Vakgebied: Onderzoek
Vakgebied Onderzoek
Datum
Geplaatst op
Locatie
➤ Alles
Amsterdam
Blended Learning (online & op locatie)
Utrecht
Online
Examens
➤ Alles
NIMA A
NIMA B
NIMA Basiskennis
NIMA C
Overig
Categorie
➤ Alles
Agile
Bureaus
communicatie
Cutomer Experience
Digital Marketing
Duurzaamheid/MVO
Experience
Financial Service Marketing
Financieel
leiderschap
Marketing Psychologie
Meet en Greet
Meetup
Netwerken
Persoonlijk Effectiviteit
Pricing
Scrum
Social Media
Strategie/positionering
TMC exclusief
Young Professionals
Vakgebied
➤ Alles
accountability
Communicatie
Digital
Eventmanagement
Finance
Marketing
Onderzoek
Personal Skills
Rendement
Sales
Thema
➤ Alles
(Bijna) Gratis
B2B Marketing
Brand Design
Career Booster
Communicatie
Digital Marketing
Diploma-uitreiking
Experience Marketing
Financial Services
Food & Agrimarketing
Internal Branding
Mature Marketing
MEC
Neuromarketing
NQL
Regio Midden
Regio Noord
Regio Noordwest
Regio Oost
Regio Zuid
Regio Zuidwest
Retail Marketing
RM
Sales
SCP
SDP
SMP
Sport
TMC
Wereldmarketeers
Young Professionals
Zorgmarketing
maart
Tijd
(Donderdag) 13:30 - 15:30
Investering
Toegang is gratis voor NIMA docentleden. Er zijn een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.
WORD MEMBER EN BESPAAR
NIMA organiseert de Education Days speciaal voor zijn docentleden en NQL’ers kosteloos. Ben je (nog) geen lid? NIMA docentlid worden kan snel en simpel en je bespaart ook nog eens ruim € 375 per jaar. Bovendien maak je direct gebruik van alle voordelen en heb je toegang tot ons netwerk.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je snel in!Event beschrijving
Programma 13:30 – 13:40 Introductie NIMA 13:40 – 14:10 ‘Accountability binnen Marketing’ door Michiel van de Watering, auteur ‘Marketing Kassa’ 14:10 – 14:25 Q&A 14:30 – 15:00 ‘Best practice: marketing accountability in de
Event beschrijving
Programma
13:30 – 13:40 Introductie NIMA
13:40 – 14:10 ‘Accountability binnen Marketing’ door Michiel van de Watering, auteur ‘Marketing Kassa’
14:10 – 14:25 Q&A
14:30 – 15:00 ‘Best practice: marketing accountability in de praktijk’ door Mark Appel, CMO van CM.com
15.00 – 15.15 Q&A
15:15 – 15:30 Afsluiting
Inhoud
Het meten en presenteren van marketing resultaten was nog steeds een ondergeschoven kindje. Multinationals en wereldbekende merken investeren miljoenen in (real time) data, het modeleren en analyseren van hun marketing strategieën. Simpelweg omdat ze weten dat ze daarmee een veelvoud aan marketing budget kunnen besparen dan wel een veel hoger resultaat kunnen realiseren.
Behalve de directie die steeds vaker eist dat marketing laat zien wat het rendement van marketing budget is, zie ook dat marketers dit willen laten zien. Ze willen meer zeggenschap hebben en houden over het marketing budget en ‘mee-delen’ in de waardering – die nu vooral Sales krijgt – voor de resultaten.
Juist in deze tijd van crisis kan een bedrijf zich niet veroorloven om waar dan ook geld aan uit te geven, zonder te weten wat de ROI is. Mede daarom hoog tijd om beter inzicht te krijgen én te presenteren wat de bijdrage van marketing aan het bedrijfsresultaat is.
Sprekers
Michiel van de Watering (Auteur ‘Marketing Kassa’) presenteert het theoretisch kader waarin we accountability binnen marketing plaatsen. Met daarin de belangrijkste aspecten als:
- Toepassen van ROI in marketing
- Effectiviteit meten en bewijzen
- Samenwerking met Sales, Finance en Operations
- De nieuwe CMO
Mark Appel (CMO van CM.com) presenteert de best practice van marketing accountability aan de hand van voorbeelden uit de eigen praktijk.
NIMA Gold Education Members en Qualified Lecturers
NIMA organiseert de Education Days speciaal voor zijn docentleden en NQL’ers kosteloos. Ben je (nog) geen lid? NIMA docent lid worden kan snel en simpel en je bespaart ook nog eens ruim € 375 per jaar. Bovendien maak je direct gebruik van alle voordelen en heb je toegang tot ons netwerk.
PE punten voor NIMA Qualified Lecturers
Deelname aan deze online Education Day levert NIMA Qualified Lecturers 2PE punten op.
Heel graag tot 18 maart!
Team NIMA
Georganiseerd in samenwerking met Noordhoff en MOA
AANTAL PE PUNTEN
Je ontvangt 2 PE-punten voor deelname aan deze online sessie.
Organisator
NIMA
april
Tijd
(Donderdag) 09:30 - 17:30
Locatie
NBC congrescentrum
Blokhoeve 1, 3438 LC, Nieuwegein
Investering
NIMA Member € 750 (excl. btw)
Normaal tarief € 950 (excl. btw)
Inclusief lunch.
WORD MEMBER EN BESPAAR
Word member en bespaar € 200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99,- heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je snel in!Event beschrijving
Leading Change is gemiddeld beoordeeld met een 8,3! Exclusieve sessie voor maximaal 8 deelnemers. Heeft jouw organisatie dringend behoefte aan diepgaande verandering? Denk aan huidige klanten behouden en nieuwe winnen, de
Event beschrijving
Leading Change is gemiddeld beoordeeld met een 8,3! Exclusieve sessie voor maximaal 8 deelnemers.
Heeft jouw organisatie dringend behoefte aan diepgaande verandering? Denk aan huidige klanten behouden en nieuwe winnen, de juiste medewerkers kunnen boeien en binden en de concurrentie op afstand te houden.
Oude patronen zijn helaas diep ingesleten en ‘men’ voelt onvoldoende urgentie om echt in beweging te komen. Het lonkend perspectief van een vernieuwde 3.0-versie bereikt te weinig medewerkers, waardoor het kritisch omslagpunt te lang op zich laat wachten. Je wordt ongeduldig als commercieel directeur, marketeer en/of salesmanager en ter compensatie ga je hard werken.
Tijd om het veranderproces intelligenter en doortastender aan te pakken, zodat bestaande patronen bij jou en je organisatie echt worden doorbroken. Tijd om te vertragen om daarná te versnellen.
Programma
Tijdens deze interactieve sessie krijg je inzicht in de wijze waarop jij en je team de verandering in jouw organisatie een structurele boost kunnen geven. We staan stil bij de fasen van een veranderproces, hoe je winnende coalities aangaat, medewerkers engaged en tot zelfsturing stimuleert, hoe je effectief omgaat met weerstand, hoe je bestaande patronen herkent en doorbreekt en bovenal hoe je dit veranderproces zelf kunt leiden. Leading by example. We maken maximaal gebruik van de beschikbare kennis van change experts als Kotter, Sinek, de Caluwé en Ardon.
Praktijkcases gaan boven de theorie: action learning staat centraal. Door gebruik te maken van een voorbereidende change scan krijgen deelnemers de mogelijkheid om een maatwerkcase, vertrouwelijk, in te brengen.
Tijdens The Best of NIMA gaf Wilbert een voorproefje op deze training. In onderstaande video legt hij uit wat je kunt verwachten:
Wat je meeneemt uit deze training:
- bewustwording van je eigen veranderstijl en adviezen voor verdere ontwikkeling
- inzicht in veranderpatronen binnen en buiten jouw organisatie, uit de theorie & praktijk
- handvatten om het veranderproces in jouw organisatie te versnellen
- adviezen voor het bouwen van winnende coalities
- inzicht in de logische stappen van een duurzaam veranderproces
- oefening in omgaan met weerstand op alle niveaus
In samenwerking met:
AANTAL PE PUNTEN
Organisator
NIMA
Sprekers voor dit event
-
Wilbert Savonije
Wilbert Savonije
Co-owner - Berg & Partners
Wilbert Savonije (1965) is afgestudeerd bedrijfseconoom met specialisaties in strategie & markering. Hij heeft de reguliere commerciële loopbaan doorlopen in FMCG van productmanager naar salesmanager naar business unitmanager. Inmiddels is hij als ondernemer meer dan 20 jaar actief in het begeleiden van (internationale) organisaties op het grensvlak van leiderschapsontwikkeling en business development. 'Binnen beginnen is buiten winnen' inspireert hem om denkend vanuit huidige en toekomstige klanten kritisch te kijken naar de interne organisatie. Wilbert Savonije is tijdens de Vaardigheidstraining Leading Change beoordeeld met een 9! 'Enthousiaste man met niet alleen veel marketing- en veranderingskennis, maar ook veel praktijkervaring (die hij ook deelde). Daarnaast beschikt Wilbert ook over veel mensenkennis. Hij wist de juiste vragen te stellen en die analytisch te bekijken, waarop hij vervolgens een passend advies had hoe hier mee om te gaan. Tot slot wist hij snel een open en sympathieke sfeer te creëren in de groep.' Kitty Leebeek – Lovink Enertech b.v.
Co-owner - Berg & Partners
juli
Tijd
(Vrijdag) 09:30 - 17:30
Locatie
NBC congrescentrum
Blokhoeve 1, 3438 LC, Nieuwegein
Investering
NIMA Member € 750 (excl. btw)
Normaal tarief € 950 (excl. btw)
Inclusief lunch.
WORD MEMBER EN BESPAAR
Word member en bespaar € 200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99,- heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je snel in!Event beschrijving
Leading Change is gemiddeld beoordeeld met een 8,3! Exclusieve sessie voor maximaal 8 deelnemers. Heeft jouw organisatie dringend behoefte aan diepgaande verandering? Denk aan huidige klanten behouden en nieuwe winnen, de
Event beschrijving
Leading Change is gemiddeld beoordeeld met een 8,3! Exclusieve sessie voor maximaal 8 deelnemers.
Heeft jouw organisatie dringend behoefte aan diepgaande verandering? Denk aan huidige klanten behouden en nieuwe winnen, de juiste medewerkers kunnen boeien en binden en de concurrentie op afstand te houden.
Oude patronen zijn helaas diep ingesleten en ‘men’ voelt onvoldoende urgentie om echt in beweging te komen. Het lonkend perspectief van een vernieuwde 3.0-versie bereikt te weinig medewerkers, waardoor het kritisch omslagpunt te lang op zich laat wachten. Je wordt ongeduldig als commercieel directeur, marketeer en/of salesmanager en ter compensatie ga je hard werken.
Tijd om het veranderproces intelligenter en doortastender aan te pakken, zodat bestaande patronen bij jou en je organisatie echt worden doorbroken. Tijd om te vertragen om daarná te versnellen.
Programma
Tijdens deze interactieve sessie krijg je inzicht in de wijze waarop jij en je team de verandering in jouw organisatie een structurele boost kunnen geven. We staan stil bij de fasen van een veranderproces, hoe je winnende coalities aangaat, medewerkers engaged en tot zelfsturing stimuleert, hoe je effectief omgaat met weerstand, hoe je bestaande patronen herkent en doorbreekt en bovenal hoe je dit veranderproces zelf kunt leiden. Leading by example. We maken maximaal gebruik van de beschikbare kennis van change experts als Kotter, Sinek, de Caluwé en Ardon.
Praktijkcases gaan boven de theorie: action learning staat centraal. Door gebruik te maken van een voorbereidende change scan krijgen deelnemers de mogelijkheid om een maatwerkcase, vertrouwelijk, in te brengen.
Tijdens The Best of NIMA gaf Wilbert een voorproefje op deze training. In onderstaande video legt hij uit wat je kunt verwachten:
Wat je meeneemt uit deze training:
- bewustwording van je eigen veranderstijl en adviezen voor verdere ontwikkeling
- inzicht in veranderpatronen binnen en buiten jouw organisatie, uit de theorie & praktijk
- handvatten om het veranderproces in jouw organisatie te versnellen
- adviezen voor het bouwen van winnende coalities
- inzicht in de logische stappen van een duurzaam veranderproces
- oefening in omgaan met weerstand op alle niveaus
In samenwerking met:
AANTAL PE PUNTEN
Organisator
NIMA
Sprekers voor dit event
-
Wilbert Savonije
Wilbert Savonije
Co-owner - Berg & Partners
Wilbert Savonije (1965) is afgestudeerd bedrijfseconoom met specialisaties in strategie & markering. Hij heeft de reguliere commerciële loopbaan doorlopen in FMCG van productmanager naar salesmanager naar business unitmanager. Inmiddels is hij als ondernemer meer dan 20 jaar actief in het begeleiden van (internationale) organisaties op het grensvlak van leiderschapsontwikkeling en business development. 'Binnen beginnen is buiten winnen' inspireert hem om denkend vanuit huidige en toekomstige klanten kritisch te kijken naar de interne organisatie. Wilbert Savonije is tijdens de Vaardigheidstraining Leading Change beoordeeld met een 9! 'Enthousiaste man met niet alleen veel marketing- en veranderingskennis, maar ook veel praktijkervaring (die hij ook deelde). Daarnaast beschikt Wilbert ook over veel mensenkennis. Hij wist de juiste vragen te stellen en die analytisch te bekijken, waarop hij vervolgens een passend advies had hoe hier mee om te gaan. Tot slot wist hij snel een open en sympathieke sfeer te creëren in de groep.' Kitty Leebeek – Lovink Enertech b.v.
Co-owner - Berg & Partners