Internal Branding: Kijkje in de keuken bij Rabobank
Hoe Rabobank medewerkers en leden activeert om de coöperatieve missie uit te dragen
Eerstvolgende beschikbare data
Rabobank is een bank zonder aandeelhouders, maar met ruim 9 miljoen klanten waarvan 2,3 miljoen ook lid zijn. Bij Rabobank praten leden mee over waar de bank kennis, tijd en geld in steekt. Zij helpen ons om met een deel van onze winst buurten en clubs te supporten en via coöperatieve initiatieven in de samenleving te investeren. Mede door onze leden dragen we bij aan een duurzamer voedsel- en energiesysteem en financieel gezonde gemeenschappen, om stukje bij beetje te bouwen aan een betere wereld.
Hoe maak je de coöperatieve Rabobank relevant in de wereld van nu?
Dat was de opdracht waarmee we onszelf op pad stuurden toen we aan de slag gingen met een nieuwe positioneringscampagne, waarmee we ons in september 2024 opnieuw aan Nederland voorstelden. Belangrijker nog dan externe zichtbaarheid, was interne herkenning.
Dat was de opdracht waarmee we onszelf op pad stuurden toen we aan de slag gingen met een nieuwe positioneringscampagne, waarmee we ons in september 2024 opnieuw aan Nederland voorstelden. Belangrijker nog dan externe zichtbaarheid, was interne herkenning.
Hoe zorgen we ervoor dat 49.000 medewerkers en 2,3 miljoen leden ‘Onze bank’ omarmen en actief helpen uitdragen? Hoe zorgen we ervoor dat het gaat over wie we echt zijn en wat we doen? Hoe verbinden we onze interne waarden en gedragingen en alles wat er vanuit de coöperatie gebeurt hiermee? En hoe vertalen we het door in internal banding en employer branding?
Tijdens een kijkje in de Onze Bank campagne keuken, op 1 april 2025, beantwoorden Judith Coster, directeur Communicatie & Corporate Affairs, Chris Kersbergen, hoofd Merkcommunicatie, Carolien Hannink, marketing manager Employer brand, Tanja Kliphuis, senior communicatieadviseur en Esther Vernhout, senior merkstrateeg, deze en andere vragen van de leden van de NIMA Internal Branding Community graag.
Programma
14.30 uur | Inloop met koffie en thee
15:00 uur | Welkom
15.05 uur | Kijkje in ‘Onze bank’ campagne keuken
16.45 uur | Wrap-up
17:00 uur | Netwerkborrel
18:00 uur | Einde
14.30 uur | Inloop met koffie en thee
15:00 uur | Welkom
15.05 uur | Kijkje in ‘Onze bank’ campagne keuken
16.45 uur | Wrap-up
17:00 uur | Netwerkborrel
18:00 uur | Einde
AANTAL PE-PUNTEN?
1 PE-punten
Geldt alleen voor:
Register Marketeers
Senior Marketing Professionals
NIMA Qualified Lecturers