Brein en Gedrag: Kennissessie “Beyond nudging”

Hoe realiseer ik als marketeer lange termijn gedragsverandering?

INVESTERING

NIMA Member € 49,00 (excl. btw)

Normaal tarief € 99,00 (excl. btw)

.
Bovendien ontvang je als deelnemer het boek “De bromvliegmethode” van Eva van den Broek en Tim den Heijer!!

WORD MEMBER EN BESPAAR

Bekijk al onze Lidmaatschappen of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

Let op! Hebben we geen tijdige afmelding van je ontvangen, dan brengen we € 50 excl btw. in rekening.

BESCHIKBARE DATA

Als marketeer kon je de afgelopen jaar niet heen om “nudging”: het beïnvloeden van het gedrag van je (potentiële) klant door hem of haar een klein duwtje in de rug te geven. Van de voorbeelden van booking.com (“nog maar 2 kamers over in deze categorie!”), het plaatsen van klantreviews tot de prijsstelling in het schap van je supermarkt. Interessante manieren om op korte termijn meer succes te behalen! Maar hoe zorg je er nu voor dat het niet bij “trucjes” blijft maar juist gedragsverandering op de lange termijn? Dat jouw klanten niet alleen nu bij jou bestellen maar ook in de toekomst fan blijven?
 
De NIMA-community Brein & Gedrag organiseert op maandag 11 december a.s. een sessie waarin dit nu precies uitgelegd wordt door twee gerenommeerde sprekers: gedragswetenschapper Eva van den Broek en marketingdirecteur Erik Soeteman. De locatie: het hoofdkantoor van Interpolis in Tilburg. Een mooie kans om dit bijzondere gebouw te bewonderen!
 
Sprekers
Erik Soeteman is Global Marketing Director bij Brabantse Royal Swinkels Family Brewers (bekend van Bavaria, Latrappe etc). Bij Swinkels heeft hij gedragswetenschap radicaal leidend gemaakt in zijn marketingstrategie. Niet alleen door te kijken naar de werkwijze van succesvolle merken maar juist ook door aan de hand van behavioral science het succes te verklaren en hiervan te leren. Zo maak je als marketeer betere beslissingen, werk je effectiever en kun je ook beter uitleggen waarom de marketinginvestering nodig is. Erik neemt je mee in hoe hij het 'denken vanuit gedrag' in de haarvaten van het marketing team probeert te krijgen. 
 
Eva van den Broek is gepromoveerd gedragseconoom en oprichter van Behavioral Insights Nederland. Ze zet gedragskennis in voor beter beleid en geeft regelmatig publiekslezingen. Na de bestseller “Het bromvliegeffect” presenteert zij opvolger “De bromvliegmethode”. Een uitleg over hoe gedrag ontstaat en hoe het kan veranderen. De bromvliegmethode bestaat uit 7 praktische stappen, een praktische aanpak die je net zo goed kan toepassen op de wereldproblematiek als op de afwas. Maar zeker ook op je werk! Eva gaat in op het ontwikkelen van een gedragsgestuurde organisatie: steeds meer bedrijven verankeren gedragsinzichten centraal, op strategisch niveau. Eva laat zien hoe ze dat aanpakken. Ook gaat ze in op trends, toekomst en tegengeluiden bij nudging: Werkt het nou écht? En hoe zet je de stap van losse interventies naar een complete aanpak in complexe systemen en organisaties?
 
Programma
16.00 uur | Inloop en Welkom in het Interpolis Theater
16.30 uur | Gedragsverandering bij Interpolis door Patty Jansen
16.45 uur | Erik Soeteman
17.45 uur | Pauze (voor broodjes en iets warms wordt gezorgd)
18.15 uur | Eva van den Broek
19.15 uur | Afronding
19.30 uur | Netwerkborrel
20.30 uur | Einde