Locatie: Nieuwegein
Locatie Nieuwegein
Datum
Geplaatst op
Locatie
⤠Alles
Amsterdam
Blended Learning (online & op locatie)
Utrecht
Online
Examens
⤠Alles
NIMA A
NIMA B
NIMA Basiskennis
NIMA C
Overig
Categorie
⤠Alles
Agile
Bureaus
communicatie
Cutomer Experience
Digital Marketing
Duurzaamheid/MVO
Experience
Financial Service Marketing
Financieel
leiderschap
Marketing Psychologie
Meet en Greet
Meetup
Netwerken
Persoonlijk Effectiviteit
Pricing
Scrum
Social Media
Strategie/positionering
TMC exclusief
Young Professionals
Vakgebied
⤠Alles
Communicatie
Digital
Eventmanagement
Finance
Marketing
Onderzoek
Personal Skills
Sales
Thema
⤠Alles
(Bijna) Gratis
B2B Marketing
Brand Design
Career Booster
Communicatie
Digital Marketing
Diploma-uitreiking
Experience Marketing
Financial Services
Food & Agrimarketing
Internal Branding
Mature Marketing
MEC
Neuromarketing
NQL
Regio Midden
Regio Noord
Regio Noordwest
Regio Oost
Regio Zuid
Regio Zuidwest
Retail Marketing
RM
Sales
SCP
SDP
SMP
Sport
TMC
Wereldmarketeers
Young Professionals
Zorgmarketing
april
Tijd
(Donderdag) 17:30 - 21:15
Locatie
NBC congrescentrum
Blokhoeve 1, 3438 LC, Nieuwegein
Investering
NIMA Member ⬠1.000 ,ā (excl. btw)
Normaal tarief ⬠1.200 ,ā (excl. btw)
WORD MEMBER EN BESPAAR
Word member en bespaar ⬠200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van ⬠99,- heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je snel in!Event beschrijving
Hoe kan het toch dat het denken vanuit de customer journey en het ontwikkelen van een onderscheidende merkbeleving in onze marketingpraktijk vaak nog twee gescheiden werelden zijn? En dat terwijl
Event beschrijving
Hoe kan het toch dat het denken vanuit de customer journey en het ontwikkelen van een onderscheidende merkbeleving in onze marketingpraktijk vaak nog twee gescheiden werelden zijn? En dat terwijl we allemaal weten dat het doen van een merkbelofte en het waarmaken van je merkbelofte cruciaal zijn om succesvol te zijn. Storytelling is tenslotte storydoing geworden. Merken worden immers meer en meer afgerekend op gedrag in plaats van mooie woorden. Neem jij hier als marketeer het voortouw in?
Deze mastercourse slaat een brug tussen de vakgebieden merkmanagement en customer experience management en helpt jou om in jouw organisatie de verbindende rol te pakken om een merk-waardige klantbeleving neer te zetten waar klanten positief over doorpraten.
Dit doen we in drie avonden en met opdrachten die je tussentijds thuis uitwerkt. We eindigen met een pitch.
Programma
Iedere avond starten we vanaf 17.30 uur met een dinerbuffet. Om 18.00 uur gaat de sessie van start en omstreeks 21.15 uur sluiten we de avond af.
Donderdag 1 april: Het opnieuw uitvinden van je merk (beloven wat je waar kan maken)
Hoe ontwikkel je een merkpositionering die onderscheidend werkt, relevant is voor de behoeften van je klanten en geloofwaardig is? En hoe breng je je merkstrategie echt tot leven?
Met behulp van vele goede voorbeelden van praktisch toepasbare merkmodellen kun je hier zelf mee aan de slag. Maar niet voordat we goed stilstaan bij de customer insights die de basis vormen. De keuzes die we hier maken zijn bepalend voor de merkstrategie daarna.
Donderdag 8 april: De memorabele customer experience (waarmaken wat je belooft)
In de afgelopen 10 jaar is het in ons marketingvak vooral āde klantreisā die ons denken is gaan bepalen. Maar staat de klant in jouw organisatie echt centraal? Hoe kunnen we Ć©cht anticiperen op vragen en behoeften tijdens de verschillende onderdelen van de reis?
Je gaat de klantreisepisode āklant wordenā of āonboardingā voor jouw organisatie uitwerken. Welke touchpoints raken je meest cruciale customer insights en beoogde merkbeleving? Hoe kan je hier een 9+ invulling aan geven?
Donderdag 22 april: De branded customer journey pitch
De uitwerking van de opdrachten die je na beide vorige avonden meekreeg ga je deze avond presenteren. Zes merken/groepen pitchen hun plan, waarna we hier met elkaar over discussiƫren. Dat is waar het deze avond vooral om gaat, want je leert tenslotte het meest van de praktijk en ideeƫn van anderen. We jureren de voorstellen en roepen ƩƩn winnaar uit die met een prijs naar huis gaat.
AANTAL PE PUNTEN
Organisator
NIMA
Sprekers voor dit event
-
Marcel Aalders RM
Marcel Aalders RM
Zelfstandig merkpositioneringsexpert
Marcel Aalders RM laat je anders kijken naar je merk. Hij is gespecialiseerd in merkpositioneringsvraagstukken en marketingstrategie. Als (interim-)marketingdirecteur met 25 jaar ervaring leidde hij vele herpositioneringstrajecten. Aalders werkt(e) voor o.a. Carpetright, Binck Bank, Achmea, Prominent, Only for Men, Bavaria, Mars, Menzis, Anderzorg, Beter Horen, Monuta, VGZ en tal van dienstverleners. Hij is frequent spreker op congressen, voorzitter van MarketingMinds, jurylid van de Dutch Marketing Awards en associate partner bij AltuĆÆtion. Marcel wordt voor zijn NIMA Masterclasses āSuccesvol merkpositionerenā gemiddeld beoordeeld met een 8,5.
Zelfstandig merkpositioneringsexpert
-
Stephan van Slooten
Stephan van Slooten
Partner AltuĆÆtion
Stephan van Slooten helpt al 11 jaar organisaties uit te groeien tot 9+ organisaties, waarbij de klant- en medewerkersbeleving altijd centraal staan. Naast zijn werkzaamheden bij AltuĆÆtion treedt Stephan met grote regelmaat op als spreker op congressen en geeft hij les aan diverse opleidingsinstituten. Stephan is eveneens co-auteur van drie customer experience management-bestsellers: 'De 9+ organisatie; van marketshare naar mindshare', 'KlantheldenĀ® in de 9+ organisatie; excelleren in emotionele klantbeleving' en āBasisboek Customer Journeyā. Hiervoor was Stephan Stephan als marketeer pur sang 14 jaar actief in de financiĆ«le dienstverlening en was hij als manager Marketing & Communicatie o.a. verantwoordelijk voor alle merk- en klantcommunicatie en het geĆÆntegreerde communicatiehuis van Centraal Beheer, inclusief de bekende āEven Apeldoorn bellenā-campagne.
Partner AltuĆÆtion
Tijd
(Vrijdag) 09:30 - 17:00
Locatie
NBC congrescentrum
Blokhoeve 1, 3438 LC, Nieuwegein
Investering
NIMA Member ⬠500 (excl. btw)
Normaal tarief ⬠700 (excl. btw)
Inclusief lunch en netwerkborrel na afloop.
WORD MEMBER EN BESPAAR
Word member en bespaar ⬠200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van ⬠99,- heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je snel in!Event beschrijving
Beoordeeld met een 8,3 in 2020 en daarom wegens succes herhaald in 2021! Vaak is het lastig om creatieve concepten van (reclame)bureaus goed te beoordelen. Terwijl er soms veel op het
Event beschrijving
Beoordeeld met een 8,3 in 2020 en daarom wegens succes herhaald in 2021!
Vaak is het lastig om creatieve concepten van (reclame)bureaus goed te beoordelen. Terwijl er soms veel op het spel staat: gaat het nou werken of niet? Is het relevant voor de doelgroep en is het onderscheidend genoeg? In deze workshop leer je hoe je buikgevoel en ratio combineert en hoe je effectieve, creatieve voorstellen krijgt.
Veel creatieve voorstellen komen onder tijdsdruk tot stand. Of ‘creatie’ pusht een idee, waarvan je je afvraagt of het wel gaat doen wat het moet doen. Dan is het verdomd handig als je dit soort voorstellen effectief kunt beoordelen. In deze praktische workshop leer je hoe je effectief creatieve voorstellen beoordeelt en hoe je zorgt dat je de beste voorstellen krijgt.
Programma
Om de workshop zo interactief mogelijk te maken, vragen we je om als voorbereiding een voorbeeld van effectieve reclame mee te nemen. Denk bijvoorbeeld aan een commercial of een printcampagne. Maar ook een campagne online kan als voorbeeld dienen. Als jij het maar ziet als een effectieve reclame(-uiting).
Onderwerpen die je tijdens de workshop kunt verwachten zijn o.a.:
- ‘the big ideaā en āthe big pictureā
- belang van raken: relevantie, likeability en nieuwsgierigheid
- buikgevoel versus ratio: begrijpen, evalueren en beslissen
- toetsen op relevantie, onderscheidend vermogen en eenduidigheid
- balans merk en boodschap
Voor wie is de Workshop Beoordelen van creatieve concepten bedoeld?
Deze workshop is vooral geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers en -professionals.
Wat levert deze workshop je op?
Weten hoe je creatieve voorstellen adequaat, deskundig Ʃn op een gestructureerde manier kunt beoordelen vanuit de ratio Ʃn vanuit buikgevoel.
Schrijf je nu! Deze workshop is exclusief voor maximaal 10 deelnemers.
AANTAL PE PUNTEN
Organisator
NIMA
Tijd
(Donderdag) 09:30 - 16:30
Locatie
NBC congrescentrum
Blokhoeve 1, 3438 LC, Nieuwegein
Investering
NIMA Member ⬠550 (excl. btw)
Normaal tarief ⬠750 (excl. btw)
Inclusief lunch en het boek ‘How Brands Grow’ van Byron Sharp.
Voorbereidingsopdracht is bij deze masterclass aanwezig.
WORD MEMBER EN BESPAAR
Word member en bespaar ⬠200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Silver Membership heb je je investering er al meteen uit!
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je snel in!Event beschrijving
Masterclass spreker Marcel Aalders is in de vorige edities gemiddeld beoordeeld met een 8,3! Je merk opnieuw uitvinden, voor het te laat is. Bijna wekelijks vallen er bedrijven om. Het rijtje retailers,
Event beschrijving
Masterclass spreker Marcel Aalders is in de vorige edities gemiddeld beoordeeld met een 8,3!
Je merk opnieuw uitvinden, voor het te laat is.
Bijna wekelijks vallen er bedrijven om. Het rijtje retailers, productmerken, dienstverleners en adviesbureaus dat niet meer bestaat, groeit gestaag. En het erge is: veel van deze merken missen we eigenlijk niet eens. Tegelijkertijd ontstaan nieuwe merken die snel succesvol zijn.
In steeds meer markten ontdekken bedrijven te laat dat hun stuck in the middle-positie die zo vertrouwd en veilig leek, het einde betekent. Scherp kiezen en van buiten naar binnen denken was blijkbaar niet hun ding⦠Om te ontsnappen aan een neerwaartse spiraal concurreren steeds meer merken vooral op prijs en promoties. Helaas is dat uiteindelijk een doodlopende weg en geen duurzame oplossing. Er kan er immers maar één de goedkoopste zijn.
Hoewel je het anno 2020 niet meer zou verwachten, komen veel bedrijven in hun positionering niet verder dan een weinig inspirerend inside-out rijtje diensten en producten. Dat levert een anonieme merkpositionering op die sterk functioneel van aard is en weinig effect sorteert. De kernvraag āwelke centrale emotionele betekenis en category entry points claimt het merkā blijft te vaak onbeantwoord. Want daar moet je naar op zoek. De visie van Byron Sharp āHow brands growā en het denken vanuit jobs to be done helpt je hierbij enorm.
Daar waar producten en prijzen steeds meer op elkaar lijken en de aloude āPā van plaats in veel sectoren is overgenomen door online, resteren er nog drie knoppen waaraan bedrijven kunnen draaien: merkbeleving, productinnovatie en excellente dienstverlening.
Mooie woorden, maar hoe breng je dit in de praktijk en zorg je ervoor dat jouw merk weer opnieuw relevant, onderscheidend en geloofwaardig wordt?
Wat levert deze masterclass mij op?
De masterclass heeft een maximaal aantal deelnemersplaatsen (14 personen), omdat we vooral met elkaar in discussie en zelf aan de slag gaan met onze eigen merken. Interactie gegarandeerd!
Het laat je anders kijken naar je eigen merk, geeft je handvatten hoe je een nieuwe merkstrategie in praktijk brengt en kent vijf programma-onderdelen:
- De basics van positioneren: de theorie helder uitgelegd
- Inzichten uit neuromarketing en Byron Sharp
- Praktische positioneringsmodellen en de merkpiramide
- Inspirerende voorbeeldcases van succesvolle merken
- Zelf aan de slag met je eigen positioneringscase en die van je vakgenoten
AANTAL PE PUNTEN
Organisator
NIMA
Sprekers voor dit event
-
Marcel Aalders RM
Marcel Aalders RM
Zelfstandig merkpositioneringsexpert
Marcel Aalders RM laat je anders kijken naar je merk. Hij is gespecialiseerd in merkpositioneringsvraagstukken en marketingstrategie. Als (interim-)marketingdirecteur met 25 jaar ervaring leidde hij vele herpositioneringstrajecten. Aalders werkt(e) voor o.a. Carpetright, Binck Bank, Achmea, Prominent, Only for Men, Bavaria, Mars, Menzis, Anderzorg, Beter Horen, Monuta, VGZ en tal van dienstverleners. Hij is frequent spreker op congressen, voorzitter van MarketingMinds, jurylid van de Dutch Marketing Awards en associate partner bij AltuĆÆtion. Marcel wordt voor zijn NIMA Masterclasses āSuccesvol merkpositionerenā gemiddeld beoordeeld met een 8,5.
Zelfstandig merkpositioneringsexpert
Tijd
(Donderdag) 09:30 - 17:30
Locatie
NBC congrescentrum
Blokhoeve 1, 3438 LC, Nieuwegein
Investering
NIMA Member ⬠750 (excl. btw)
Normaal tarief ⬠950 (excl. btw)
Inclusief lunch.
WORD MEMBER EN BESPAAR
Word member en bespaar ⬠200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van ⬠99,- heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je snel in!Event beschrijving
Leading Change is gemiddeld beoordeeld met een 8,3! Exclusieve sessie voor maximaal 8 deelnemers. Heeft jouw organisatie dringend behoefte aan diepgaande verandering? Denk aan huidige klanten behouden en nieuwe winnen, de
Event beschrijving
Leading Change is gemiddeld beoordeeld met een 8,3! Exclusieve sessie voor maximaal 8 deelnemers.
Heeft jouw organisatie dringend behoefte aan diepgaande verandering? Denk aan huidige klanten behouden en nieuwe winnen, de juiste medewerkers kunnen boeien en binden en de concurrentie op afstand te houden.
Oude patronen zijn helaas diep ingesleten en āmenā voelt onvoldoende urgentie om echt in beweging te komen. Het lonkend perspectief van een vernieuwde 3.0-versie bereikt te weinig medewerkers, waardoor het kritisch omslagpunt te lang op zich laat wachten. Je wordt ongeduldig als commercieel directeur, marketeer en/of salesmanager en ter compensatie ga je hard werken.
Tijd om het veranderproces intelligenter en doortastender aan te pakken, zodat bestaande patronen bij jou en je organisatie echt worden doorbroken. Tijd om te vertragen om daarnĆ” te versnellen.
Programma
Tijdens deze interactieve sessie krijg je inzicht in de wijze waarop jij en je team de verandering in jouw organisatie een structurele boost kunnen geven. We staan stil bij de fasen van een veranderproces, hoe je winnende coalities aangaat, medewerkers engaged en tot zelfsturing stimuleert, hoe je effectief omgaat met weerstand, hoe je bestaande patronen herkent en doorbreekt en bovenal hoe je dit veranderproces zelf kunt leiden. Leading by example. We maken maximaal gebruik van de beschikbare kennis van change experts als Kotter, Sinek, de Caluwé en Ardon.
Praktijkcases gaan boven de theorie: action learningĀ staat centraal. Door gebruik te maken vanĀ een voorbereidendeĀ change scan krijgen deelnemers de mogelijkheid om een maatwerkcase, vertrouwelijk, in te brengen.
Tijdens The Best of NIMA gaf Wilbert een voorproefje op deze training. In onderstaande video legt hij uit wat je kunt verwachten:
Wat je meeneemt uit deze training:
- bewustwording van je eigen veranderstijl en adviezen voor verdere ontwikkeling
- inzicht in veranderpatronen binnen en buiten jouw organisatie, uit de theorie & praktijk
- handvatten om het veranderproces in jouw organisatie te versnellen
- adviezen voor het bouwen van winnende coalities
- inzicht in de logische stappen van een duurzaam veranderproces
- oefening in omgaan met weerstand op alle niveaus
In samenwerking met:
AANTAL PE PUNTEN
Organisator
NIMA
Sprekers voor dit event
-
Wilbert Savonije
Wilbert Savonije
Co-owner - Berg & Partners
Wilbert Savonije (1965) is afgestudeerd bedrijfseconoom met specialisaties in strategie & markering. Hij heeft de reguliere commerciĆ«le loopbaan doorlopen in FMCG van productmanager naar salesmanager naar business unitmanager. Inmiddels is hij als ondernemer meer dan 20 jaar actief in het begeleiden van (internationale) organisaties op het grensvlak van leiderschapsontwikkeling en business development. 'Binnen beginnen is buiten winnen' inspireert hem om denkend vanuit huidige en toekomstige klanten kritisch te kijken naar de interne organisatie. Wilbert Savonije is tijdens de Vaardigheidstraining Leading Change beoordeeld met een 9! 'Enthousiaste man met niet alleen veel marketing- en veranderingskennis, maar ook veel praktijkervaring (die hij ook deelde). Daarnaast beschikt Wilbert ook over veel mensenkennis. Hij wist de juiste vragen te stellen en die analytisch te bekijken, waarop hij vervolgens een passend advies had hoe hier mee om te gaan. Tot slot wist hij snel een open en sympathieke sfeer te creĆ«ren in de groep.' Kitty Leebeek ā Lovink Enertech b.v.
Co-owner - Berg & Partners
mei
Tijd
(Vrijdag) 09:30 - 17:30
Locatie
volgt binnenkort
Investering
NIMA Member ⬠250 ,ā (excl. btw)
Normaal tarief ⬠450 ,ā (excl. btw)
Inclusief lunch en netwerkborrel
WORD MEMBER EN BESPAAR
Word member en bespaar ⬠200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van ⬠99,- heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je nu in!Event beschrijving
The Best of NIMA wil je niet missen! Na het succes van de voorgaande jaren programmeren we The Best of NIMA ook dit jaar weer. Tijdens The Best of NIMA geven
Event beschrijving
The Best of NIMA wil je niet missen!
Na het succes van de voorgaande jaren programmeren we The Best of NIMA ook dit jaar weer. Tijdens The Best of NIMA geven de vijf best beoordeelde sprekers van het afgelopen jaar ieder een presentatie. De sprekers zijn in 2020 beoordeeld met een 8,5 óf hoger en geven een presentatie/inspiratiesessie van elk ongeveer een uur.
Programma
09:00 – 09:30 uurĀ |Ā Ontvangst
09:30 – 09:45 uurĀ Ā |Ā Opening en welkom door NIMA
09:45 – 10:45 uurĀ Ā |Ā Tijs Rotmans – De wondere wereld van pricing management
Heb je de uitkomsten van de CMO Survey van februari 2020 nog op je netvlies staan? Daaruit blijkt dat slechts 21% van de marketing afdelingen de verantwoordelijkheid voor de prijsstrategie draagt. Dat betekent dat 79% van de marketing afdelingen moeite zal hebben om de business te runnen, leidend te zijn bij investeringsbeslissingen of de keuze om merken uit te faseren. Een prijsstrategie draagt er immers zorg voor dat de gecreĆ«erde waarde wordt gekapitaliseerd in de vorm van winst voor de onderneming. Zonder deze verantwoordelijkheid voor de prijsstrategie blijft de afdeling marketing vermoedelijk een kostenpost die de website doet. Mark Ritson verwoordde dit vrij aardig in zijn reactie op de uitkomst: “They are the fucking colouring-in department. If I ask them for pricing advice, they will suggest a cleaner font for the price tags.ā Die wondere wereld van Pricing Management is een leuke inhoudelijke introductie tot dit mooie vak die de afdeling marketing weer leidend kan maken in de business.ā
10:45 ā 11:00 uurĀ |Ā Korte break
11:00 ā 12:00 uurĀ |Ā Carmen Philips – Success doesn’t happen by accident – it happens on purpose!
Spelenderwijs gaan we met 23plusone op zoek naar de essentie van jouw purpose en waarom jij ās morgens opstaat. 23plusone is een laagdrempelig methode waarmee je de rijkheid van (merk)verhalen kunt stimuleren. Het komt voort uit wetenschappelijk onderzoek naar de link tussen wat mensen drijft en gelukkig maakt, en de aantrekkelijkheid van mensen en merken. Maak kennis met de methode tijdens deze sessie, en ontdek hoe je mensen dichterbij kunt brengen en triggeren met jouw eigen uniek verhaal!
12:00 ā 12:45 uurĀ |Ā Lunchpauze
12:45 ā 13:45 uurĀ |Ā Richard van den Blom – Kraak de LinkedIn Code
Een sessie toegespitst op hoe jij als marketeer voor jezelf, je werkgever, je opdrachtgever het verschil kunt maken met goede content.
Want waar moet goede content aan voldoen? En hoe ziet de ideale post er uit? Deze wegen mee in het succes van jouw post en zijn dus belangrijk voor het algoritme waar LinkedIn op draait. Welke (nieuwe) lessen kunnen we leren uit het algoritme van LinkedIn? Hoe zorg je ervoor dat je je netwerk gebruikt als postbode van je content? Richard neemt je in een uur mee in de meest succesvolle content strategieƫn.
13:45 ā 14:00 uurĀ |Ā Korte break
14:00 – 15:00 uur | Coen Wiers & Ludo Voorn – MarTech, the shiny, sexy stuff!
MarketingĀ technology, marketeers zijn dol opĀ shiny, sexy stuff. Maar hoe houd jij het overzicht en pas jij marketingĀ automationĀ toe in jouwĀ marketingstrategie? Voor elke marketinguitdaging is er wel een systeem die dit proces kan automatiseren en ondersteunen. Die systemen worden dankzij de inzet van artificial intelligence steeds slimmer. In een uur schetsen Ludo en Coen het nieuwe martech-landschap, zodat jij het overzicht hebt en de regie houdt over alle technologie & toolingĀ die op je afkomt.
15:00 ā 15:15 uurĀ |Ā Korte break
15:15 ā 16:15 uurĀ |Ā Guy van Liemt – Het Rendement van Geluk
Geluk is niet alleen een gevoel, maar ook een rationele afweging. Steeds meer mensen en organisaties zien dat geluk, het welbevinden en de kwaliteit van leven, waardevolle en relevante dimensies zijn voor (organisatie)beleid. Maar hoe krijg je een gelukkige organisatie? Wat is daar het rendement van? En de belangrijke vragen: Wat is de relatie tussen marketing en geluk? En welke rol kun je als markteer hierin hebben?
16:15 ā 17:30 uurĀ |Ā Afsluiting en netwerkborrel
We gaan ons uiterste best doen om deze dag fysiek te organiseren conform de geldende maatregelen. Mocht dit niet lukken dan is het mogelijk dat we een digitaal alternatief organiseren.
AANTAL PE PUNTEN
Organisator
NIMA
Sprekers voor dit event
-
Carmen Phillips
Carmen Phillips
Founder van On Purpose Management
Carmen Phillips inspireert mensen om keuzes te maken en resultaten na te streven waarmee ze meer voldoening en werkplezier kunnen beleven. Carmen is van oorsprong Brits, heeft 20+ jaar ervaring als leidinggevende, is verbonden aan Beeckestijn Business School en NIMA en woont met haar gezin in Haarlem.
Founder van On Purpose Management
-
Coen Wiers MSc
Area Lead Customer Relevance ā Rabobank
-
Guy van Liemt RM
Guy van Liemt RM
Directeur EHERO & ESAA, eigenaar Van Liemt Marketing
Guy van Liemt RM is bedrijfseconoom en specialist in marketing, branding en marketingcommunicatie. Na internationale stages bij Unilever en Shell heeft Guy in verschillende brand managementfuncties bij Procter & Gamble gewerkt om daarna de stap naar het ondernemerschap te zetten. Als onderdeel hiervan is Guy ook 6 jaar als partner en directeur aan bureauzijde werkzaam geweest. Thans werkt Guy voor een deel als docent-trainer, adviseur en spreker, en voor een deel als executive director bij EHERO (Erasmus Happiness Economics Research Organization), het kennis- en onderzoekscentrum van de Erasmus Universiteit over geluk in een economische context. Guy is als voorzitter van de Internal Branding Company of the Year lid van de NIMA-hoofdjury bij de Dutch Marketing Awards. Daarnaast maakt hij deel uit van het RM College. Samen met Gert Koot schreef hij Marketingcommunicatie in 14 stappen dat eind 2018 werd uitgeroepen tot Marketing Studieboek van het jaar. Guy spreekt frequent over marketing, branding, marketingcommunicatie, zingeving en geluk.
Directeur EHERO & ESAA, eigenaar Van Liemt Marketing
-
Ludo Voorn MM RM
Chapter Lead Marketing Particulieren bij Rabobank
-
Richard van der Blom
Richard van der Blom
Trainer social selling & LinkedIn-expert, social sellingmanager
Richard van der Blom, is LinkedIn-expert en social mediaconsultant, organisator van het 1e LinkedIn congres Benelux, auteur van āSocial Media Managementā en partner bij Just Connecting BV. Richard is tijdens de workshop LinkedIn beoordeeld met een 9.2! Reacties van deelnemers: enthousiast, veel energie, deskundig, helder en toepasbaar!
Trainer social selling & LinkedIn-expert, social sellingmanager
-
Tijs Rotmans
Tijs Rotmans
Managing Partner bij The Pricing Company
Tijs heeft een master natuurkunde afgerond aan de Universiteit van Leiden. Voordat Tijs in 2008 toetrad tot The Pricing Company was hij werkzaam bij KPN. Hij vervulde daar rollen in de werkvelden operations, (strategische) marketing, business intelligence en pricing. In zijn laatste rol was hij verantwoordelijk voor de pricing in de consumentenmarkt (vaste en mobiele diensten, 4 miljard euro omzet). Naast zijn advieswerk is hij adjunct professor aan de TIAS School for Business and Society. In 2014 en 2019 heeft hij daarvoor de Best Teacher Award ontvangen. Verder inspireert hij marketeers via de Masterclasses Pricing voor NIMA. In 2015, 2016, 2017, 2018 en 2019 behoorde hij met zijn masterclasses tot de 'The Best of NIMA'. Uiteraard is Tijs lid van de Professional Pricing Society in Amerika waar hij zijn peers ontmoet. Als pricing expert leidt hij regelmatig ronde tafels en treedt hij op als gastspreker. Zijn MBTI-profiel is INTJ en de volgende kenmerken passen dan ook goed bij de rollen die hij vervult: strategisch, conceptueel, innovatief en onafhankelijk. Zijn 3 dochters hebben regelmatig profijt van zijn passie voor het vak. Zo hebben ze na de vrijmarkt op Koningsdag steevast de hoogste opbrengst.
Managing Partner bij The Pricing Company
Tijd
(Woensdag) 09:30 - 17:00
Locatie
NBC congrescentrum
Blokhoeve 1, 3438 LC, Nieuwegein
Investering
NIMA Member ⬠500,- excl. btw
Normaal tarief ⬠700,- excl. btw
Inclusief lunch en het boek ‘Aandachtsmarkting’ van Klaas Weima RM
WORD MEMBER EN BESPAAR
Word member en bespaar ⬠200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van ⬠99,- heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je snel in!Event beschrijving
In samenwerking met Energize en inclusief het boek 'Aandachtsmarketing' van Klaas Weima RM, genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2020! Aandacht is een hot topic onder marketeers. Door digitalisering en fragmentatie
Event beschrijving
In samenwerking met Energize en inclusief het boek ‘Aandachtsmarketing’ van Klaas Weima RM, genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2020!
Aandacht is een hot topic onder marketeers. Door digitalisering en fragmentatie van media is aandacht een zeer gewild goed. Maar het is nog nooit zo schaars geweest. Het goede nieuws is: mensen besteden meer aandacht aan content dan ooit. Denk aan jongeren die urenlang YouTuben of je collegaās die alle series op Netflix gezien hebben. Ook aan merken besteden mensen meer aandacht dan voorheen. Maar, merken brengen tegelijkertijd steeds grotere hoeveelheden content naar buiten: veel meer dan men überhaupt kan consumeren. De consument maakt daarom zelf de keuze waar aandacht aan besteed wordt. Hoe zorg je er als merk dan voor dat zij besluiten aandacht en geld te besteden aan jóuw merk?
In deze workshop leer je hoe je met 6 wetenschappelijk bewezen aandachtstrekkers effectiever kunt communiceren, zodat je de aandacht van je doelgroep wƩl verdient. Op basis van resultaten uit het wetenschappelijk onderzoek van Energize i.s.m. Peeter Verlegh (hoogleraar marketing, VU Amsterdam), bieden we je tijdens de workshop inspiratie en handvatten om je doelgroep(en) te bereiken en raken met campagnes.
Waarom deze workshop over aandachtstrekkers?
Neem deel aan de workshop en kom meer te weten over:
- Trendcocktail: Wat maakt dat aandacht tegenwoordig zo schaars is? Waar moeten marketeers rekening mee houden wanneer zij hun doelgroepen willen bereiken en overtuigen?
- Verdiende aandacht: We bespreken de inzichten uit het onderzoek van Energize en VU Amsterdam. Hierbij is onderzocht welke factoren de hoeveelheid aandacht voor je merkboodschap kunnen voorspellen. We staan stil bij vragen als: Hoe werkt het fenomeen aandacht? En hoe kunnen merken op een constructieve en relevante manier aandacht voor hun boodschap verdienen? Aan de hand van theorie en veel voorbeelden introduceren we 6 Aandachtstrekkers: 6 wetenschappelijk bewezen mechanismen voor het vergroten van de hoeveelheid aandacht die mensen aan je boodschap willen besteden.
- Aan de slag met aandachtstrekkers: Met diverse opdrachten en bijbehorende werkbladen denk je na over de inzet van de aandachtstrekkers voor jouw merk. Opdrachten hebben als doel om de effectiviteit van merkcommunicatie te vergroten en variƫren van het inventariseren van klantinzichten en het maken van strategische keuzes, tot het brainstormen over campagne concepten op basis van de aandachtstrekkers. Zo pas je de geleerde theorie, tools en tactieken direct toe in de praktijk.
Voor wie?
Ben je een marketing- en communicatieprofessional die zich bezighoudt met campagnes voor je merk? Staat de basis van je merk met een duidelijke merkbelofte en stevige proposities, maar wil je de effectiviteit van merkcommunicatie vergroten? Dan is dit de workshop die je zoekt. Aan het einde van de dag ga je naar huis met vernieuwende inzichten om je boodschap bij het publiek onder de aandacht te brengen.
AANTAL PE PUNTEN
Sprekers voor dit event
-
Els Dijkstra
Els Dijkstra
Strateeg - Energize
Els Dijkstra werkt als strateeg bij Energize, een creatief bureau dat merken helpt met het genereren van verdiende aandacht. Els heeft vanuit haar rol als strateeg een grote diversiteit aan organisaties geholpen met de ontwikkeling en de executie van hun contentstrategie.
Strateeg - Energize
-
Kasimir Vermeulen
Strategy Director - Energize
juni
Tijd
(Woensdag) 17:30 - 21:00
Locatie
NBC congrescentrum
Blokhoeve 1, 3438 LC, Nieuwegein
Investering
NIMA Member ⬠250,- excl. btw
Normaal tarief ⬠450,- excl. btw
Inclusief diner
WORD MEMBER EN BESPAAR
Word member en bespaar ⬠200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van ⬠99,- heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je snel in!Event beschrijving
Marketing technology, marketeers zijn dol op shiny, sexy stuff. Maar hoe houd jij het overzicht en pas jij marketing automation toe in jouw marketingstrategie? Of het nu gaat om mobile marketing,
Event beschrijving
Marketing technology, marketeers zijn dol op shiny, sexy stuff. Maar hoe houd jij het overzicht en pas jij marketing automation toe in jouw marketingstrategie?
Of het nu gaat om mobile marketing, display & programmatic advertising, content marketing, e-mail marketing, marketing analytics of campaign management, voor elke marketinguitdaging is er wel een systeem die dit proces kan automatiseren en ondersteunen. Die systemen worden dankzij de inzet van artificial intelligence steeds slimmer. Software prioriteert de meest waardevolle leads, doet suggesties voor opvolging van e-mails middels ānatural language processingā of stelt aanpassingen in campagnes voor. In feite āleertā de marketeer de tooling eerst beter te worden en stuurt dezelfde software straks de marketeer aan door gecalculeerde suggesties.
In deze masterclass schetsen wij het nieuwe martech-landschap, zodat jij het overzicht hebt en de regie houdt over alle technologie & tooling die op je afkomt. Tevens leer je door middel van praktijkcases hoe je deze tooling goed toepast binnen jouw marketingstrategie. En wat er allemaal voor nodig is om deze goed te implementeren. Want het lijkt zo gemakkelijk, maar de praktijk is vaak weerbarstiger.
Wat levert deze masterclass je op?
Na deze masterclass heb jij het overzicht op het gebied van martech en weet je hoe jij marketing automation het beste toepast binnen jouw marketingstrategie. Je gaat naar huis met het inzicht hoe marketing automation het beste binnen de marketingstrategie past en wat er allemaal bij komt kijken om deze goed te implementeren.
Voor wie is de masterclass bedoeld?
Marketingmanagers/-directeuren, ervaren marketeers (min. 5 jaar ervaring). Hbo-/wo-niveau, die meer op strategisch, tactisch niveau opereren.
AANTAL PE PUNTEN
Sprekers voor dit event
-
Coen Wiers MSc
Area Lead Customer Relevance ā Rabobank
-
Ludo Voorn MM RM
Chapter Lead Marketing Particulieren bij Rabobank
Tijd
(Donderdag) 09:30 - 17:00
Locatie
NBC congrescentrum
Blokhoeve 1, 3438 LC, Nieuwegein
Investering
NIMA Member ⬠550 ,ā (excl. btw)
Normaal tarief ⬠750 ,ā (excl. btw)
Inclusief lunch
WORD MEMBER EN BESPAAR
Word member en bespaar ⬠200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van ⬠99,- heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je snel in!Event beschrijving
Onderzoek laat zien dat bedrijven met een purposeĀ tot 400%
Event beschrijving
Onderzoek laat zien dat bedrijven met een purposeĀ tot 400% beter performen dan bedrijven zonder een hoger doel. Bovendien dragen ze bij aan een betere wereld. Steeds meer bedrijven ontdekken dat ze meer impact hebben met een hoger doel. Maar hoe doe je dat als bestaand merk? En hoe zorg je datĀ jeĀ Purpose extern landt en internĀ echtĀ wordt waargemaakt?Ā
In deze masterclass ontdek je hoe je jouw organisatie haar purpose scherp te krijgen en hoe je het ook waar kunt maken. De vijf fasen van Idealtree van Jim Stengel (ex-CMO van Procter & Gamble en auteur van ‘Grow’) staat hierin centraal waarlangs je dit kunt realiseren.
Programma
De masterclass vindt plaats in het NBC Congrescentrum in Nieuwegein. De volgende onderwerpen komen aan bod:
- Hoe ontdek je het hoger doel (purpose) van je organisatie?
- Hoe bouw je aan een cultuur rond je doel?
- Hoe zorg je voor intern en extern engagement?
- Hoe zorg je voor het waarmaken bij de klantervaring?
Voor wie is deze masterclass bedoeld?
Deze masterclass is bedoeld voor Marketing- en Communicatiemanagers
Wat levert deze masterclass je op?
Heb jij behoefte aan handvatten om er achter te komen hoe jij met je organisatie een purpose ontwikkelt en ook waar kunt maken? Schrijf je dan nu in!
AANTAL PE PUNTEN
Organisator
NIMA