CSRD – en het verkennen van (circulaire) businesmodellen
Is de nieuwe CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive) uit Europa een tool for change?
Is de nieuwe CSRD uit Europa meer dan alleen een rapportageverplichting? Wordt het een instrument voor echte verandering?
Vanuit de Europese Commissie worden bedrijven verplicht te rapporteren over hun inspanningen om klimaatverandering en ongelijkheid tegen te gaan. Dit begint in 2025 voor de grote spelers, met dataverzameling in 2024. En in de twee jaar daarna geldt dat ook voor kleinere partijen. Een uitdaging? Jazeker, maar ook een enorme kans.
De belangrijkste vraag gaat over de financiering van deze transitie en de nieuwe businessmodellen die daarbij horen. Voor marketeers zoals jij is dit een unieke gelegenheid om te laten zien dat je echt een verschil kan maken.
Maar hoe pas je nieuwe circulaire of regeneratieve businessmodellen toe op jouw business? Hoe wordt je er vertrouwd mee, terwijl je de risico’s van veranderen verkleint? En hoe gaat dit je rol als CMO beïnvloeden?
Deze en vele andere vragen zullen we behandelen tijdens deze ronde tafelbijeenkomsten:
Een unieke kans om de dialoog aan te gaan met andere gelijkgestemde professionals in een intieme setting van maximaal 10 personen.
Dit biedt een kans om niet alleen te voldoen aan de CSRD, maar ook om nieuwe groeimogelijkheden voor je bedrijf te ontdekken.
*Deze bijeenkomst is exclusief voor NIMA Register Marketeers, CMO's van de NIMA Top Marketing Club en NIMA MEC-leden.
Innoboost is het innovatiecollectief dat de ontwikkeling en commercialisatie van nieuwe concepten voor de Circulaire Economie boost.