Experience Marketing: Heerlen

De transformatie van en in een stad.

Eerstvolgende beschikbare data

INVESTERING

NIMA Member € 199,00 (excl. btw)

Normaal tarief € 250,00 (excl. btw)

WORD MEMBER EN BESPAAR

Bekijk al onze Lidmaatschappen of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SPREKERS VOOR DIT EVENT

BESCHIKBARE DATA

Als er één stad in Nederland is die zich heeft weten te transformeren in de afgelopen 2.000 jaar, dan is het Heerlen. Van Romeinse nederzetting naar een landbouwdorp in de middeleeuwen naar de zeer welvarende mijnstad. Van een stad met de hoogste dichtheid van dames in een bontjas aan het begin van de 20ste eeuw, naar een stad met de hoogste dichtheid heroïnespuiten aan het einde van het vorige jaar honderd. Na deze moeilijke periode is Heerlen ook nu weer volop in transitie. Reden voor ons om een experience tour te organiseren in ‘Heerlen Mijn Stad’.
We starten de dag bij de VVV, gelegen in het Maankwartier. Dit is een prachtig nieuw stuk Heerlen, ontworpen door kunstenaar Michel Huisman, met winkels, horeca, een hotel, kantoren, woningen en het compleet vernieuwde centraal station. Na de ontvangst met koffie, thee en natuurlijk een stuk vlaai volgt er een introductiefilm, waarna het woord is aan Roel Meertens. Roel is zowel stedenbouwkundige als kunstenaar en neemt ons op zijn geheel eigen wijze mee in de transformatie van Heerlen sinds 2012.
Vervolgens is het tijd om de stad in transitie te verkennen en dat doen we in twee groepen met Kay Bemelen en Fiedel van der Hijden. Kay is projectleider (o.a. stad als speeltuin) en Fiedel houdt zich al jaren bezig met cultuur in de stad (o.a. Cultura Nova). Na deze rondleiding lunchen we in vier teams op vier verschillende plekken, elk met hun eigen verhaal. In de 4 teams gaan we vervolgens een route door Heerlen afleggen, waarbij elk team een andere ondernemer ontmoet en uitgebreid spreekt, die heeft bijgedragen aan de transformatie van Heerlen.

Van luxe warenhuis, waar de genoemde bontjassen gekocht werden, naar museum met exposities van onder andere Niki de Saint Phalle, Basquiat en momenteel Keith Haring. Dat is de transformatie die Glaspaleis Schunck heeft doorgemaakt. Dit voorbeeld van het nieuwe bouwen uit 1935 is dan ook de perfecte plek om weer bij elkaar te komen. Dit unieke verhaal in deze prachtige omgeving willen we jullie namelijk niet onthouden. Bij Poppodium Nieuwe Nor delen we tot slot de belangrijkste ervaringen en inzichten van de dag en wat wij hier als marketeers mee kunnen. Natuurlijk onder het genot van een aangeklede borrel.

Kortom, een dag om niet te missen. Schrijf je hier in en dan zien we elkaar op 20 oktober in Heerlen!