Hoe veranderde een industriestad in een bruisende, innovatieve stad die wereldwijd de aandacht trekt? Peter Kentie neemt je in dit webinar mee in het fascinerende verhaal van Eindhovens metamorfose. Hij koos met zijn team voor onconventioneel denken en intensieve samenwerking tussen tal van disciplines. Daarmee creëerde ze voor Eindhoven een ijzersterk merk op basis van een glasheldere en breed gedragen positionering.
Eindhoven is daarmee een vernieuwende, voorbeeld-stellende case van city-branding die inmiddels gezorgd heeft voor de nodige navolging, binnen en buiten Nederland. En daardoor een prachtig onderwerp voor marketeers, designers en iedereen die zich bezighoudt met onderwerpen als ‘place-making’ en ‘city marketing’.
In dit webinar duiken we met Peter in de strategische keuzes die Eindhoven maakte en de gedurfde (want: radicaal andere) aanpak. Een langjarig en succesvol project met duidelijke doelstellingen en gebaseerd op een even onderscheidende als aansprekende aanpak: co-creatie en open source. Dat doen we mede op basis van het dit jaar verschenen boek ’Share the Vibe’ waarin Peter het gehele project met alle aspecten op een prachtige visuele manier uit de doeken doet.
“Dat in Nederland marketing en merkmanagement ook worden toegepast op steden, regio’s en het land als geheel, mag inmiddels niemand nog verbazen. Een voorvechter hiervan is Peter Kentie. Mede dankzij zijn werk heeft Eindhoven een voorbeeldfunctie. Met een duidelijke strategie, die erop gericht is om de stad bij een internationaal publiek te verbinden met technologie, design en kennis, heeft Eindhoven zich in Europa en daarbuiten op de kaart gezet. Dit boek is daarom een warme aanrader.” – Robert Govers, auteur van Imaginative Communities: Admired cities, regions and countries.