Education Day – Duurzaam-ondernemen
gratis toegankelijk voor docentleden
Eerstvolgende beschikbare data
Op 28 september staat er voor onze docentleden weer een mooie Education Day op het programma. Dit keer gaat het over Duurzaam Ondernemen met een focus op circulair innoveren en de nieuwe economie. Je krijgt inzicht in hoe de veranderingen binnen de economie het marketing-vak beïnvloedt en je krijgt voorbeelden vanuit de praktijk.
Inhoud
‘Circulair innoveren en duurzaam ondernemen’ door prof. Bart Bossink
Het is cruciaal om een hernieuwde balans te vinden tussen de grootheden mens, planeet en economie, ook wel aangeduid als people-planet-profit. Daar waar lange tijd de financiële prestaties werden gezien als hét criterium op basis waarvan organisaties wel of niet als succesvol konden worden beschouwd, groeit de laatste decennia het besef dat waardecreatie voor mens en aarde en alles wat daarop bestaat en leeft, centraal staat en hoort te staan bij het beoordelen van het succes en bestaansrecht van organisaties. Het stichten, inrichten en bouwen van organisaties waarin wordt gestreefd naar een her-balans die ten goede komt aan people en planet, zonder profit te veronachtzamen, staat centraal in de presentatie. Vanuit een integrale visie op circulaire innovatie en duurzame vernieuwing gaat de presentatie in op belangrijke aspecten, methodes en concepten die kunnen worden ingezet om op duurzame en maatschappelijk verantwoorde wijze te ondernemen, te innoveren, te produceren en te organiseren.
'Marketing in de Nieuwe Economie' door Marco Kuijten
Vraag jij jezelf weleens af hoe opvattingen over de economie het werk van de marketeer beïnvloeden? Wie in de maatschappij en de politiek rondkijkt, ziet iets opvallends: onze honderd jaar oude ideeën over de economie zijn aan het veranderen. Aannames over de economie worden ter discussie gesteld en een nieuw economisch perspectief is aan het ontstaan.
In deze presentatie neemt Marco Kuijten je mee in hoe de veranderende economie het werk van de marketeer gaat veranderen en wat dat vraagt van de marketingdiscipline.
Een paradigmaverschuiving van de marketingdiscipline lijkt namelijk onvermijdelijk. Maatschappelijk bezien maar ook voor marketing zelf om haar relevantie en meerwaarde aan te tonen binnen én buiten de organisatie.
Programma
– 13.30 uur | Welkom
– 13.35 uur | 'Circulair innoveren en duurzaam ondernemen' door prof. Bart Bossink
– 14.20 uur | Q&A
– 14.30 uur | 'Marketing in de Nieuwe Economie' door Marco Kuijten
– 15.20 uur | Q&A
– 15.30 uur | Afsluiting & einde
Sprekers
Prof.dr.ir. Bart Bossink is hoogleraar Breakthrough Tech Innovation aan de Vrije Universiteit in Amsterdam en onderzoeker, docent en adviseur op het gebied van sociaal-technologische innovatietrajecten.
Marco Kuijten is schrijver van artikelen (onder andere voor Marketingfacts, Retailtrends en The Optimist) en de boeken ‘Marketing in de nieuwe economie’ en 'Consumens'. Hij is docent Commerciële Economie bij Avans hogeschool in ’s-Hertogenbosch en voorvechter om het (commercieel) economisch onderwijs te veranderen, zodat toekomstige generaties ook van onze mooie aarde kunnen genieten.
Details
Locatie: digitaal via Teams
Datum: donderdag 28 september 2023
Tijd: 13.30 uur tot 15.30 uur
PE-punten: 2 PE-punten voor NIMA Qualified Lecturers
Investering: deelname aan deze Education Day sessie is gratis voor docentleden.
Aanmelden
Je meldt je aan via MijnNIMA. Heb je geen account? Klik op Registreer en maak een account aan. Vervolgens kun je je (gratis) aanmelden.
Wanneer je je hebt aangemeld, ontvang je uiterlijk een dag van tevoren de link voor de Teams meeting.
NIMA Docentleden en NIMA Qualified Lecturers gratis
NIMA organiseert speciaal voor haar docentleden en NQL'ers kosteloos de Education Days. Ben je (nog) geen docentlid? Dan betaal je € 75,00 voor deelname. NIMA docentlid worden kan snel. Bovendien maak je direct gebruik van alle voordelen van een NIMA Red Member en zijn de deuren naar ons netwerk geopend.
Dit event wordt aangeboden door: