereid aan het examen kunt deelnemen? Alle leerstof lees je terug in de NIMA exameneisen.
Praktische informatie
Ongeveer 2 weken voorafgaand aan het examen ontvang je per e-mail een examenoproep.
Let op: mondelinge examens worden altijd aangegeven met een vanaf-datum. Dit betekent dat er meerdere dagen in die week NIMA Examens worden afgenomen. Heb je een voorkeur voor een examendag in de betreffende week? Stuur een email naar examens@nima.nl met jouw voorkeursdag, wij doen ons uiterste best om aan je verzoek te voldoen. Echter kunnen hier geen garanties op afgegeven worden.
Diploma behaald?
Kom dan naar de NIMA diploma-uitreiking.
Organisator
NIMA
mei
Tijd
Het hele jaar (2021)
Investering
Tarief €199,00
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je snel in!Event beschrijving
Inschrijven hele jaar door mogelijk Toets je kennis met het NIMA Basiskennis Online Marketing Examen Aan de slag met online marketing? Bedrijven kunnen tegenwoordig niet meer zonder een online marketing strategie. Hoe
Event beschrijving
Inschrijven hele jaar door mogelijk
Toets je kennis met het NIMA Basiskennis Online Marketing Examen
Aan de slag met online marketing? Bedrijven kunnen tegenwoordig niet meer zonder een online marketing strategie. Hoe ga je deze strategie inrichten? Denk hierbij aan onderwerpen, zoals: social media, SEO (Search Engine Optimization), SEA (Search Engine Advertising), websites en Analytics. De behoeften van je doelgroep zijn hierin erg belangrijk. Voor het NIMA Basiskennis Online Marketing Examen heb je kennis nodig over relevante begrippen, zoals conversie, bereik, funnel, Big Data, content marketing, conversieratio en CTR (click-through rate). Het goed bestuderen van soortgelijke begrippen is belangrijk om situaties in de praktijk te kunnen herkennen en te verklaren. Ook legt de bestudeerde theorie de basis voor de uitvoering van taken als beginnend online marketingprofessional. Het NIMA Basiskennis Online Marketing Examen beoordeelt je basiskennis over online marketing.
NIMA niveau
Het NIMA Basiskennis Online Marketing Diploma staat gelijk aan MBO 4 niveau en EQF level 3-4.
Met dit niveau beschik je over de kennis en vaardigheden om op uitvoerend en ondersteunend niveau binnen marketing te kunnen opereren. Het NIMA basis online marketing diploma vormt hiermee de basis voor een functie als junior online marketeer of online marketing assistent binnen het vakgebied marketing.
Examen
Het NIMA Basiskennis Online Marketing Examen bestaat uit 45 meerkeuzevragen. Je hebt 90 minuten de tijd om deze 45 meerkeuzevragen te beantwoorden.
De onderdelen die aan bod komen in het NIMA Basiskennis Online Marketing Examen zijn:
- Basisbegrippen Online Marketing
- Online Advertising
- Social Media
- Zoekmachinemarketing
- E-mailmarketing
- Websites
- Analytics
Dit examen is van toegevoegde waarde voor iedereen die:
- Zich de basisbegrippen van online marketing eigen wil maken.
- Zich in het online marketing aangrenzende of ondersteunende werkveld bevinden.
- Wil doorstromen naar NIMA A Online Marketing.
Meer weten?
Wil je weten hoe je optimaal voorbereid aan het examen kunt deelnemen? Alle leerstof lees je terug in de NIMA exameneisen.
Praktische informatie
NIMA biedt dit examen digitaal aan. Dit examen kun je elke werkdag doen. Bij de inschrijving kies je de gewenste examendatum en -plaats bij één van de locaties waar NIMA Examens worden afgenomen. Op de website van Lamark vind je een overzicht van de locaties.
Examentijdverlenging en/of aanpassing nodig?
Heb je extra tijd of een aanpassing nodig voor het examen? Dan gaat inschrijven voor het examen per mail.
Stuur een mail naar examens@nima.nl. Geef in deze mail aan voor welk examen jij je wilt inschrijven en stuur een bewijs (dokters- of dyslexieverklaring) mee. Je kunt ook een voorkeursdatum, -tijdstip en locatie aangeven voor deze inschrijving. Deze zijn nog onder voorbehoud vanwege de aanvraag voor een examentijdverlenging en/of aanpassing.
Diploma behaald?
Kom dan naar de NIMA diploma-uitreiking.
Organisator
NIMA
Tijd
Het hele jaar (2021)
Investering
Tarief €275,00
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je snel in!Event beschrijving
NIMA A1 Online Marketing Examen Specialiseren in online marketing? In de NIMA A1 Online Marketing module maak je kennis met verschillende online trends en ontwikkelingen. De behoeften van je doelgroep zijn hierin
Event beschrijving
NIMA A1 Online Marketing Examen
Specialiseren in online marketing? In de NIMA A1 Online Marketing module maak je kennis met verschillende online trends en ontwikkelingen. De behoeften van je doelgroep zijn hierin erg belangrijk. Online Marketing is veel breder dan alleen webshops en e-commerce. Denk daarbij aan Search Engine Optimization, Search Engine Advertising, Social Media, Google Analytics en Google Adwords. Het NIMA A1 Online Marketing Examen toetst je online marketing kennis, zodat deze toegepast kan worden in de praktijk. Dit leer je in het NIMA A2 Online Marketing Examen door middel van een schriftelijke verslaglegging van twee praktische opdrachten en het presenteren daarvan.
NIMA niveau
Het niveau van het NIMA A Online Marketing Diploma is vastgesteld op EQF niveau 4. Dat is vergelijkbaar met minimaal MBO niveau 4 aangevuld met werkervaring of HBO propedeuse niveau. Met dit niveau beschik je over de kennis en vaardigheden om op uitvoerend niveau binnen het domein van online marketing te kunnen opereren.
Examen
Het NIMA A1 Online Marketing Examen duurt 90 minuten. Het examen bestaat uit 45 meerkeuzevragen, waarvan 10 meerkeuzevragen die betrekking hebben op twee minicases.
De onderdelen die aan bod komen in het NIMA A1 Online Marketing examen zijn:
- Basisbegrippen Online Marketing
- Online Marketingfunnel
- Online Advertising
- Social media
- Zoekmachinemarketing
- E-mailmarketing
- Websites
- Contentmarketing
- Analytics
- Data
Meer weten?
Wil je weten hoe je optimaal voorbereid aan het examen kunt deelnemen? Alle leerstof lees je terug in de NIMA exameneisen.
Praktische informatie
NIMA biedt dit examen digitaal aan. Dit examen kun je elke werkdag doen. Bij de inschrijving kies je de gewenste examendatum en -plaats bij één van de locaties waar NIMA Examens worden afgenomen. Op de website van Lamark vind je een overzicht van de locaties.
Examentijdverlenging en/of aanpassing nodig?
Heb je extra tijd of een aanpassing nodig voor het examen? Dan gaat inschrijven voor het examen per mail.
Stuur een mail naar examens@nima.nl. Geef in deze mail aan voor welk examen jij je wilt inschrijven en stuur een bewijs (dokters- of dyslexieverklaring) mee. Je kunt ook een voorkeursdatum, -tijdstip en locatie aangeven voor deze inschrijving. Deze zijn nog onder voorbehoud vanwege de aanvraag voor een examentijdverlenging en/of aanpassing.
Diploma behaald?
Kom dan naar de NIMA Diploma-uitreiking.
Organisator
NIMA
juni
Tijd
Het hele jaar (2021)
Investering
Tarief €199,00
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je snel in!Event beschrijving
Inschrijven hele jaar door mogelijk Toets je kennis met het NIMA Basiskennis Online Marketing Examen Aan de slag met online marketing? Bedrijven kunnen tegenwoordig niet meer zonder een online marketing strategie. Hoe
Event beschrijving
Inschrijven hele jaar door mogelijk
Toets je kennis met het NIMA Basiskennis Online Marketing Examen
Aan de slag met online marketing? Bedrijven kunnen tegenwoordig niet meer zonder een online marketing strategie. Hoe ga je deze strategie inrichten? Denk hierbij aan onderwerpen, zoals: social media, SEO (Search Engine Optimization), SEA (Search Engine Advertising), websites en Analytics. De behoeften van je doelgroep zijn hierin erg belangrijk. Voor het NIMA Basiskennis Online Marketing Examen heb je kennis nodig over relevante begrippen, zoals conversie, bereik, funnel, Big Data, content marketing, conversieratio en CTR (click-through rate). Het goed bestuderen van soortgelijke begrippen is belangrijk om situaties in de praktijk te kunnen herkennen en te verklaren. Ook legt de bestudeerde theorie de basis voor de uitvoering van taken als beginnend online marketingprofessional. Het NIMA Basiskennis Online Marketing Examen beoordeelt je basiskennis over online marketing.
NIMA niveau
Het NIMA Basiskennis Online Marketing Diploma staat gelijk aan MBO 4 niveau en EQF level 3-4.
Met dit niveau beschik je over de kennis en vaardigheden om op uitvoerend en ondersteunend niveau binnen marketing te kunnen opereren. Het NIMA basis online marketing diploma vormt hiermee de basis voor een functie als junior online marketeer of online marketing assistent binnen het vakgebied marketing.
Examen
Het NIMA Basiskennis Online Marketing Examen bestaat uit 45 meerkeuzevragen. Je hebt 90 minuten de tijd om deze 45 meerkeuzevragen te beantwoorden.
De onderdelen die aan bod komen in het NIMA Basiskennis Online Marketing Examen zijn:
- Basisbegrippen Online Marketing
- Online Advertising
- Social Media
- Zoekmachinemarketing
- E-mailmarketing
- Websites
- Analytics
Dit examen is van toegevoegde waarde voor iedereen die:
- Zich de basisbegrippen van online marketing eigen wil maken.
- Zich in het online marketing aangrenzende of ondersteunende werkveld bevinden.
- Wil doorstromen naar NIMA A Online Marketing.
Meer weten?
Wil je weten hoe je optimaal voorbereid aan het examen kunt deelnemen? Alle leerstof lees je terug in de NIMA exameneisen.
Praktische informatie
NIMA biedt dit examen digitaal aan. Dit examen kun je elke werkdag doen. Bij de inschrijving kies je de gewenste examendatum en -plaats bij één van de locaties waar NIMA Examens worden afgenomen. Op de website van Lamark vind je een overzicht van de locaties.
Examentijdverlenging en/of aanpassing nodig?
Heb je extra tijd of een aanpassing nodig voor het examen? Dan gaat inschrijven voor het examen per mail.
Stuur een mail naar examens@nima.nl. Geef in deze mail aan voor welk examen jij je wilt inschrijven en stuur een bewijs (dokters- of dyslexieverklaring) mee. Je kunt ook een voorkeursdatum, -tijdstip en locatie aangeven voor deze inschrijving. Deze zijn nog onder voorbehoud vanwege de aanvraag voor een examentijdverlenging en/of aanpassing.
Diploma behaald?
Kom dan naar de NIMA diploma-uitreiking.
Organisator
NIMA
Tijd
Het hele jaar (2021)
Investering
Tarief €275,00
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je snel in!Event beschrijving
NIMA A1 Online Marketing Examen Specialiseren in online marketing? In de NIMA A1 Online Marketing module maak je kennis met verschillende online trends en ontwikkelingen. De behoeften van je doelgroep zijn hierin
Event beschrijving
NIMA A1 Online Marketing Examen
Specialiseren in online marketing? In de NIMA A1 Online Marketing module maak je kennis met verschillende online trends en ontwikkelingen. De behoeften van je doelgroep zijn hierin erg belangrijk. Online Marketing is veel breder dan alleen webshops en e-commerce. Denk daarbij aan Search Engine Optimization, Search Engine Advertising, Social Media, Google Analytics en Google Adwords. Het NIMA A1 Online Marketing Examen toetst je online marketing kennis, zodat deze toegepast kan worden in de praktijk. Dit leer je in het NIMA A2 Online Marketing Examen door middel van een schriftelijke verslaglegging van twee praktische opdrachten en het presenteren daarvan.
NIMA niveau
Het niveau van het NIMA A Online Marketing Diploma is vastgesteld op EQF niveau 4. Dat is vergelijkbaar met minimaal MBO niveau 4 aangevuld met werkervaring of HBO propedeuse niveau. Met dit niveau beschik je over de kennis en vaardigheden om op uitvoerend niveau binnen het domein van online marketing te kunnen opereren.
Examen
Het NIMA A1 Online Marketing Examen duurt 90 minuten. Het examen bestaat uit 45 meerkeuzevragen, waarvan 10 meerkeuzevragen die betrekking hebben op twee minicases.
De onderdelen die aan bod komen in het NIMA A1 Online Marketing examen zijn:
- Basisbegrippen Online Marketing
- Online Marketingfunnel
- Online Advertising
- Social media
- Zoekmachinemarketing
- E-mailmarketing
- Websites
- Contentmarketing
- Analytics
- Data
Meer weten?
Wil je weten hoe je optimaal voorbereid aan het examen kunt deelnemen? Alle leerstof lees je terug in de NIMA exameneisen.
Praktische informatie
NIMA biedt dit examen digitaal aan. Dit examen kun je elke werkdag doen. Bij de inschrijving kies je de gewenste examendatum en -plaats bij één van de locaties waar NIMA Examens worden afgenomen. Op de website van Lamark vind je een overzicht van de locaties.
Examentijdverlenging en/of aanpassing nodig?
Heb je extra tijd of een aanpassing nodig voor het examen? Dan gaat inschrijven voor het examen per mail.
Stuur een mail naar examens@nima.nl. Geef in deze mail aan voor welk examen jij je wilt inschrijven en stuur een bewijs (dokters- of dyslexieverklaring) mee. Je kunt ook een voorkeursdatum, -tijdstip en locatie aangeven voor deze inschrijving. Deze zijn nog onder voorbehoud vanwege de aanvraag voor een examentijdverlenging en/of aanpassing.
Diploma behaald?
Kom dan naar de NIMA Diploma-uitreiking.
Organisator
NIMA
Tijd
(Woensdag) 17:30 - 21:00
Locatie
NBC congrescentrum
Blokhoeve 1, 3438 LC, Nieuwegein
Investering
NIMA Member € 250,- excl. btw
Normaal tarief € 450,- excl. btw
Inclusief diner
WORD MEMBER EN BESPAAR
Word member en bespaar € 200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99,- heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je snel in!Event beschrijving
Marketing technology, marketeers zijn dol op shiny, sexy stuff. Maar hoe houd jij het overzicht en pas jij marketing automation toe in jouw marketingstrategie? Of het nu gaat om mobile marketing,
Event beschrijving
Marketing technology, marketeers zijn dol op shiny, sexy stuff. Maar hoe houd jij het overzicht en pas jij marketing automation toe in jouw marketingstrategie?
Of het nu gaat om mobile marketing, display & programmatic advertising, content marketing, e-mail marketing, marketing analytics of campaign management, voor elke marketinguitdaging is er wel een systeem die dit proces kan automatiseren en ondersteunen. Die systemen worden dankzij de inzet van artificial intelligence steeds slimmer. Software prioriteert de meest waardevolle leads, doet suggesties voor opvolging van e-mails middels ‘natural language processing’ of stelt aanpassingen in campagnes voor. In feite ‘leert’ de marketeer de tooling eerst beter te worden en stuurt dezelfde software straks de marketeer aan door gecalculeerde suggesties.
In deze masterclass schetsen wij het nieuwe martech-landschap, zodat jij het overzicht hebt en de regie houdt over alle technologie & tooling die op je afkomt. Tevens leer je door middel van praktijkcases hoe je deze tooling goed toepast binnen jouw marketingstrategie. En wat er allemaal voor nodig is om deze goed te implementeren. Want het lijkt zo gemakkelijk, maar de praktijk is vaak weerbarstiger.
Wat levert deze masterclass je op?
Na deze masterclass heb jij het overzicht op het gebied van martech en weet je hoe jij marketing automation het beste toepast binnen jouw marketingstrategie. Je gaat naar huis met het inzicht hoe marketing automation het beste binnen de marketingstrategie past en wat er allemaal bij komt kijken om deze goed te implementeren.
Voor wie is de masterclass bedoeld?
Marketingmanagers/-directeuren, ervaren marketeers (min. 5 jaar ervaring). Hbo-/wo-niveau, die meer op strategisch, tactisch niveau opereren.
AANTAL PE PUNTEN
Sprekers voor dit event
-
Coen Wiers MSc
Area Lead Customer Relevance – Rabobank
-
Ludo Voorn MM RM
Chapter Lead Marketing Particulieren bij Rabobank
Tijd
(Dinsdag) 00:00 - 23:59
Locatie
NIMA
Hogehilweg 16, Amsterdam
Investering
Tarief €525,00
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je snel in!Event beschrijving
Inschrijven mogelijk tot 1 juni 2021 NIMA B2 Digital Marketing Examen Heb jij de ambitie om Marketing Manager te worden? Met een NIMA B Marketing Diploma kan dat. Dit diploma bestaat uit
Event beschrijving
Inschrijven mogelijk tot 1 juni 2021
NIMA B2 Digital Marketing Examen
Heb jij de ambitie om Marketing Manager te worden? Met een NIMA B Marketing Diploma kan dat. Dit diploma bestaat uit 2 modules: NIMA B1 en B2. Het NIMA B2 Digital Marketing Examen toetst je digitale marketing kennis, vaardigheden en competenties die nodig zijn om op marketingmanagement niveau (inrichten en richten) te functioneren. De NIMA B2 Digital Marketing module bouwt voort op de NIMA B1 Marketing module. Hierbij wordt er vanuit gegaan dat je de leerstof van NIMA B1 Marketing kent.
NIMA niveau
Het NIMA B diploma staat gelijk aan HBO niveau met werkervaring en EQF level 6. Het NIMA B Digital Marketing diploma vormt de basis voor een functie als digital marketing manager, productmanager, brandmanager, maar ook als marktonderzoeker of accountmanager.
Kenmerken van een NIMA B gediplomeerde zijn:
- Intuïtie gepaard gaande met rationeel denken en handelen;
- Kritisch zelfstandig opereren;
- Timemanagement;
- Vaardig communiceren;
- Contacten leggen;
- Kennis met betrekking tot concepten, theorieën en vaardigheden aangaande de toepassing ervan.
Een NIMA B Marketeer is in staat op uitvoerend niveau op juiste wijze in te spelen op nieuwe ontwikkelingen. Hij dient daarbij creatief en kritisch, zelfstandig te kunnen opereren en kan als zodanig zichzelf ‘managen’.
Examen
Het NIMA B2 Digital Marketing examen bestaat uit het schrijven van een operationeel marketingplan over een relevant Digital Marketing onderwerp. Centraal in dit plan staat de invloed van digitalisering op strategisch denken en functioneren van de organisatie. Het plan mag minimaal 10 tot maximaal 15 getypte pagina’s bevatten, aangevuld met maximaal 5 pagina’s bijlagen.
Vervolgens presenteer je jouw operationeel marketingplan aan twee NIMA Examinatoren, en volgt een interview met jou als examenkandidaat. Het mondelinge NIMA B2 Digital Marketing examen duurt 60 minuten. Door dit mondelinge examen krijgen wij inzicht in jouw competenties en het niveau van je competentie(s). Tevens toetsen we of je in staat bent het ingeleverde operationele plan in een breder perspectief te plaatsen.
De richtlijn voor de totale tijdsbelasting van de NIMA B2 module is ongeveer 160 uur.
Het plan kun je tot en met 1 juni 2021 digitaal inleveren bij NIMA via examens@nima.nl. Samen met het plan dien je de ‘Verklaring eigen werk’ ingevuld en ondertekend in te leveren.
Het behoort tot de mogelijkheden het plan en/of het examen in het Engels te doen. Wanneer de kandidaat hiervan gebruik wil maken dient dit aangegeven te worden per email bij inschrijving voor het examen. Het mondelinge examen zal echter wel in de Nederlandse taal worden afgenomen.
Meer weten?
Wil je weten hoe je optimaal voorbereid aan het examen kunt deelnemen? Alle leerstof lees je terug in de NIMA exameneisen.
Praktische informatie
Ongeveer 2 weken voorafgaand aan het examen ontvang je per e-mail een examenoproep.
Let op: mondelinge examens worden altijd aangegeven met een vanaf-datum. Dit betekent dat er meerdere dagen in die week NIMA Examens worden afgenomen. Heb je een voorkeur voor een examendag in de betreffende week? Stuur een email naar examens@nima.nl met jouw voorkeursdag, wij doen ons uiterste best om aan je verzoek te voldoen. Echter kunnen hier geen garanties op afgegeven worden.
Diploma behaald?
Kom dan naar de NIMA diploma-uitreiking.
Organisator
NIMA
Tijd
(Dinsdag) 00:00 - 23:59
Locatie
NIMA
Hogehilweg 16, Amsterdam
Investering
Tarief € 399,-
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je snel in!Event beschrijving
Inschrijven mogelijk tot 1 juni 2021 NIMA A2 Online Marketing Examen toetst jouw online marketing kennis Specialiseren in online marketing? In de NIMA A1 Online Marketing module heb je al kennis gemaakt
Event beschrijving
Inschrijven mogelijk tot 1 juni 2021
NIMA A2 Online Marketing Examen toetst jouw online marketing kennis
Specialiseren in online marketing? In de NIMA A1 Online Marketing module heb je al kennis gemaakt met verschillende online trends en ontwikkelingen. Het online gedrag van mensen verandert voortdurend. Dit gedrag en de herkomst van de bezoekers op je website, wordt gemeten met Google Analytics. Het NIMA A2 Online Marketing Examen toetst de analyse van de statistieken van je website. Daarnaast ben je in staat om een plan van aanpak te schrijven over één van de volgende onderwerpen: zoekmachinemarketing, online advertising, social media of e-mailmarketing. Met een presentatie onderbouw je het geschreven marketingplan. Het NIMA A2 Online Marketing Examen toetst je online marketing kennis en vaardigheden om op uitvoerend niveau aan de slag te kunnen binnen het vakgebied online marketing.
NIMA niveau
Het NIMA A diploma is vergelijkbaar met HBO Propedeuse niveau en EQF level 4-5.
Met dit niveau beschik je over de kennis, vaardigheden en compententies om op uitvoerend niveau binnen marketing te kunnen opereren. Het NIMA A Online Marketing diploma vormt hiermee de basis voor een functie als marketing medewerker.
Als NIMA A Online Marketing zijn dit je belangrijkste kerntaken:
- Assisteren van de marketing manager;
- Betrokken bij de (online) marketingplanning;
- Betrokken bij commerciële activiteiten;
- Beheren van informatie en data;
- Onderhouden van contacten en relaties;
- Uitvoeren marktonderzoek;
- Organiseren evenementen.
Examen
Het NIMA A2 Online Marketing examen bestaat uit het uitvoeren en de schriftelijke verslaglegging van twee praktische opdrachten. Vervolgens presenteer je de praktische opdrachten voor twee NIMA Examinatoren, en volgt een interview met jou als examenkandidaat. Het mondelinge NIMA A2 Online Marketing examen duurt 60 minuten. Door dit mondelinge examen krijgen wij inzicht in jouw competenties en het niveau van je competentie(s). Het verslag mag minimaal 10 tot maximaal 15 getypte pagina’s bevatten, aangevuld met maximaal 5 pagina’s bijlagen.
Het plan kun je tot en met 1 juni 2021 digitaal inleveren bij NIMA via examens@nima.nl. Samen met het plan dien je de ‘Verklaring eigen werk’ ingevuld en ondertekend in te leveren.
Het behoort tot de mogelijkheden het plan en/of het examen in het Engels te doen. Wanneer de kandidaat hiervan gebruik wil maken dient dit aangegeven te worden per email bij inschrijving voor het examen. Het mondelinge examen zal echter wel in de Nederlandse taal worden afgenomen.
Meer weten?
Wil je weten hoe je optimaal voorbereid aan het examen kunt deelnemen? Alle leerstof lees je terug in de NIMA exameneisen.
Praktische informatie
Ongeveer 2 weken voorafgaand aan het examen ontvang je per e-mail een examenoproep.
Let op: mondelinge examens worden altijd aangegeven met een vanaf-datum. Dit betekent dat er meerdere dagen in die week NIMA Examens worden afgenomen. Heb je een voorkeur voor een examendag in de betreffende week? Stuur een email naar examens@nima.nl met jouw voorkeursdag, wij doen ons uiterste best om aan je verzoek te voldoen. Echter kunnen hier geen garanties op afgegeven worden.
Diploma behaald?
Kom dan naar de NIMA Diploma-uitreiking.
Organisator
NIMA
juli
Tijd
Het hele jaar (2021)
Investering
Tarief €199,00
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je snel in!Event beschrijving
Inschrijven hele jaar door mogelijk Toets je kennis met het NIMA Basiskennis Online Marketing Examen Aan de slag met online marketing? Bedrijven kunnen tegenwoordig niet meer zonder een online marketing strategie. Hoe
Event beschrijving
Inschrijven hele jaar door mogelijk
Toets je kennis met het NIMA Basiskennis Online Marketing Examen
Aan de slag met online marketing? Bedrijven kunnen tegenwoordig niet meer zonder een online marketing strategie. Hoe ga je deze strategie inrichten? Denk hierbij aan onderwerpen, zoals: social media, SEO (Search Engine Optimization), SEA (Search Engine Advertising), websites en Analytics. De behoeften van je doelgroep zijn hierin erg belangrijk. Voor het NIMA Basiskennis Online Marketing Examen heb je kennis nodig over relevante begrippen, zoals conversie, bereik, funnel, Big Data, content marketing, conversieratio en CTR (click-through rate). Het goed bestuderen van soortgelijke begrippen is belangrijk om situaties in de praktijk te kunnen herkennen en te verklaren. Ook legt de bestudeerde theorie de basis voor de uitvoering van taken als beginnend online marketingprofessional. Het NIMA Basiskennis Online Marketing Examen beoordeelt je basiskennis over online marketing.
NIMA niveau
Het NIMA Basiskennis Online Marketing Diploma staat gelijk aan MBO 4 niveau en EQF level 3-4.
Met dit niveau beschik je over de kennis en vaardigheden om op uitvoerend en ondersteunend niveau binnen marketing te kunnen opereren. Het NIMA basis online marketing diploma vormt hiermee de basis voor een functie als junior online marketeer of online marketing assistent binnen het vakgebied marketing.
Examen
Het NIMA Basiskennis Online Marketing Examen bestaat uit 45 meerkeuzevragen. Je hebt 90 minuten de tijd om deze 45 meerkeuzevragen te beantwoorden.
De onderdelen die aan bod komen in het NIMA Basiskennis Online Marketing Examen zijn:
- Basisbegrippen Online Marketing
- Online Advertising
- Social Media
- Zoekmachinemarketing
- E-mailmarketing
- Websites
- Analytics
Dit examen is van toegevoegde waarde voor iedereen die:
- Zich de basisbegrippen van online marketing eigen wil maken.
- Zich in het online marketing aangrenzende of ondersteunende werkveld bevinden.
- Wil doorstromen naar NIMA A Online Marketing.
Meer weten?
Wil je weten hoe je optimaal voorbereid aan het examen kunt deelnemen? Alle leerstof lees je terug in de NIMA exameneisen.
Praktische informatie
NIMA biedt dit examen digitaal aan. Dit examen kun je elke werkdag doen. Bij de inschrijving kies je de gewenste examendatum en -plaats bij één van de locaties waar NIMA Examens worden afgenomen. Op de website van Lamark vind je een overzicht van de locaties.
Examentijdverlenging en/of aanpassing nodig?
Heb je extra tijd of een aanpassing nodig voor het examen? Dan gaat inschrijven voor het examen per mail.
Stuur een mail naar examens@nima.nl. Geef in deze mail aan voor welk examen jij je wilt inschrijven en stuur een bewijs (dokters- of dyslexieverklaring) mee. Je kunt ook een voorkeursdatum, -tijdstip en locatie aangeven voor deze inschrijving. Deze zijn nog onder voorbehoud vanwege de aanvraag voor een examentijdverlenging en/of aanpassing.
Diploma behaald?
Kom dan naar de NIMA diploma-uitreiking.
Organisator
NIMA
Tijd
Het hele jaar (2021)
Investering
Tarief €275,00
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je snel in!Event beschrijving
NIMA A1 Online Marketing Examen Specialiseren in online marketing? In de NIMA A1 Online Marketing module maak je kennis met verschillende online trends en ontwikkelingen. De behoeften van je doelgroep zijn hierin
Event beschrijving
NIMA A1 Online Marketing Examen
Specialiseren in online marketing? In de NIMA A1 Online Marketing module maak je kennis met verschillende online trends en ontwikkelingen. De behoeften van je doelgroep zijn hierin erg belangrijk. Online Marketing is veel breder dan alleen webshops en e-commerce. Denk daarbij aan Search Engine Optimization, Search Engine Advertising, Social Media, Google Analytics en Google Adwords. Het NIMA A1 Online Marketing Examen toetst je online marketing kennis, zodat deze toegepast kan worden in de praktijk. Dit leer je in het NIMA A2 Online Marketing Examen door middel van een schriftelijke verslaglegging van twee praktische opdrachten en het presenteren daarvan.
NIMA niveau
Het niveau van het NIMA A Online Marketing Diploma is vastgesteld op EQF niveau 4. Dat is vergelijkbaar met minimaal MBO niveau 4 aangevuld met werkervaring of HBO propedeuse niveau. Met dit niveau beschik je over de kennis en vaardigheden om op uitvoerend niveau binnen het domein van online marketing te kunnen opereren.
Examen
Het NIMA A1 Online Marketing Examen duurt 90 minuten. Het examen bestaat uit 45 meerkeuzevragen, waarvan 10 meerkeuzevragen die betrekking hebben op twee minicases.
De onderdelen die aan bod komen in het NIMA A1 Online Marketing examen zijn:
- Basisbegrippen Online Marketing
- Online Marketingfunnel
- Online Advertising
- Social media
- Zoekmachinemarketing
- E-mailmarketing
- Websites
- Contentmarketing
- Analytics
- Data
Meer weten?
Wil je weten hoe je optimaal voorbereid aan het examen kunt deelnemen? Alle leerstof lees je terug in de NIMA exameneisen.
Praktische informatie
NIMA biedt dit examen digitaal aan. Dit examen kun je elke werkdag doen. Bij de inschrijving kies je de gewenste examendatum en -plaats bij één van de locaties waar NIMA Examens worden afgenomen. Op de website van Lamark vind je een overzicht van de locaties.
Examentijdverlenging en/of aanpassing nodig?
Heb je extra tijd of een aanpassing nodig voor het examen? Dan gaat inschrijven voor het examen per mail.
Stuur een mail naar examens@nima.nl. Geef in deze mail aan voor welk examen jij je wilt inschrijven en stuur een bewijs (dokters- of dyslexieverklaring) mee. Je kunt ook een voorkeursdatum, -tijdstip en locatie aangeven voor deze inschrijving. Deze zijn nog onder voorbehoud vanwege de aanvraag voor een examentijdverlenging en/of aanpassing.
Diploma behaald?
Kom dan naar de NIMA Diploma-uitreiking.
Organisator
NIMA